רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 במרץ 2016

דרמה בש"ס: דרעי יגיש ביום ראשון מכתב התפטרות מהממשלה - ש"ס תשאר בקואליציה

דרמה של ממש בשעה האחרונה. דרעי ככל הנראה יקבל החלטה לאחר התייעצות להגיש מכתב התפטרות מהממשלה כבר ביום ראשון הקרוב. 
אם כך, דרעי ככל הנראה לא יגיע לישיבה וישגר את מכתב ההתפטרות. 
משפטנים בכירים טוענים כי מהלך כזה דרעי יצליח להפחית את עונש המאסר שלפי ההערכות יגיע ללמעלה מחמש שנות מאסר.  
דיווחים עדכניים על פרשיית דרעי  בהמשך

בדיוק לפני 17 שנה - הורשע בכ"ט אדר נ"ט


מכה קשה ואנושה למלקקי דרעי - היועץ המשפטי החליט והורה לפתוח בחקירה פלילית

הם ניסו למכור לציבור כי תוך יומיים הכל גמור וכי אין כלום הכל סיפורים והמצאות, אבל מציאות היא כי היועץ המשפטי לממשלה היום עבר על כל חומר החקירה, ולאחר שלמד אותם הורה מידיית בפתיחת חקירה פלילית, לדעתו יש בחומר הזה מספיק בשביל להפליל את דרעי ולכן אין מנוס אלא לפתוח בחקירה רשמית

יחד עם זאת הורה כי בינתיים לא לפרסם פרטים מן החקירה הוא רוצה כי זו תתנהל בשקט בלי יותר מדי מידע בחוץ

דרעי נחקר בשלשה תיקים אחרים, בשניים מהם מצבו ככל הנראה חמור מאוד, באחד אולי יצליח להביא מסמכים ולהוכיח כי לא עבר על החוק, אם כי מי שבקיאים בנושא אומרים כי הוא יתקשה בכך. בעייתו הגדולה בתיק אחד ששם חשוף שעבר על החוק ביודעין וקשה להאמין כי יצליח לצאת מזה

אסור גם לשכוח כי מדובר בפעם שניה שאז אין ויתורים ואין רחמים, גם כאשר ישפט הוא ישלם מחיר כפול של עונש ויישב מספר כפול של שנים בגלל שזו פעם שניה

מה שבטוח עתה מתחילה תקופה קשה מאוד לדרעי כזו שהוא ייאלץ להתמודד עם חקירה קשה. יצויין שלא רק הוא קשור בעניינים הללו עוד אחרים יזומנו לחקירה באזהרה

צו איסור פרסום על פרטי החקירה

הודעה לעיתונות: צא״פ מעודכן חקירה הנוגעת לשר דרעי ואחרים
שלום רב,
נבקש לעדכן כי בסיום ישיבה שהתקיימה היום בפני היועץ המשפטי לממשלה בעניין הבדיקה הנוגעת לשר דרעי ואחרים, בהשתתפות כלל הגורמים הנוגעים בדבר, החליט היועץ המשפטי לממשלה לעבור מהליך של בדיקה לחקירה פלילית.
לתשומת לבכם, איסור הפרסום בנוגע לפרטי החשדות ופרטי החקירה עודנו בתוקף.
רצ"ב צו איסור פרסום מעודכן.

דרעי איים על ה'פני מנחם': "אסגור לכם את כל הברזים" "אחסל אתכם" "תהיה חכם, אתה יודע מה מעמדי בממשלת ישראל"... ה'פני מנחם השיב לדרעי: "אתה חושב שאתה חזק? אתה חושב שתחסל קהילה קדושה? עברנו את אושוויץ וטרבלינקה ונעבור את דרעי

מאת ישראל גולדמן

כמה דקות של היסטוריה - לעולם אינם מזיקים. אז הנה, הצצה קלה לחברה החרדית של שלהי שנות ה-80 וראשית שנות ה-90:
* * *
השורות הבאות יעשו קצת סחרחורת, אז להלן רשימת דמויות, לקראת הפוסט, דמויות שממזמן נשכחו, השתנו ושינו פוזיציות, כדאי להכירם כאילו הזמן עצר מלכת:
*] הרב שך - אדם ששולט ביד ברזל בחברה החרדית. רומס את החסידים, את המזרחיים ואת בני התורה שאינם שותפים לטעמו.
איך? שליטה במוסדות החינוך, בעיקר בתי ספר לילדות וסמינרים לבנות מתבגרות.
טקטיקה עיקרית: הפיכת מורות בית יעקוב לפוליטרוקיות של פרופוגנדה לבנות למציאת בעל "בן תורה". העברת תוכן ליטאי במוסדות. דיכוי כל מה שאינו ליטאי.
אסטרטגיה עיקרית: השתלטות על צינורות הכסף הפוליטיים באמצעות פוליטיקאים נאמנים ממפלגות דגל התורה וש"ס, החזקת החינוך העצמאי כבן ערובה למימוש השלטת ההגמוניה שלו.
*] הרבי ה"לב שמחה" - אדם שאינו מתבכיין, אינו יוצא לרחובות לבכות, אינו מקבץ נדבות ואינו צריך איש כדי להגשים את אהבתו לצאן מרעתו, חסידי גור. הוא דואג לבחורי הישיבות הקדושות שלו שיהיו להם שידוכים, עם בנות הקהילה, ושמוחן של בנות הקהילה לא תישטפנה על ידי הפוליטרוקיות של הרב שך להתחתן רק עם חתן בן תורה ליטאי.
*] הרבי ה"פני מנחם" - ראש ישיבה בישיבת "שפת אמת", משמש כיו"ר מרכז אגודת ישראל, גנרל מוביל בצבאו ובחזונו של אחיו הרבי הלב שמחה - להוצאת הציבור החסידי מגלותו של הרב שך.
*] ינקל ליצמן - עסקן צעיר, חייל עקשן, נחוש ומתאבד על מטרות. שום קושי, גם לא קיר בטון, יפריעו לו להגשים לרבו חלומות. מקים את בית הספר החסידי בירושלים.
*] אריה דרעי - נער שכונות מאפיוזי, בעל גינונים גנגסטריים ומאיימים שהפך לשר בכיר בפוליטיקה הישראלית ושוכח שכאן קמה מדינה אירופאית, דמוקרטית וליברלית שסגנון של שרים שמאיימים על אזרחים כמיטב המוסרת המרוקאית המפוארת עליה גדל - פשוט מאוסים ובלתי מתקבלים על הדעת, גם לא אם הם נעשו בשליחותו של הרב שך.
* * *
עכשיו, אחרי שהדמויות שכל כך השתנו בשנת 2016 קיבלו תזכורת מה הם היו באותם שנים, באו נצא לדרך:
הרב שך, ששלט ביד ברזל בבתי הספר לבנות והשתמש בכוחו הבלתי מתקבל על הדעת לנסות (הוא רק ניסה, מעולם לא הצליח!) לפגוע, להשפיל ולרמוס את תמימותם היהודית של החסידים - נתקל ברבי מזן אחר, הרבי ה"לב שמחה". האהבה הגדולה שהייתה ל"לב שמחה" לכל יהודי, והיותו אבא טוב ומרעיף לחסידיו לא הפריע לו להיות חזק ועז כנשר וגאון אסטרטגי.
הרבי הלב שמחה החליט שהחסידים לא צריכים להתחנך לפי ה"השקפה" הליטאית, מבלי לזלזל בה, ולכן הוא החליט להקים בית ספר חסידי, בו תלמדנה בנות חסידיות ומורות חסידיות תחנכנה. ינקל ליצמן, עסקן צעיר ועקשן, לקח על עצמו את העבודה המעשית לפתוח את בית הספר ולהתנהל מול הביורוקרטיה הישראלית, הרבי ה"פני מנחם", אז ראש ישיבה ופעיל פוליטי, מספק לו חיפוי פוליטי.
הרב שך, שהמעשה הזה צורם לו, הוא מחזיק את בנות האליטה המזרחית במוסדותיו היוקרתיים (אין לי שמץ של מושג מה יוקרתי ב"פונוביז'" וב"חברון", אבל נניח) הוא שולח את מקורבו אריה דרעי, שר ובכיר בישראל, כדי שזה ישוב עליו ויספר לו שבית הספר החסידי נוטרל בטרם קם.
אריה דרעי הגיע לביתו של הרבי ה"פני מנחם" שהיה גר בישיבת "שפת אמת" שבשכונת מחנה יהודה בירושלים ופער את הביוב שהותקן לו תחת לנחיריו על ה"פני מנחם" כמו אחרון נערי הרחוב בליל שבת בשמואל הנביא: "אסגור לכם את כל הברזים" "אחסל אתכם" "תהיה חכם, אתה יודע מה מעמדי בממשלת ישראל"... הוא עוד לא הספיק להשלים את סט האיומים ול"פני מנחם" נשרף הפיוז והוא הרים את קולו שהדהד במסדרון הישיבה מקצה עד קצה:
הרבי צעק עליו: "אתה חושב שאתה חזק? אתה חושב שתאיים על קהילה קדושה? אתה חושב שתחסל קהילה קדושה? אתה חושב שהעולם הזה הפקר?" צעק.
הרבי הרים את האצבע לשמים וצעק "היום אתה למעלה! מחר אתה יכול להיות למטה, כלום. איש לא יסתכל עליך! ואילו הקהילה שלנו עברה את אושוויץ, את טרבלינקה והיא שבה לחייה, בלי עין הרע. ואתה תגיד שתחסל אותה?".
הרבי הסביר: "אתה רואה את הישיבה? אקח את כל הבחורים כאן ללמוד בחדר האוכל ובבית המדרש אעשה כיתות לבנות! פעם אחת חיסלו את הקהילה שלנו! לא יחסלונו שוב!".
כך הרבי זרק את הפרחח המחוצף מביתו.
* * *
היום, חסידי גור, יש להם מוסדות, לבנים ולבנות, בכל הגילאים ובכל הערים. כן, יהודים תמימים ואהבי ה' - לא נכנעים לתכתיבים של בריון.

דרעי תרגל עם חש"ך כיצד לצעוק הוא זכאי ועל איזה עיתונאי לצעוק "צא בחוץ"

ההצגה עומדת להיות מושלמת. חש"ך אמור להנפיק את ההצגה הכי טובה בעיר איך שמתנכלים לדרעי בגלל שהוא פרענק ונלחם למען השקופים והרמת יהדות ספרד המעטירה.
דרעי תרגל אתמול עם חש"ך איך לצעוק הוא זכאי, וגם לקינוח על איזה עיתונאי לצעוק צא בחוץ. ההחלטה הייתה לצעוק צא בחוץ על עמית סגל שחשף את הפרשיה בערוץ 2

מקורבי דרעי הפעם לא נקרא שאגת אריה אלא שאגת מכלוף

התנזים של דרעי החליט שבכניסה הפעם לכלא של דרעי שאגת אריה תחליף את עצמה לשאגת מכלוף כדי להדגיש את הרדיפה העדתית של מחולל המהפכה

דרעי, מרן מסתכל עליך מלמעלה ומחסל אותך

הוא פשוט מתנקם בך על כל מה שעשית לו ובפרט ששקרת אותו באוסלו. הוא ידע טוב למה הוא זורק אותך והתחנן לאלהחזיר אותך.
רק משמיים מרן פועל שלא תמשיך להרוס את מפעלו הקדוש

עסקן ליטאי חושף: הרב שך אמר שמצווה להלשין את אריה דרעי וחל עליו דין של רודף


שוב מועצת גדולי התורה התכנסה כמועצת בובות וביבי והרפורמים יכולים להמשיך לצחוק

מאת אגודיסט

זה הפך לריטואל קבוע. מועצת האדמורי"ם מתכנסת, האדמורי"ם מצטלמים יפה אחד אחר השני.
מדברים ומדברים ובסוף? לאף אחד לא ברור לשם מה התכנסו.
הם הבטיחו הפעם התכנסויות יותר תכופות על מנת ליצור רושם שעוקבים ובודקים ללא הרף את ענין החינוך והרפורמים.
בנתיים מתברר שהחכי"ם הגיעו ובלבלו להם את השכל, כאילו הסכנה של הרפורמים ירדה, והמתווה ניגוז. בשעה שנתניהו ממשיך להוביל דברים שאף אחד לא יודע איך זה יגמר.
כל תרועה הם רצו, אבל לבסוף כל ענות חלושה.
עדיף שלא יתכנסו ולא יעשו מעצמם צחוק. 
הפלא הגדול הוא שהאדמו"ר מבעלז הסכים לבוא הפעם, מאחורי הקלעים הוא מאוד כועס על המדיניות הלא ברורה ובמיוחד הקיצונית בדברים שוליים שמוביל מרדכי שטרן.
הוא גם כועס מאוד על מועצת היתומים שהתחילה עם הסאדיגער והמודזיצער. וממשיכה ההצגה שבכל מועצה מצטרפים "יתומים" חדשים, ובכך מגבירים את התעניינות הציבור בהתכנסות.

נפסקו באורח פלא הפיגועים


לא ירקוד על הדם


יצחק יוסף מחריף את הסכסוך עם דודי לאו - החרים את ישיבת מועצת הרבנות הראשית

מאת איש הרבנות הראשית

מערכת היחסים העכורה בין בעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל דודי לאו להראשון לציון והרב הראשי לישראל יצחק יוסף ממשיכה. השבוע התקיימה ישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל והראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף החרים את ישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל ולא הגיע, זאת גם הסיבה שדודי לאו שמקפיד לעלות תמונה וכיתוב קצר מתחתיה על מה דנו בישיבות המועצה לא העלה זאת בחשבון הפייסבוק שלו. אגב, זה הדבר היחיד שיש לו לעשות ברבנות הראשית לישראל חוץ מללמד כמה ילדים איך מניחים תפילין או ללמוד עם ילדים קטנים גמרא בבנין הרבנות הראשית לישראל. עכשיו חוששים בלשכתו של בעל היתר המכירה והרב הראשי לישראל דודי לאו שבעוד פחות מחודש תתקיים ברכת הכהנים שלאחריה יושבים שתי הרבנים הראשיים לישראל מברכים ומתברכים מהמוני עולי הרגל. עכשיו חוששים בלשכתו של דודי לאו שהרב יצחק יוסף יטיל ווטו על ישיבה משותפת עם הפרטנר שלו דודי לאו והוא יקבל קהל בנפרד. לפיכך עלו כמה רעיונות ובין השאר להזמין את כל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל והמוני עולי הרגל ילחצו את ידי כל הרבנים ולא ישימו לב שהראשון לציון הרב יצחק יוסף נעדר מהארוע או לחלופין להזמין את מרן אור עולם הראשון לציון והרב הראשי לירושלים הגרמ"ש עמאר שליט"א שישב לצד דודי לאו ואז אנשים באמת לא יבחינו שכן יש הרבה אנשים שחושבים שהרב עמאר הוא הרב הראשי לישראל.

ההורים לא רוצים להשתתף בחתונת בנם

ההורים מחרימים את החתונה, בגלל שמדובר בבחור ממשפחה ליטאית שהפך לחב"דניק

ביזיון: מגייסים ילדות וילדים אוטיסטים לצה"ל בשם חב"ד?!


מאת חב"דניק

נערכים לכנס החב"די


משיחת כבוד קדושת אדמו"ר שמיני תנש"א

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש, מצורף בזה חלק משיחת כבוד קדושת אדמו"ר שבת פרשת שמיני תנש"א, סימן יג, נוסף על כללות כח הנזכר לעיל שיש לכל אחד ואחד – מתוסף בכל הנזכר לעיל יותר כח מצד כללות השנה – שנת אראנו נפלאות, כיון שאראנו, הקדוש ברוך הוא בעצמו מראה נפלאות – הכל מתגלה, הן הנפלאות כפשוטן בהנהגה הנסית, נסים גלויים ונפלאים, הן הנפלאות שנמצאים [בהסתר] בהנהגה הטבעית – כולל כח הפועל בנפעל – כפי שהקדוש ברוך הוא מהוה כל נברא ונברא מאין ליש בכל רגע ורגע מחדש, באופן נפלא, כיון שהוא לבדו בכחו ויכלתו לברוא יש מאין כולהו וכולהו ,עד גם הנפלאות שישנם בהעלם והסתר דעולם וגלות [עד – בחינת ישת חושך סתרו] שדוקא על ידי זה נעשה ונפקדת, ומעין נסים ונפלאות אלו כבר התחילו לראות עכשיו בשנת אראנו נפלאות [ אף על פי שעדיין נמצאים בגלות ] ובפרט בחודש אדר ,ויתירה מזו – בחודש ניסן, מלשון נס ונסי נסים, וההמשך מזה בחודש אייר, ובהדגשה – בעמדנו עתה בסוף חודש ניסן, הבא לאחרי חודש אדר, וקרוב ממש לתחלת חודש אייר, חודש אדר קשור בכללות עם נס פורים שהוא נס המלובש בטבע, ובחודש אדר בריא [תקיף] מזלו ובריאות היא ברכה בטבע, חודש ניסן קשור עם נסים גלויים שלמעלה מדרך הטבע, ומזה באים לחודש אייר – ראשי תבות אברהם יצחק יעקב רחל, ד' רגלי המרכבה [וגילוי אלוקות שלמעלה מעולם] וראשי תבות אני השם רופאך, שהברכה נמשכת בטבע העולם [רופאך], אבל באופן שלמעלה ממדידה והגבלה כיון שהיא באה מאני השם, שבהיותה בעולם ובגלות שבהם שייך מצב של חסרון [יפקד מושבך] שצריך לרפואה – נעשה אני השם רופאך באופן שמלכתחילה לא אשים עליך – החיבור דשתי המעלות, נפלאות בהעלם דטבע ובנסים, ובפרט ששבת זו היא גם בספירה דמלכות שבגבורה, גילוי מלכא משיחא מתוך גבורת הגלות, ושבת פרשת שמיני, שבה נפעלת השלימות דשמיני שמונה שמינה – הקשורה במיוחד עם משיח צדקנו – כנור של ימות המשיח הוא משמונה נימין, כיון שאז יהיה גילוי אלוקות שלמעלה מהעולם, הגאולה מהמדידות וההגבלות דגדרי העולם, וביחד עם זה כפי שנמשכת בעולם [שמיני שמונה], עד שזה מביא מיד את הענין דתשיעי ודעשירי יהיה קודש – השלימות דעשרה בגאולה האמיתית והשלימה [עלי עשור] כנור של עשרה נימין [שלמעלה מכנור של שמונה נימין] ובהדגשה יתירה – מצד זה שמיד בתחלת חודש אייר, בב' אייר, חל יום הולדתו של אדמו"ר מורנו הרב רבי שמואל, וידוע הוראתו ונתינת כח שלו בענין מלכתחילה אריבער – שהוא דור הששי [מהבעל שם טוב] חזקה בכפליים, ומזה מגיעים לדור השביעי, דור השמיני, עד לדורנו זה – דור התשיעי [ג' פעמים ג' חזקה] שנעשה הכנה קרובה – בלי הפסק כלל – לעשירי יהיה קדש בגאולה האמיתית והשלימה, סימן יד, ובכל זה מקבל כל אחד ואחד תוספת כח מאתפשטותא דמשה שבדורנו, כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו, ובפרט שקראנו היום בבית הכנסת שלו [שהוא בית משולש, של מעשים טובים, תורה, ובעיקר – תפלה], כבכל הבתי כנסיות שבחוץ לארץ של בני ישראל – בפעם השמינית את פרשת שמיני, כך שנעשה שמיני שמונה שמינה, ומבית  תפלה זה נמשך הכח גם מחוץ לבית זה, בכל העולם כולו, גם בפינה נדחת [בגשמיות וברוחניות] בעולם, עד שנעשה ביתי בית תפלה יקרא לכל העמים, ביחד עם מקבץ נדחי ישראל עוד אקבץ עליו לנקבציו, - וכפי שמתקיים מעין זה בזמנים אלו [שנת נסים ושנת אראנו נפלאות] – המקבץ נדחי ישראל ממדינה ההיא בלי הגבלות [לא כפי שהיה קודם שבכדי לצאת משם היו צריכים ליחוס מיוחד ודרישה מיוחדת], והם באים לארץ ישראל, גם כן בלי הגבלות [לא כפי שהיה בזמן שלפני זה, כידוע ומפורסם] – וזהו מהגילויים שלמעלה ממדידה והגבלה הבאים עוד בסוף זמן הגלות, סימן טו, ובפשטות, כל אחד ואחד מישראל, אנשים נשים ואפילו טף, יש לו אחריות להוסיף בעבודתו להביא את משיח צדקנו בפועל ממש, ומזה מובן, שאין מקום כלל שבמקום לפעול בעצמם יסמכו על אחרים או יטילו את העבודה על אחרים – אלא זוהי העבודה דכל אחד ואחת, כל אחד ואחד צריך לעשות בעצמו את העבודה דלשמש את קוני [שלשמה אני נבראתי ] ובודאי שיש לו כחות על זה [כיון שאיני מבקש כולהו וכולהו אלא לפי כחן כנזכר לעיל], ובמה מתבטאת עבודה זו – הרי זה גם כן בפשטות, בהוספה בתורה ובמצוות, בלימוד התורה, ובקיום המצוות בהידור, כולל ובמיוחד בענין שהזמן גרמא – קיום המנהג [כמו שכתב אדמו"ר הזקן בסידורו] לומר [וללמוד] פרקי אבות [לאחר תפלת מנחה] בשבתות בין פסח ועצרת, ובכל שבתות הקיץ, ונוסף לכך שהוא עצמו מוסיף בזה – צריך להשפיע גם על אחרים שיוסיפו [ובפרט אם אצלו [המשפיע] בעצמו היה חסר קודם בשלימות בקיום עבודתו, הרי הוא צריך להוסיף בזה כפליים לתושיה, כולל על ידי השפעה על אחרים בזה] ובכללות העבודה דהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה שמביאה במיוחד לאתי מר דא מלכא משיחא, וכל זה – מתוך הצפיה והתשוקה וכולהו וכולהו חזקה לגאולה – אחכה לו בכל יום שיבוא, כפי שאומרים בכל יום בתפלה, ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים, ו[בימי החול] – את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח, וכמדובר כמה פעמים, ויהי רצון שעל ידי כל ההחלטות הטובות דבני ישראל בכל מקום שהם להוסיף בעבודתם, ועל אחת כמה וכמה על ידי קיום ההחלטות בפועל – שזה יפעל כבר את פעולתו, ומיד ויביא את הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו, וכימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות, עוד ועיקר תיכף ומיד ממש,
בברכת התורה משולם צפניה

לחלוחית היומית


הטיפ היומי


הוידאו היומי


סיכום השיחה היומית

בנוגע לפרה אדומה כותב הרמב"ם בספהמ"צ שהמצוה היא "לעשות פרה אדומה כדי שיהי' אפרה מזומן למי שיצטרך אליו לטהרת טומאת מת",שתכלית המצוה זו היא לא (רק) להשתמש באפר הפרה בשעת הצורך, אלא (גם) שיהי' אפרה
מזומן ומוכן לכתחילה עבור כל מי שאולי יצטרך לזה, ואפי' עבור שאין לו חיוב להטהר מטומאת מת, והטהרה תלוי' רק ברצונו! ולומד א"ז ממ"ש "והיתה לעדת בני ישראל למשמרת". ענין זה מודגש גם בלשון הרס"ג בנוגע למצוה זו "ופרה למשמרת בתדר". ואע"פ שיש כאלו שמפרשים שכוונתו בזה (וכוונת פסוק הנ"ל)היא רק לאותו חלק אפר הפרה ש"נותנו בחיל", וזהו עיקר המצוה, כי דוקא מחלק זה הזו על הכה"ג לפני יוהכ"פ שחייב להטהר, אבל צע"ג פירוש זה ברס"ג וכו'. ומסתבר שכוונתו בזה היא כמ"ש הרמב"ם שעיקר המצוה היא שתמיד יהי' מוכן אפר הפרה למי שיצטרך. והטעם שדוקא במצוה זו מצינו שצ"ל מזומן כל הזמן וכו', כי ענין פרה אדומה (בפנימיות) הואתשובה שצ"ל בכל יום!

משיחת מוצש"פ שמיני, פ' פרה, ה'תשל"ח

היום יום כ"א אדר ב' - בציור


היום יום כ"א אדר ב'


מאורשים כ"א אדר ב'


ווארטים


ולמלשינים אל תהי תקווה
עברנו את פרעה ואת המן נעבור גם את זה
 באחד מבתי המדרשים של הלשם-שמים'ניקעס, עלה מאד דהו במדרגות ודפק על הבימה 'רבותי' הכריז, 'יש כסף לפאשקוויל, מי יש לו פירצה'

דרעי שואל את פורוש
איך זה שאתם ביהדות התורה גם גונבים ולא תופסים אתכם?
עונה לו פורוש אנחנו גונבים נייר.
אתם גונבים מטבעות. זה עושה רעש

דרעי שואל את ליצמן
איך זה שאתם ביהדות התורה גם גונבים ולא תופסים אתכם?
עונה לו ליצמן כשאוכלים שומן של חזיר צריך להזהר שזה לא יזול על השפתיים

שאלתי ערבי
איפה אתה עובד?
בבורסה!
וואלה מגניב כמה אתה  מרוויח?
תלוי-אם ניקיתי טוב יש בונוס..

במטוס נמצאים אמריקאי, רוסי,פלסטיני, צרפתי , וישראלי. הקפטן מודיע על נחיתת אונס ויש ארבעה מצנחים במטוס כולם שואלים את הקפטן מה לעשות ? הם חמישה אנשים חסר מצנח?!?!  האמריקאי אומר  אנחנו המעצמה הגדולה בעולם לוקח מצנח ויורד, הרוסי אומר אנחנו המעצמה השניה הגדולה בעולם לוקח מצנח ויורד, הפלסטיני אומר אנחנו העם האינטילגנט בעולם לוקח מצנח ויורד, הצרפתי אומר לישראלי מה עושים עכשיו נשאר מצנח אחד ?!?! הישראלי אומר לו קח מצנח ורד... הצרפתי אומר לו באמת??? אתה נותן את החיים שלך בשביל שאני ישאר בחיים?!?! הישראלי עונה לו אל תדאג, האינטילגנט לקח שק שינה....

אימרת ר׳ אלימלך לרגל היום כ״א אדר יום היארצייט שלו זיע״א


גמילות חסד


על זאת אנחנו מודים


הזמנת כבוד לועידת דגל התורה


אנדרויגנוס


מכח דיבורו היה מקרב אנשים

דבר תורה מיוחד אשר קידש כבוד האדמו״ר יאשיהו יוסף פינטו שליט״א ליום ד׳ כ׳ אדר ב׳
תשע״ו
"ויהי ביום השמיני קרא משה לאהרון ולבניו ולזקני ישראל‏" (ויקרא ט, א).
וברש"י (שם): להשמיעם שעל פי הדיבור אהרון נכנס ומשמש בכהונה גדולה, ולא יאמרו מאליו נכנס. ע"כ.

וצריכים להבין, אם יש אנשים שהיו מערערים אחרי כהונתו של אהרון, היה צריך משה לקרוא גם לשאר העם ולא רק לזקני ישראל. היה צריך לקרוא לפשוטי העם, הרי מי האנשים שתמיד מערערים - הם ליצני הדור, אבל זקני הדור - התלמידי חכמים והצדיקים ודאי לא יערערו אחרי אהרון. א"כ, מדוע משה רבנו מכניס את אהרון ובניו וזקני ישראל, שיכניס גם את ליצני הדור שהם ישמעו שהקב"ה ממנה את אהרון ומחזק את אהרון להיות כהן?

‏אלא אפשר לפרש ולומר יסוד גדול: מובא בתורתנו הקדושה "קח את אהרון וגו'" (ויקרא ח, ב), וברש"י: (שם) "קחנו בדברים ומשכהו" (תורת כהנים ח, קסה) ע"כ. וצריכים להבין, למה צריכים למשוך את אהרון בדברים, וכי מי לא ירצה לזכות להיות כהן גדול, להיות כהן לה', ועוד מה הם הדברים שבהם משה רבנו משך את אהרון לכהונה?

אלא אפשר לבאר ולומר: הגמרא במסכת הוריות (יב.) אומרת: "תנו רבנן "כשמן הטוב על הראש יורד על הזקן זקן אהרון וגו'" (תהילים קלג, ב) כמין שני טיפי מרגליות (של שמן) היו תלויות לאהרון בזקנו. אמר רב פפא תנא כשהוא מספר (כשהיה מדבר עם אחרים) עולות ויושבות לו בעיקר זקנו (כדי שלא יפלו)".

ויש להבין, מה העניין שהתורה רומזת לנו פה על שתי הטיפות על זקנו של אהרון שהיו עולות ויורדות?
אלא אפשר לבאר ולומר, המשנה באבות (א, יב) אומרת: "הלל אומר הוי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". ומובא בחז"ל: כיצד היה אהרון רודף שלום? כשהיה רואה בני אדם מתקוטטים, היה הולך לכל אחד מהם שלא מדעת חברו ואומר לו - ראה חברך איך הוא מתחרט ומכה על עצמו על שחטא לך והוא ביקש ממני שאבוא אליך ואדבר עמך שתמחל לו, ומתוך כך שהיו שניהם נפגשים זה עם זה היו מנשקים זה את זה. וכיצד היה מקרב את הבריות לתורה: כשהיה יודע באדם שעבר עבירה, היה מתחבר עמו ומראה לו פנים צהובות והיה אותו אדם מתבייש ואומר - אילו היה יודע צדיק זה מעשי הרעים כמה היה מתרחק ממני, ומתוך כך היה חוזר למוטב. הוא שהנביא מעיד עליו: "בשלום ובמישור הלך אתי ורבים השיב מעון" (מלאכי ב, ו) ע"כ.

והנה, רואים שאהרון רוב היום היה עסוק בלהרבות שלום: הולך בין אחד לשני; הולך לאנשים הפחותים בעם ישראל וכך רוב היום היה מקרב אנשים לאבינו שבשמים ומתחבר עם אנשים. ואם רוב היום היה מתחבר עם אנשים ומקרב ביניהם לעשות שלום, מתי היה מספיק ללמוד תורה, והרי כתוב "כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו וגו'" (מלאכי ב, ז), מתי היה לו זמן לעסוק בתורה הקדושה? אלא כפי שהגמרא מספרת במסכת ברכות (לב:): תנו רבנן חסידים הראשונים היו שוהין שעה אחת ומתפללין שעה אחת וחוזרין ושוהין שעה אחת. (ושואלת הגמרא) וכי מאחר ששוהין תשע שעות ביום בתפלה (בשלוש תפילות ביום) תורתן היאך משתמרת ומלאכתן היאך נעשית? אלא מתוך שחסידים הם תורתם משתמרת ומלאכתן מתברכת. ובירושלמי שם הוסיף: על ידי שחסידים היו הייתה ברכה נתונה בתורתם וברכה ניתנת במלאכתם.

ומפה לומדים יסוד גדול, כאשר אדם מזכה את האחרים ומוסר נפש בשביל הכלל, הקב"ה נותן לו ברכה בלימוד התורה, וקצת שלומד מתברך ונהיה בו שפע גדול וסיעתא דישמיא גדולה, ומקוים בו "יגעת ומצאת" - אדם יגע בדבר מסוים למען הכלל וכאשר לומד תורה מוצא סיעתא דישמיא ומבין את התורה יותר לעומק ומתברכת בו התורה הקדושה. אם כך, רואים שכל כוחו של אהרון היה בפיהו, על ידי שהיה מקרב בין אנשים ‏ומקרב אנשים לתורה, ואז תורתו הייתה מתברכת בתוכו.

ואפשר לבאר ולומר שאלו הדברים שעל ידם משה רבנו קירב את אהרון ובזה משה רבנו עורר את כוחו של אהרון לפני כל הכלל. וזה מה שאומר רש"י: להשמיענו שעל פי הדיבור אהרון נכנס ומשמש בכהונה גדולה, פרוש הדברים - על פי הדיבור, מכח דיבורו שהיה מקרב אנשים ומחזק אותם ומקרב אותם להקב"ה, מהכח של הדיבור הזה אהרון נכנס וזכה לכל המעלות הגדולות.

אם כך, לומדים יסוד גדול, כאשר אדם עושה למען הכלל ומשקיע למען הכלל ונותן מימיו, מכוחו ומזמנו לקרב אנשים להקב"ה, אפילו אם הדבר נלקח ממנו על חשבון כך שהוא פחות לומד או פחות משפיע על עצמו, הדיבור הזה גורם לו ברכה בלימוד התורה וסיעתא דישמיא שבכוחה קל לו יותר בהבנת עומק התורה הקדושה.

דרס ילדה חרדית


מעדני הפרשה



רוממות


 לגלריה כנסו כאן:

הנחת אבן הפינה בויז'ניץ - וידאו


הנחת אבן הפינה בויז'ניץ‎



לגלריה כנסו כאן:

תלמידי תפארת יהודה יחד עם הרב נתנאל גפני מציגים: כולם כאן שרוטים


הרב יום טוב חשין ביום חמישי בבורו פארק


חיוך לשולחן השבת‎


'יום ליום' מתעלם מפרשת דרעי


" שיר השמאטע"- שיר חדש בהשראת מלים מתוך שיחות התחזקות של הרב צבי מאיר זילברברג


המבשר




למוסלמי לשעבר האח ראשיד יש מסר לנשיא אובמה בנוגע לדאע"ש


יתד נאמן


שמיני - מאת הרב עידו ובר‎


עיתוני הבוקר


רק רבנים? מעמד שבירת אייפון מוסלמי‎


האריה שאהב שחיתות






ח"כ שרון השכל מגיבה לחדשות i24 על חוק הדחת ח"כים מכהנים‎


קח מספר