רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 בינואר 2017

על ביטול שיעור מרן הרב מאזוז

שלום,

בימים אלה עוקבים תלמידיו  ושומעי לקחו של מרן הגר"מ מאזוז שליט"א בדריכות אחר הקורה לאחר הודעת הפסקת השיעור השבועי שניתנה במוצ"ש האחרון, ומנסים לגרום לו לחזור בו (ואני מקווה כמובן שמאבקם יצליח).
עדיין לא סקרת את העניין די הצורך (בטח אתה אוסף עדויות ומידע כדי להגיע לאמת הצרופה), אך בינתיים אני חושב בכיוון אחר מההוא שמועלה ע"י רוב תלמידיו, ואסביר.
הרב הודיע שאין לו כח כי שואלים ומטרידים אותו בכל מיני שאלות: למה הזכרת את זה ואת זה? וכן שולחים לו לביתו הערות על שכתוב השיעור "בית נאמן" כך שהתחיל להגיה אותו.
התלמידים מוסיפים שיש 'בריונים' שמטרידים אותו ע"י שליחת כמויות מטורפות של מכתבים וחוברות נאצה וכו'.

ואני הדל שואל: כל זה נכון, אבל טבע העולם הוא שיקרה, כל דמות ציבורית, כל דמות מפורסמת, ממילא הופכת למבוקשת ומקבלת כמות גדולה של מכתבים, כולל מכתבה אהדה ומכתבי נאצה! וכי יעלה  על הדעת שראש הממשלה אינו מקבל מכתבים כאלה?

אלא מה הבעיה האמתית? הבעיה היא שמרן הגר"מ מאזוז שליט"א עדיין פותח כל מכתב שנשלח אליו, ובעקבות כך מאד נטרד ומתעייף!
הפתרון הנכון אינו להפסיק את השיעור אלא להמשיך, וכמו כל הרבנים החשובים (אין צורך בדוגמאות, זה ממש מיותר), למנות איש האחראי על המכתבים שפותח אותם ומוציא את הפסולת ומעביר לרב רק את מה שראוי להתייחסות.

פעם באחד השיעורים הוא  סיפר שבעבר ביתו היה נגיש עד שתלמיד של הרב אמנון יצחק הטריד אותו וכך התקין אינטרקום, וכן פעם הוא היה בספר הטלפונים ועכשיו המספר סודי. הגיע העת לעשות אותו דבר למכתבים! זה יתן לרב רוגע ויחזיר לו את הכוחות למסור את השיעור ביתר שאת וביתר עז.

בברכת הדיוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.