רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 בפברואר 2017

העלייה החרדית להר הבית מתרחבת





מאות יהודים עלו להר הבית לרגל ראש חודש אדר, ביניהם גם למעלה משלושים חרדים שעלו למקום בראשות הרבנים הגאון הרב יצחק ברנד שליט"א והרב אליהו וובר שליט"א. חלקם זכו לעלות לשם לראשונה בחייהם.

העולים החרדים נענו לקריאת ארגון בני עליה לעלות להר הבית "לבוא אל המלך להתחנן לו" כלשון הכתוב במגילת אסתר שנקראת בחודש אדר.

הרב יצחק ברנד מגדולי תלמידי ישיבת פונוביז' הקריא במקום מדברי התנא דבי אליהו על מעלת ואפשרות התפילה בלב, כאשר התפילה בפה הוא מן הנמנע. 

"יש היום ברוך-השם הרבה חרדים שעולים להר הבית", אמר הרב ברנד. "זה נכנס לאט לאט לציבור החרדי. די לאט, אבל גם זה שינוי עמוק".  

הרב התייחס גם להתנגדות הנשמעת לעלייה להר הבית ואמר כי העובדה שהחלו לצעוק נגד זה נובעת מהתגברות העלייה. ו"כל דבר גדול יש התנגדות. תמיד זה ככה. לכל דבר גדול, לכל דבר קדוש, יש התנגדות. אבל אנחנו צריכים לאט לאט, טיפין טיפין, וב"ה זה מתקדם". אמר הרב ברנד.

הרב אליהו וובר הרחיב בפני העולים על חשיבות העליה להר הבית, על חלקם של העולים בקידום מצוות בנין בית המקדש, שנקראת בפרשת השבוע, והזכיר כי בניין בית שני תמה בימים אלו בג' לחודש אדר.

לדברי העולים המשטרה קיבלה אותם באדיבות רבה, ואיבטחה אותם במשך כל שהייתם במקום. לדברי השוטרים, הממשלה ושאר הרשויות רואים בחשיבות רבה את עלייתם של יהודים להר הבית, גם בגלל התרומה שיש בכך לחיזוק הבטחון במקום לאבטחתם של מתפללי הכותל. השר לבטחון פנים הממונה על המשטרה גלעד ארדן אף התבטא לאחרונה כי "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ורק לעם היהודי".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.