רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 15 בינואר 2017

ליפסקר נאבק

ב"ה, ט"ו טבת, עש"ק פרשת משפטים תשע"ז

אחי ורעיי, שלוחים יקרים,
שלום וברכה,
וערב-שבת-קודש מבורך,

בימים אלו בהם אנו עסוקים עד למעלה מראשנו, בהכנות לקראת כינוס השלוחים – כינוס שעניינו אחדות השלוחים ונחת רוח למשלח, הרבי נשיא דורנו,

גוררים אותנו למחלוקת איומה ונוראה בין השלוחים, כחלק ממסע ארוך של חתרנות ושתלטנות מגובה בכוח המשחית של "יעוור עיני חכמים".

שיאו של מסע זה בימים אלו, במעבר למלחמה גלויה במוסד הקדוש והיקר לכולנו – 'צעירי אגודת חב"ד', ונורא מכך – בביזוי, ר"ל, של בית דין רבני חב"ד, שכולנו חייבים ומעוניינים בשמירת כבודו.

אחיי השלוחים, לא זה הזמן ולא כאן המקום לגולל את כל הפרשה והסתעפויותיה, ובכלל, אסור לנו לגרור את השלוחים העסוקים בעבודת הקודש לעניינים כלליים מחוץ לשליחותם, ולא עשינו זאת מעולם.

אך כיוון שקבלנו פניות רבות משלוחים 'מבולבלים', שמנסים להלך עליהם אימים ולהחתימם על מכתבים ועצומות, אנו פונים אליכם בזאת.

איננו מבקשים 'תמיכה וחתימות', אלא כדי להסיר מכשול ולמנוע בלבול וזריעת מחלוקת בין השלוחים בעורמה ובתחבולות, חובתנו לשתף אתכם במילים ספורות בעיקרי העניין ובשיאה של החוצפה.

הכוונות הטובות

לפני שלוש שנים בדיוק, בכינוס השלוחים תשע"ד, הצגנו בפניכם את תכניתנו להקים אגף מיוחד בשם 'פעילי חב"ד' שמטרתו לגייס את אנ"ש לעזרת השלוחים בבתי חב"ד ולסייע להם בפעילות הענפה.

לצערנו הרב, הגורם שהציע מימון להפעלת המיזם, סירב להפעילה בדרך זו, ועמד על כך שזו תהיה פעילות עצמאית. הבהרנו שלא יעלה על הדעת לפגוע בשלוחים ובפעילותם, ורק לאחר שהובטח שהפעילות תתמקד אך ורק בביקורי בית ותהיה מתואמת ומאושרת על ידי כל שליח – הסכמנו לצאת לדרך.

התחלת המיזם לוותה בהתנגדות עצומה מצד השלוחים. אך אנו, מתוך אמון בשותפינו לעניין, נתנו גיבוי רב וסללנו את הדרך.

להמשך כנסו כאן:



ההפרות הבוטות

לצערנו – ושוב בקיצור רב, לאחר תקופה של פעילות, הופרו כל ההתחייבויות ונפרצו כל הגדרים:

מפעילות אנ"ש וביקורי בית, החל האגף – שמנסה להיות ארגון עצמאי – לעסוק בכל תחום שמצא לנכון: עשרת המבצעים, ערבי חב"ד לכלל האוכלוסייה, מערכת פרסומים והפקת חומרים ועוד.

כך מנסים להקים ארגון בתוך ארגון, שבכוחנות חסרת מעצורים ובהפרה בוטה של כל הסכם, עושים ככל העולה על רוחם ויוצרים סוג של אנרכיה.

התחלנו לקבל טענות רבות מצד שלוחים שניזוקים מהתנהלות זאת, וכן משלוחים מבולבלים שטוענים שאינם מבינים איך העניינים מתנהלים וחוששים מתוהו ובוהו.

שיאה של החוצפה

כאילו לא די במעשיהם, קמו מנהלי האגף  המתחזה להיות ארגון עצמאי, ופנו לבית דין רבני חב"ד. הם ביקשו מבית הדין להקים הרכב מיוחד ובו ארבעה רבנים, ושטחו בפניהם בכמה ישיבות (!) טענות שקר משוללות יסוד, שכאילו מנסים להצר את צעדיהם, ולכן, דרישתם ההזויה: לקבל עצמאות מוחלטת ללא כל כפיפות לצאגו"ח!!

רבני בית הדין קראו לנו, לשמוע את עמדתנו. לאחר שפרסנו בפני הרבנים את חומרת הדברים, מתוך מסמכים, התכתבויות מתועדות ועובדות אחרות, החליטו הרבנים שיש לעצור מידית את הגידול הסרטני, שאם לא כן יביא הדבר להרס וחורבן ומחלוקות נוראות בכל מקום.

וכאן קרה הבלתי יאמן: הללו לא קבלו את הדין, ובמהלך חתרני, בביזוי נורא של הרבנים ומזכירות בית הדין, פנו לרבנים שלא ישבו בהרכב ולא מכירים את הפרשה לחלוטין, והסיתו אותם שכאילו התקבלה החלטה ללא הסכמתם.

הם כמובן לא סיפרו לרבנים, שהם אלו שביקשו לשבת בפני ההרכב של ארבעת הרבנים שמצויים בעניין מזה זמן רב, וכבר דנו בפניהם בכמה ישיבות.

אין גבול לחתרנות

אך מסתבר שגם ההרכב המלא של בית הדין אינו מספק את החתרנים. וכך התחילו הלילה בהפצת 'מכתב תמים' שבא להגן על 'פעילות קדושה'.

רובם המוחלט של המכותבים אינו יודע כמובן במה מדובר, ומנצלים את תמימותם כדי לחבוט ר"ל בבית הדין.

יודגש הידוע לכולכם, שלוחים: השימוש בטענות של "איך עוצרים פעילות", הוא בדרך כלל טענות של כל המחריבים והמהרסים מימין ומשמאל. כל אלו שפועלים נגד שליח זה או אחר, נגד הסדרים הברורים שקבע הרבי, מתעטפים באצטלה שקרית זו.

ובדרך כלל, וכך גם במקרה זה, גם הטענה עצמה היא שקרית, כי הפעילות יכולה להמשך ולהתעצם, אלא שיש לעשות זאת במסגרות הנכונות כרצונו הק' של הרבי.

פסק הדין שהרבי אשרר (רצ"ב)

מעבר לכל האמור לעיל, על כולנו לזכור את הסמכות הבלתי ניתנת לערעור שנתן הרבי ל'צעירי אגודת חב"ד באה"ק' ולעומד בראשו, על כל מערך הפעילות של הפצת היהדות והפצת המעיינות חוצה, ועל כל סניפי צאגו"ח – בתי חב"ד באה"ק.

לאחר פסק הדין הידוע עליו חתמו כל חברי בית הדין בר"ח אייר תשמ"ט, מבוסס על מכתב המזכירות מיום כ"ו בסיוון תשל"ז: "כל סניפי צעירי אגודת חב"ד עומדים תחת מרות המרכז דצעירי אגודת חב"ד באה"ק ת"ו", היו ניסיונות לערער על פסק הדין. אך הרבי בנוכחות שני מזכיריו – אחז את פסק הדין בידו הק' והודיע שפסק דין הרבנים שריר וקיים ולא ניתן לשנותו, וכן מכתב המזכירות מתשל"ז.

ראה אריכות העניין ברצ"ב.

סיכומו של דבר

אנו מודיעים באופן ברור, שהיות והעניין נמצא כעת בברור ובטיפול מי שמוסמך לכך, אין לאף אחד רשות לעסוק בכך, לערוך החתמות או לחתום על מנשר כזה או אחר.

על מי שכבר חתם, מוטל לחזור ולהודיע באופן ברור, שאין זה ראוי שהשלוחים יהיו מעורבים במחלוקת המתנהלת על ידי הגורמים המוסמכים לכך, והוא אינו מוכן לתת יד לביזוי בית הדין, וממילא כמובן למשוך את חתימתו.

ומסיימים בטוב, בברכת עש"ק מבורך, בציפייה להתראות כולנו בקרוב בכינוס השלוחים, מתוך אחדות הלבבות והעשייה.

ויתקיים בנו "ברכנו אבינו כולנו כאחד", ונזכה להתכנס יחד עם הרבי, "כאן למוטה מעשרה טפחים", והוא יגאלנו.

בברכה ובידידות,

נפתלי ליפסקר

רצ"ב פסק דין תשמ"ט, ועניינים הקשורים כפי שפורסמו ב'התקשרות' גיליון פר' נשוא:

פסק-דין

בשנת תשמ"ט התגלעו חילוקי-דעות בעניין האחריות על ייצוג הסניפים, בתי חב"ד, ואחריות-העל על פעילות הפצת המעיינות והיהדות באה"ק.

חברי בית הדין של רבני חב"ד הוציאו בעניין פס"ד ברור, בא' דראש-חודש אייר תשמ"ט:

בית דין רבני אנ"ש

בארה"ק ת"ו

ב"ה. א' דר"ח אייר ה'תשמ"ט

הרינו בזה להביע חו"ד ברורה בקשר לכל הפעילות המסועפת של חב"ד בארצנו-הקדושה. הכוללת הפצת החסידות והיהדות. הקמת ואחזקת שיעורי תורה ויהדות. ניהול, ארגון וקיום מבצעי המצוות הידועים שעליהם הכריז כ"ק אדמו"ר שליט"א. מבצעים לקירוב הלבבות, חוגים ביהדות, ימי וערבי עיון, "ערבי-חב"ד", סמינריונים, פעילות עם ילדי ישראל ובני הנוער, מסיבות שבת, מועדוני נוער, "צבאות ה' ", פעילות בבתיה"ס ובאוניברסיטאות. "כוללים" לשעות אחדות ביום, כמו "כולל תפארת זקנים – לוי יצחק", ספריות, עריכת, הדפסת והפצת חומר הסברה בכתב, וכל סוגי הפעולות למיניהן הנערכות במסגרת בתי חב"ד בארצנו הקדושה – כל אלה מעוגנים תחת מרכז צעירי אגודת חב"ד באה"ק שהוקם ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א כזרוע מיוחדת של חב"ד – לצורך הפצת מעיינות היהדות והחסידות וקירוב הלבבות ואחינו בני ישראל לתורה ויהדות.

בקשר לאמור אנו מציינים בזאת את מכתב מזכירות כ"ק אדמו"ר שליט"א מיום כ"ו בסיון תשל"ז – "כי כל סניפי צעירי אגודת חב"ד עומדים תחת מרות המרכז דצעירי אגודת חב"ד באה"ק ת"ו".

כל "בתי חב"ד" באה"ק, כולל המוסדות שהוקמו ומנוהלים ע"י בתי-חב"ד שבכל מקום ומקום, מהווים סניפים של המרכז של צעירי אגודת חב"ד באה"ק ת"ו, ומנהלי בתי חב"ד – סניפי צעירי אגודת חב"ד, כפופים, אפוא, למרותה הבלעדית של הנהלת מרכז צעירי אגודת חב"ד באה"ק ת"ו.

אנו מחזקים את ידיהם של יו"ר הנהלת מרכז צעירי אגודת חב"ד הרב ישראל לייבוב, והמנהל הכללי הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב שבזכות פעליהם הנמרצים והמוצלחים התפתחה והתרחבה פעילות חב"ד, בשנים האחרונות, במימדי ענק ב"ה, וגורמת נח"ר רב לכ"ק אדמו"ר שליט"א.

נוכחנו לדעת כי המרכז הארצי של צעירי אגודת חב"ד מתפקד כארגון למופת והצליח לאגד את כל פעילי חב"ד, במסגרת בתי-חב"ד, ליישם את ההוראות של כ"ק אדמו"ר שליט"א, מתוך גישה אחראית ומסורה.

אי לכך דעתנו ברורה כדלהלן:

א) מרכז צעירי אגודת חב"ד באה"ק ת"ו הינו המייצג הבלעדי של כל הפעילות האמורה ושל כל בתי חב"ד באה"ק ת"ו, והמסתעף מהם. ואין גוף אחר ראשי לייצגם ללא הסכמת המרכז הנ"ל.

ב) אין לגופים אחרים בחב"ד רשות לפנות אל הסניפים בענייני יצוג, תקציבים, כספים ושום ענין אחר ללא תיאום והסכמת המרכז מראש.

וע"ז באנו עה"ח

דוב אליעזרוב, דוד חנזין, יהוסף רלב"ג, לוי ביסטריצקי, זאב דב סלונים, מרדכי שמואל אשכנזי, יצחק יהודה ירוסלבסקי, מנחם מענדל גלוכובסקי

(נחתם ע"י כל חברי בית הדין שכיהנו בשעתו)


יחידות נדירה למזכירים

בעקבות פסה"ד של הרבנים בא לפני מזכירות הרבי ערעור על פסה"ד. כעבור כמה ימים התקשרו מטעם המזכירות למזכיר בי"ד רבני חב"ד, הרב ירוסלבסקי, וביקשו ממנו להקפיא פס"ד זה. שעות ספורות לאחר מכן נודע לרבי על הוראת המזכירות.

למחרת בבוקר, ערב שבת קודש פרשת אמור תשמ"ט, זימן אליו הרבי בדחיפות את שני המזכירים, הרב יהודה-לייב גרונר והרב בנימין קליין, והשמיע באוזניהם את דעתו הנחרצת - כי כל הסניפים הם תחת המרות של מרכז צאגו"ח. הרבי הורה למזכיר הרב בנימין קליין להתקשר מיד לנוגעים בדבר ולהודיע להם כי ההודעה הטלפונית שנמסרה אמש מהמזכירות הייתה בטעות, וכי החלטת הרבנים (פסה"ד מיום א' דר"ח אייר תשמ"ט)בתוקפה עומדת ואיש אינו יכול לשנות זאת.

להלן (בתרגום חפשי) דברי הרבי (שנאמרו ביידיש, ביום ז' אייר תשמ"ט)

לאחרי שקראתי כל המכתבים בקשר לענין צאגו"ח באה"ק ומכתב ועד רבני אנ"ש שי' בזה:

א') יש למסור שהטלפון אמש מהמזכירות להקפיא את מכתב הרבנים נעשה בטעות, מאחר ש'בעל-בית' – אין נפקא-מינא מי הוא ומהיכן הוא – אינו רשאי לעכב הוראה או פסק-דין של רבנים.

כך הדבר אפילו אצל סתם יהודים ..., ומכל שכן – כאן! וכל זמן שהוראת הרבנים או פסק-דין שלהם בתוקף – חייבים לציית לו ולקיימו.

מעולם לא נשמע שעסקני ציבור יאמרו דעות לרבנים. ואם נוהגים כך, הולכים נגד הרבנים ונגד התורה.

אם יש טענה על פסק-דין ניתן לשאול מהיכן דנתוני ולהמתין לתשובה, אבל בינתיים יש לציית לפסק-הדין ולקיימו.

כאשר כותבים שרבנים הוציאו פסק-דין בגלל ....... איך אפשר לכתוב או לומר כך?! [על נקודות אלה חזר פעמיים ושלוש].

ב) מכתב הרבנים מתשמ"ט בדבר בתי חב"ד – בתקפו ועל כולם לציית לו ולקיימו.

ג) המכתב של המזכירות מתשל"ז – שבתי חב"ד באה"ק עומדים תחת המרות של צאגו"ח באה"ק – עומד בתוקפו אף עתה והדבר אינו משתנה. העומד בראש צאגו"ח הוא הרב אהרונוב.

ד) מחר בהתוועדות אדבר , בל"נ, אף אודות הענין ש"לא נהגו כבוד זה בזה", ומי שנוהג כך פועל נגד רבי עקיבא.

ביקש את הרב בנימין שי' קליין לטלפן כדלהלן:

א) להרב יצחק יהודה שי' ירוסלבסקי ולמסור לו כל הנ"ל ולהוסיף שעל-פי הידיעות כבר סוערת כל ארץ-ישראל בעניין, ויהיה על מה לדבר בשבת בבית-הכנסת. אי לכך יש להבהיר את הדבר מיד, עוד קודם כניסת השבת.

ב) להרב ל..... למסור שמפני הכבוד מטלפנים אליו ומוסרים גם לו את כל הנ"ל,

ג) להרב יוסף יצחק אהרונוב – ולהוסיף שהוא היו"ר של צאגו"ח ואף אחד לא יכול לשנות זאת, רק מכאן, ושימשיך בפעולותיו בקשר לל"ג בעומר מיט אַ שטורעם [= בסערה], לבקשו שעוד היום, לפני השבת, ישלח פאקס בתאריך של היום – ז' אייר, שקיבל הודעות הנ"ל וכו'.

ולמסור לכל הנ"ל בשמי.

(בין הדברים אמר גם:)

אם מי שהוא ימסור שאני אמרתי שאין לציית להרבנים דכאן או במקום אחר, אין זה אמת משום שזה נגד התורה.

(בין הדברים אמר גם:)

זה דבר ברור שבתי חב"ד עומדים תחת המרות של צעירי אגודת חב"ד.

"מלחמה נגדי"

בחודש טבת תנש"א כתב לרבי הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית-דין רבני חב"ד באה"ק, על ההפרעות שמפריעים כמה אנשים לעבודה התקינה של ענייני חב"ד. בתגובה, הרבי ביקש למסור לו:

בהתאם לזה שבזמן האחרון נתקבלה ידיעה – לא רק ממקור אחד אלא מכמה מקורות – שמחדשים מחדש המלחמה נגדי – הכוונה להנלחמים נגד ועד רבני אנ"ש, אגודת חסידי חב"ד וצעירי אגודת חב"ד . . וכפי שכתבתי מכבר – הם אנשי מדין הנלחמים בי, שענין מדין נתבאר בקונטרס החלצו.

...ידוע לי עוד שמות (איך ווייס ווער זיי זיינען) – ולעת עתה לא יפרסמו שמותיהם, אבל עליהם לדעת אַז איך וועל זיך נעמען צו זיי אויך [=שאני אטפל גם בהם]...

המוסד הראשון שהרבי הקים

"צעירי-אגודת-חב"ד באה"ק" הוא למעשה המוסד הראשון שהרבי ייסד עם קבלת הנשיאות!

כחסידים ברור לנו שאין זה מקרה כלל. כעת, ממבט לאחור, אנו יכולים לשער שהסיבה לכך היא די ברורה: בראש ובראשונה, ארץ הקודש, מעצם קדושתה כארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה, היא המרכז היהודי הגדול. מעבר לכך, בחלוף השנים מאז קבלת  הנשיאות, אה"ק נעשתה גם בפועל לשטח שמאכלס את הכמות הגדולה ביותר של העם היהודי בחבל ארץ אחד, ולאחרונה גם את רובו של עם ישראל בפועל!

אין ספור מאיגרותיו של הרבי מלאות דברי עידוד והמרצה לאברכי אנ"ש לפעול במסגרת צעירי-אגודת-חב"ד, ופעמים רבות אחרות כתב הרבי להנהלת צאגו"ח על הצורך לרתום כל אחד ואחד מאנ"ש לפעילות.

הכלי לפרנסה רוחנית וגם פרנסה גשמית

הרבי אף התבטא בלשון מופלאה באשר לזכות לעבוד במסגרת צאגו"ח: הרבי אומר, שענייני צאגו"ח הם זכות ו"כלי לפרנסה רוחנית וגם פרנסה גשמית". והלוא דבר הוא!

וזו לשון קודשו:

כנראה ממכתבו הנה למרות כל מכתבי הזירוז והתעוררות מכאן, עד עתה לא חדרה ההכרה המוחלטת, שעניני צעירי אגודת חב"ד הם לא בגדר חוב ומשא על חברי צעירי אגודת חב"ד, כי אם ענין של זכות, ולא עוד אלא שגם הצינור והכלי לפרנסה רוחנית וגם פרנסה גשמית, ופרנסה כאן הכוונה לכל צרכי האדם שזקוק הוא אליהם, במזון ולבוש ובית ובבני חיי ומזוני רוויחא...

ויהי רצון שימצא אותיות מאירות להסביר הדבר לעצמו וגם לשאר חבריו, ובחוגים ההולכים ומתרחבים שהרי סוף סוף נקודה האמורה עמוד ויסוד הוא להקל העבודה בעבודת השם יתברך. (כ' שבט תשי"ח. אג"ק כרך טז עמ' רפט)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.