רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 20 בינואר 2017

המחבלים פותחים סמינר בירושלים - גם הוא כקודמו עם תוכנית 'עוז לתמורה'

מאת שניאור מרקוביץ - מרכז ההחדשות

בימים האחרונים הודיעו בפלג על הקמת סמינר חדש בירושלים לבנות המפלגה בשנה הבאה, בכך משלימים בפלג את מהלך פתיחת המוסדות הנפרדים לאנשיהם בכל הערים החרדיות המרכזיות, ירושלים בני ברק ומודיעין עילית.

אלא שלפי העולה בידינו, מתברר כי הסמינר החדש אף הוא ישתתף בתוכנית 'עוז לתמורה' של משרד החינוך, כך שהפירצה החמורה של תוכנית עוז לתמורה שנפרצה ע"י הפלג בהקמת הסמינר בבני ברק תחול גם בסמינר החדש. כזכור, תוכנית עוז לתמורה המסוכנת נדחתה על ידי מרנן גדולי ישראל שליט"א.

כזכור, אז ענו בפלג שזה קרה 'בטעות' עקב שלא הספיקו לצאת מהתוכנית בזמן, כפי שעושים כל שאר המוסדות הליטאיים על פי הוראת מרנן גדולי ישראל שליט"א, ולכן הם 'נאלצו' להישאר עם התוכנית. מאחר והם מבינים שאת הפעם השנייה כבר לא יוכלו לתרץ כך, לכן כפי הנראה התחכמו בפלג, והם מתכננים לפתוח את הסמינר בירושלים כ'סניף' של הסמינר בבני ברק, ואז 'בלית ברירה' גם הסמינר החדש יהיה בהכרח בתוכנית עוז לתמורה. 

הפעם אין צריך לומר כי הסמינר הזה עומד לקחת כסף מהמדינה, שכן כעת זה נעשה בצורה רשמית וללא הסתתרות כבמקרים האחרים. אלא שבעוד שגורמים בפלג הקשורים למערך גיוס התרומות בקרב חסידי סאטמר בחו"ל מספרים להם כי הסמינר אושר ע"י מנהיג הפלג הרב שמואל אוירבך רק בדיעבד, כדי שהללו ימשיכו לתרום להם כספים, הרי שבעיתון הפלג מסופר להדיא כי הסמינר הוקם בברכתו ועידודו של מנהיגם הרב אוירבך, שביקש את הקמתו והתווה את הקו החינוכי שלו.
יש לציין כי ישנו לפלג סמינר אחד במודיעין עילית אשר מוצהר על ידם כי הוא אינו נוטל תקציבים מהמדינה, והמגמה החינוכית בו איננה על פי המתכונת המקובלת בציבור הליטאי שבכלל חינוך הבנות הוא עידוד נטילת העול הכלכלי של הבית עליהן, כחלק מהשותפות בלימוד התורה של הבעל, אלא המגמה שם היא במתכונת היותר קרובה לחלק מקהילות העדה החרדית. אולם כצפוי, הוא אינו זוכה להיענות מספקת בקרב אנשי הפלג, שהם רוצים להיפך שיהיה כמה שיותר פתוח ומודרני. מה שהביא את המנהלים של הסמינרים בבני ברק וכאמור כעת בירושלים לבכר את הקמת הסמינר במתכונת של מימון משרד החינוך ופיקוח ממשלתי על תוכניות הלימוד, כאשר אף הגדילו לעשות בהכנסת תוכניות שונות ובכללן גם תוכנית עוז לתמורה המסוכנת כאמור. לפיכך גם כעת, הודגש בעיתון הפלס חזור והדגש על הקמת הסמינר בירושלים שהמגמה החינוכית תהיה בו כפי הסמינר בבני ברק.
יצויין, כי כפי הרגיל בפלג, תחת לומר שהמהלך נועד לגיבוש קהילתי, הרי שלפתיחת הסמינר נלוו טעמים 'דתיים' וסיסמאות של 'קנאות', כמה יש צורך בכך עקב ה'פרצות' הרבות. אלא שלא הצליחו להסביר, אם אכן זה כל כך נצרך, למה זה לא פתחו את הסמינר כבר בשנה שעברה. ככלל, לא ברור מה המעלות בסמינרים החדשים הללו, שכן לא זו בלבד שהכל הוא כפי שאר כל הסמינרים, אלא שזה עוד גם גרוע מכך, כאמור וכמותאם לאנשי הפלג. ואכן, גם הם אינם מציינים במה הסמינרים שלהם עדיפים, חוץ מחזרה על סיסמאות כהרגלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.