רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 בפברואר 2017

*"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום *שלישי ב' אדר התשע"ז*

מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הקונטרס החדש לפורים  *דברי הפורים* לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל

א. א. מובא ברבותינו הקדושים זצוק"ל קבלה, שכפי התענוג הרוחני והחיות של כל אדם ואדם בפורים, כך הכח הרוחני בליל הסדר. וכפי ההתדבקות בליל הסדר, כך יהיה לאדם ביום הקדוש ביום הכפורים.

ב. דרשו רבותינו שפורים הוא ככיפורים, והנה התיקון ביום הכיפורים הוא על ידי צום ותענית והתיקון ביום פורים הוא על ידי אכילה ושתיה ושמחה, דהנה מקור יום הפורים והישועה אשר היה בא על ידי התענית והנס אשר היו לעם ישראל על ידי גזירת אסתר ומרדכי "וצומו עלי שלושת ימים". ולכן התיקון היא על ידי אכילה ושתיה ושמחה, ויום הכפורים הוא תיקון על חטא העגל אשר אכלו ושמחו ביום זה והתהוללו, ולכן התיקון של יום זה הוא על ידי צום ותענית שזה יום כיפור. 

ג. רבותינו הקפידו ואמרו, שיום פורים שקול כיום מתן תורה משום שבמתן תורה קיבלו בני ישראל תורה שבכתב, ואת תורה שבעל פה קבלו בכפיה. אך בימי הפורים, קבלו את תורה שבעל פה בשמחה (ועיין בספר ארחות חיים סי' תרצ"ד שכתב בשם המרדכי).

ד. מובא בבני יששכר (מאמר ד, אות ו) בפורים נכללו בו כל המועדים, פ' פסח, ו' וסוכות, ר' ראש השנה, י' יום הכפורים, מ' מתן תורה (שבועות).

 --- *לימוד שתי משניות יומי* ---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל 

*סוכה, פרק ג' משנה ז':*
שִׁעוּר אֶתְרוֹג הַקָּטָן, רַבִּי מֵאִיר אוֹמֵר, כָּאֱגוֹז. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, כַּבֵּיצָה. וּבַגָּדוֹל, כְּדֵי שֶׁיֹּאחֵז שְׁנַיִם  בְּיָדוֹ אַחַת, דִּבְרֵי רַבִּי יְהוּדָה. רַבִּי יוֹסֵי אוֹמֵר, אֲפִלּוּ בִּשְׁתֵּי יָדָיו:

*סוכה, פרק ג' משנה ח':*
אֵין אוֹגְדִין אֶת הַלּוּלָב אֶלָּא בְמִינוֹ, דִּבְרֵי רַבִּי יְהוּדָה. רַבִּי מֵאִיר אוֹמֵר, אֲפִלּוּ בִמְשִׁיחָה. אָמַר רַבִּי מֵאִיר, מַעֲשֶׂה בְאַנְשֵׁי יְרוּשָׁלַיִם, שֶׁהָיוּ אוֹגְדִין אֶת לוּלְבֵיהֶן בְּגִימוֹנִיּוֹת שֶׁל זָהָב. אָמְרוּ לוֹ, בְּמִינוֹ הָיוּ אוֹגְדִין אוֹתוֹ מִלְּמָטָּה:

 *זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.