רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 בפברואר 2017

המחבלים משווקים עצמם בפני החילוני עם ביאליק

מאת  טוביה גרוסמן - מרכז החדשות

כפי שדווח, אנשי הפלג עמלו קשה בימים האחרונים על מסע תקשורתי חילוני לטיהור תדמיתם, והשיגו תוצאות. אחת מהן, היא כתבת תדמית נרחבת ב'ישראל היום' על מנהיג הפלג הרב שמואל אוירבך, כאשר עיקר הכתבה היא ראיון נרחב עם הגבאי שלו יוסי פטרוב. דבר תקדימי כשלעצמו, שגבאי מתראיין לתקשורת החילונית לצורך שיווק רבו.
מאחר והראיון נועד לייפות ולטהר את התדמית בעיני הציבור החילוני הציוני, לפיכך חיפשו בפלג נקודות שימצאו חן בעיניהם. כך למשל, בנוגעי לכתבי האישום בהפגנות, מודגש בכתבה 'בהנהגת "הפלג" טוענים שכתבי האישום לא הוגשו נגד אנשיהם, אלא נגד מפגינים המזדהים עם מאבקם', כלומר אנשי העדה החרדית. כך גם בנוגע למאכלו כתוב 'הוא מקפיד על אוכל בריא'. כך גם הרחיבו בתיאור יחסיו עם הרבנית, ועוד כיו"ב.
אלא שעד מהרה נהפך הראיון לריקוד 'מה יפית' לציבור החילוני, כאשר הגבאי פטרוב מתגאה ב'פתיחות' של הרב אוירבך וידיעתו את התרבות החילונית, ומסביר: 'הוא האדם הכי מעניין שאני מכיר. פתוח לכל אפיקי המחשבה'. 
כאשר הכתב שואל באי הבנה, 'הוא הרי מבקש למנוע מכל סממן של קידמה לחדור לעולם החרדי', מבהיר לו פטרוב שלא היא, 'דיברתי איתו על המון דברים מהעולם. ביאליק, שייקספיר ופילוסופיה. הוא אדם מוכשר, ערני, שומע מה קורה סביבו. הוא אמנם לא יגיד את שמו של ביאליק, כי זה 'לא מתאים' מבחינת השפה החרדית, הוא יאמר 'המשורר הידוע'. אבל הוא מכיר. הוא אדם רב־גוני'.
אין זו הפעם הראשונה בה כת הפלג משווקים את הרב אוירבך דוקא בנקודה זו. גם בכתבת תדמית שנערכה עליו על ידם לפני כמה שנים בעיתון 'בקהילה', הזכיר הכתב את זה שהוא בקי בספרי ביאליק, וגם את זה שמקפיד שלא להזכיר את שמו. כפי הנראה זה אותו תדרוך ובאותה כוונה.
יתכן שאנשי הכת באמת חושבים שזה מה שעושה את רבם למיוחד, בכך שהוא בקי בספרי חיצונים. אכן, גדולי ישראל הנהגה אחרת היתה להם בזה, פחות החמירו על אזכור השם של ביאליק ושייקספיר, אך הקפדה יתירה היתה להם לבלתי לעיין בספריהם.
נודע כי ישנם לחצים פנימיים בתוך הכת על המרואיינים, להוציא הבהרה והכחשה לדברים שנכתבו, בטענה ש'לא אמורים לפרסם את הדברים האלו'. 
אכן האמת, כי פירצה חמורה יש כאן, כאשר רואים החילונים שאלו הדברים בהם מתגאים החרדים. אין לנו אלא לומר, לא זו דרכינו, לרקוד 'מה יפית' בפני החילונים, גאוותינו אך ורק בידיעת התורה הקדושה, ובגדולי ישראל האמיתיים שליט"א הנושאים את דגלה, לאורם ניסע ונלך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.