רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 בפברואר 2017

הפלג מנצל את קשריו למסע תקשורתי חילוני לטיהור תדמיתם

מאת טוביה גרוסמן - מרכז החדשות

ידוע בשער בת רבים הקשר ההדוק בין הפלג לאנשי התקשורת החילונית, בין השאר הקשרים שטיפח העורך הידוע בעצמו. מדובר בקשר שכבר נבנה למעלה מעשרים שנה. אחת המטרות בקשר הזה, היתה לשתול ידיעות שונות שיפורסמו בתקשורת החילונית, ואחר כך להשתמש בהם כ'ראיה' שקורה כך וכך. כפי שכבר העיד אחד מגדולי ראשי הישיבות, שהוא יודע שאנשי הפלג מתדרכים את אנשי התקשורת החילוניים, ומשתמשים בזה אחר כך לצרכיהם, וכבר פורסמו הדברים בשעתו.

אך מטרה נוספת היתה להם בזה, לקבל השפעה דרך ההערצה אליהם בחוגים החילוניים. לפיכך דאגו שבתקשורת החילונית ידברו אודותם ועל פועליהם כל השנים, ושיציגו אותם באור חיובי באופן אישי ובאופן שיגדיל וינפח את יכולותיהם והשפעתם. (ואליבא דאמת יתירה מזו, עקב נחיתות רגשית כלפי החילונים והתקשורת החילונית, רצו אנשי התקשורת של הפלג שהללו יעריכו אותם כמוצלחים כמותם).  

בימי ההתפרעות של כת הפלג, חל סדק בקשר זה. לאחר שבתקשורת החילונית הראו בעיקר את המתפרעים אחוזי הטירוף, וסוקרו באופן שלילי – שלא כהרגלם, ולאחר שדוקא בשל אמירות הכת בכל כלי התקשורת הבינו שם רבים שהטירוף הזה אינו בשל מניע דתי אלא בשל מאבק על המעמד גרידא, ושהוא אינו מייצג את כל הציבור החרדי אלא רק את הפלג, ולפיכך הם דיווחו על כך לציבור החילוני ופורסמו כמה כתבות בנושא.
כבר באותו יום החלו אנשי הכת בבליץ פגישות עם אנשי התקשורת, (חלק מהשמות והפרטים ידועים), לשכנע אותם לא לוותר על הידידות רבת השנים, ושיחזרו לעמוד שוב לצידם. ואכן ההשקעה הרבה כל השנים נשאה פירות, ולאחר שיחות שכנוע הם חזרו לתמוך בפלג, והתחילו לסקר אותם באופן אוהד שוב כבר באותו יום. כפי הנראה, זו גם היתה אחת הסיבות המרכזיות להפסקת ההפגנות, כדי למצוא חן בעיני ידידיהם ובעיני הציבור החילוני, שזה חשוב להם ביותר.
אחת הפעולות שידידיהם הרבים מבין אנשי התקשורת עשו, הוא לנסות למחוק את הרושם שמדובר בחוג 'הזוי', שבכך ישנו גם סוג של איום על השפעתם של הפלג בקרב החוגים החילוניים והציוניים והיכולת שלהם לקבל איזו הכרה כחוג נורמטיבי ושפוי, וכך החלו ידידיהם לנסות להציג אותם שוב כבעלי עמדה קנאית בלבד.
כך למשל, עשה יאיר שרקי כתבה מיוחדת בערוץ 2 שמנסה להציג את הצד של כת הפלג. לצורך כך, עשה ראיון עם כמה מאנשי הכת הנראים כ'נאורים', שנבחרו בקפידא. 
הראיון הפוליטי נערך לא פחות מאשר בהיכל ישיבת 'מעלות התורה' עצמה בעת הסדר, עם כמה מבני הישיבה שהתיישבו כ'פאנל' שיענה לשאלות. זוהי פירצה חדשה שלא היתה עדיין, לעשות כזאת בתוך ישיבה, ועוררה תדהמה גדולה אצל כל אלו שנתוודעו לכך. 
אך כמובן שפירצה זו נעשתה בכוונה מחושבת, להראות את הצד הנורמלי כביכול של אנשי הכת, ועל הצד ה'תרבותי' שלהם. לפיכך גם הוכנס הכתב יאיר שרקי בעל הכתבה, לחזות בשיעור בבית מנהיג הפלג. (מצו"ב תמונות).
כך גם מחר צפוי להתפרסם בעיתון ישראל היום כתבת תדמית על מנהיג הפלג הרב שמואל אוירבך, בין השאר ישנו שם ראיון עם יוסי פטרוב הגבאי של הרב אוירבך, במטרה לשווק אותם לגמרי אחרת ממה שהם באמת. כל זה נעשה כאמור בנסיון להתחנף ולמצוא חן בעיני התקשורת הפסולה ואף להכניס את המסרים שישמשו אותם אחר כך כ'ראיה' כביכול, כאמור.
המציאות הוכיחה, שכל ההשקעה של אנשי הכת אולי הגדילה אותם בקרב הציונים וחוגיהם, שם הם יצרו מציאות דמיונית לחלוטין, אולם בקרב הציבור החרדי זה לא הצליח, שם יודעים את האמת, אף כי עדיין לא את כולה וכל עומקה, אך לאט לאט נחשפים הדברים יותר ויותר. מה גם שאת עיקר מטרתם לא השיגו בכך, כלל הציבור החרדי נותר נאמן להשי"ת ולתורתו, וסר למרותם של גדולי וחכמי ישראל האמיתיים שליט"א, ובכך נראה בחוש השגחת הקב"ה על עמו ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.