רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 במרץ 2017

תגובה לסרט חשיפה - רבי נחמן קבור בא"י כבר 30 שנה

לכבוד 
ר' חיים שאולזון שליט"א
השלום והברכה

הנושא: 
תגובה לסרט "חשיפה - רבי נחמן קבור בא"י כבר 30 שנה"

לפני כמה ימים העלית לבלוג המאוד מעניין שלך, סרטון בו נטען לכאורה כי רבי נחמן מברסלב זיע"א קבור בא"י כבר 30 שנה, במערת חנה ושבעת בניה.
כאדם הגיוני לפעמים אני מניח הנחות הגיוניות, ולכן ההנחה ההגיונית הראשונה שלי הייתה (אחרי צפיה עד הסוף) נו, עזוב. עוד קונספירטור. תתעלם ותמשיך.
אולם לצערי אנחנו נמצאים בדור שכזה אשר כל בור ועם הארץ נעשה ראש, כל מיישיב נהיה הרה"ג וכל רושיבה נהיה 'מרן', ואפילו אם רק יהודי אחד יימנע מנסיעה לראש השנה אצל הרב'ה - אין שיעור להפסד (כמובא לגבי חשבון הבתים ואכמ"ל), ועל זה נאמר "מעוות לא יוכל לתקון וחיסרון לא יוכל להימנות". לפיכך אני טורח לענות על כך.

אתחיל בראשונה, הטענה אותה הכי כיף לטעון: התנועה שעשה הרב יצחקי... כסף. בכל פעם ששאלו אותו שאלה על רבנים, הוא מייד עשה באצבעותיו תנועה של כסף. אז הגיע הזמן להפריך את הטענה ההזויה הזאת.
ובכן, כמה שזה יישמע מצחיק, הכרטיסים לאומן ראש השנה לא יקרים. ואם תשאלו, היאך בכל השנה כרטיס הלוך חזור עולה בסביבות 300 דולר, ובראש השנה המינימום הוא 700 דולר. אז דווקא מתוך השאלה עולה התשובה. שכן במהלך השנה, המטוס טס מישראל לאוקראיינה כשהוא מלא, ובאוקראיינה ממלא נוסעים החוזרים מאוקראיינה לישראל. מה שאין כן בטיסות הצ'רטר. לטובת אלה שקצת יותר מבינים בתעופה, אמנה את כל המרכיבים של עלות הכרטיס כדי להוכיח שהכרטיס הוא זול ולא יקר: שעות פעילות משרדי הנסיעות מתרחבות, בנתב"ג פותחים איזור חדש רק בשביל נוסעי אומן, משרדי הנסיעות שולחים צוותים לנתב"ג כדי לעזור לנוסעים בכל שעות היממה, ובאוקראיינה: כפי שאמרנו - המטוס חוזר ריק ואין עליו נוסעים, כך שכל נוסע מימן בעצם שני כיווני טיסה, בשדות התעופה באוקראיינה (קייב + אודסה + ויניצה) נשכרים יהודים דוברי אוקראיינית המסייעים לבאים, אוטובוסים שנשכרו מראש לשם כך מסיעים את ההמונים בזה אחר זה אל עיר הגעגועים אומן (וגם הם חוזרים ריקים).
על כל אלה, עולה כי הכרטיס, גם אם הוא עולה 800 דולר... הוא זול. ואני מדבר כאברך ששילם אלפי דולרים (11 פעם ב"ה אצל רבינו) על כרטיסי טיסה. אז הרווח הוא בטח לא של סוכני הנסיעות.
אז על מה מדברים בדיוק? אה, אולי שם באומן הרבנים 'עושים כסף': אז בואו נראה רגע: אוכל - בחמש השנים האחרונות יש את שיינער ולמעלה מ-30% אוכלים אצלו, אלה שלא - מסתדרים בכוחות עצמם. לגבי שינה, יש את עיר האוהלים והשאר שוכרים דירות או מלוניות. אף אחד לא טוען שלרב ארוש או לרב ברלנד יש רווח מהנ"ל.
אבל מה עם ה"פדיונות"... זה בטח הכסף הגדול. אז בואו נתעמק קצת בזה:
מוסדות חוט של חסד (ואיני נמנה על שורותיהם) מפעילים את הדברים הבאים (מקווה שאני אזכור הכל): ישיבה לבעלי תשובה, מערך הדפסת והפצת ספרים, מערך הוצאת דיסקים עם שיעורי הרב ארוש שליט"א, תלמוד תורה לבנים, הסעדה יומית לילדים ממשפחות ברוכות ילדים, אתר אינטרנט פעיל ב-6 שפות, וזה עוד לפני שדיברנו על זה שהרב ארוש עצמו "חורש" את הארץ, כמעט כל יום הוא בעיר אחרת למסור שיעורי תורה, אה וכמובן יש גם כולל אברכים. בעצם שני כוללים. ויש סניף בביתר (תלמוד תורה ואולי עוד משהו) וישיבה בקבר דן בן יעקב.
עכשיו בואו נראה כמה בוחטות הם גורפים באומן:השנה שהם ממש 'הגזימו' והיו בפריסה ממש גדולה באומן... הם היו בערך שישה דוכנים, של מכירת ספרים ודיסקים. מתוכם שני דוכנים (באיזור הציון וכיכר פושקינה) שבאמת 'חופרים' על הפדיון שהרב יעשה בערב ראש השנה. אז בשביל זה הרב ארוש ישקר לכל עם ישראל 30 שנה?? די, זה לא רציני.

שנית, בסרט נטען כי הם הביאו את רבינו הקדוש בתוך מזוודה. נניח וזה נכון חלילה: הייתכן כדבר הזה!!! להכניס מיטה של צדיק יסוד עולם בתוך מזוודת נסיעות... בתוך תא מטען של מטוס... כאשר ברור לכולם איזו השפלה היא זו... זאת ועוד, בהמשך הסרטון מובא צילום מסך של כתבה בה מתועד כי הרב יעקב יוסף זצ"ל אומר בשם החלבן כי רבינו הגיע לארץ בגלגול מחילות... אז מחילה: מי צודק ומי משקר??

דבר נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו. איני מכיר את הרב המצולם ויה"ר שהשי"ת ישלח לו רפואה שלימה מן השמים במהרה. אבל... גם אם לא נזכיר את הרב ארוש והרב ברלנד, בואו נזכיר רגע רבנים אחרים בברסלב שכן אומרים ליסוע לאומן:
כל רבני משפחת שפירא בני ר' שמואל זצ"ל
כל רבני השול למעט ר' יעקב מאיר שליט"א וסיבותיו האישיות עימו וד"ל
הרב קעניג מצפת
הרב צבי חשין שליט"א (שלטענת האורחים בסרטון, אביו היה מעורב...)
מוהרא"ש זצ"ל שגם כתב זאת בצוואתו (שאפו)
הרב ארז משה דורון
כל רבני שובו בנים
הרב אליהו גודלבסקי
...

בעצם... יותר קל לספור מי אומר לא ליסוע:
הרב שובלי ממירון
הרב עבאדי מתל ציון
ור' יעקב מאיר שכטר שליט"א וסיבותיו שמורות עימו ואינו מורה שלא ליסוע בפירוש.

אז... עם כל הכבוד. אי אפשר לבוא בגלל דבר כזה ולומר טענה מופרכת שכזו.

ודרך אגב, אתה מכיר את המשפט "עם כח גדול באה אחריות גדולה". יש לך בלוג עם למעלה מחמישים ואחד מיליון צפיות... הייתי מצפה ממך לדעת לסנן ולא להעלות כל מה ששולחים לך.

בברכה,
קובי ר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.