רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 בדצמבר 2016

אדמו"ר שמדבר לענין - להיערך עתה לטכנולוגיה העתידית

את זה אף פעם לא אשכח, ראיתי זאת כשהייתי צעיר מאוד וזה השפיע על כח המחשבה שלי איך לבחון דברים. היה יהודי בירושלים שמו היה ר' זלמן בריזל הוא היה מסתובב ברחובות וצועק 'פריצות' עוקב אחרי נשים שלדעתו התלבשו לא בצניעות

אנחנו כילדים צעירים בירושלים אהבנו ללכת אחריו לראות איך שהוא מתנפל וצועק. פעם אחת הוא ראה אשה עם מכנסיים, בזמן ההוא מכנסיים לא היו כמו בימינו, אלו היו רחבות מאוד כפי שלבשו נשים לא חרדיות לפני חמישים שנה ויותר, הוא צעק לעברה 'תורידי את המכנסיים' וכולם צחקו, הוא התכוון שתחליף לשמלה שלא תלך מכנסיים. לאחר שחירף וגידף את האשה ההיא שבקושי הצליחה לברוח ניגש יהודי חכם לר' זלמן ושאל אותו, מה אתה רוצה שהיא תלבש שמלה מיני? אז החלה לפרוח האופנה החדשה שקראו לה 'מיני' שמלות קצרות יותר מעל הברכיים, הלא עדיף שתלך עם המכנסיים מאשר עם שמלה כזו. ר' זלמן לא היה לו מה לענות הוא אמר שלא ידע שזו המודה החדשה

הסיפור הזה לימד אותי שתמיד בכל מאבק צריך להסתכל קדימה מה מגיע מפני שמאבק בקורה כרגע הוא לא פתרון אם מה שמגיע חמור פי כמה

כאשר עוסקים בטכנולוגיה, מי שלומד את ההתקנות ימצא כי בעבר כל כמה שנים יצא משהו חדש, לאחרונה היה זה בכל שנה, ועתה בכל כמה חדשים יוצאים פטנטים חדשים הטכנולוגיה מתפתחת בצורה מטורפת ממש, וכשמחפשים פתרון לטכנולוגיה הנוכחית עוד בטרם הצליחו למצוא משהו וכבר מופיע משהו חדש

לכן, כמה חכם הוא לשמוע אדמו"ר מפוכח מי שיש לו ראש על הכתפיים ומטפל בנושא כמו שצריך לטפל, הוא קורא לעסוק בטכנולוגיה העתידית וככה למנוע בעיות מאשר להמתין וכאשר עושים משהו כבר מאוחר מדי

האדמו"ר מקרלין סטולין היה מאז ומתמיד חכם כמעט בכל תחום בחייו, הוא מבין ענין ניגש לנושא בצורה מציאותית, מה שטוב שהוא לא מגלגל עיניים לשמים חי את המציאות היומיומית ועושה כל מה שהוא יכול שחסידיו יחיו כפי שצריך לחיות עם שמירה כמו שצריך ועם הכי פחות מתח ולחץ שמוביל להיפך מן הרצוי

אחד מחסידיו שמו הרב שפיצר הביא בשמו את משנתו אשר בה לומדים על גישה מפוכחת, ואביא אותה כפי שהם פרסמו אותה:

1. על פי תורה אי אפשר להגיד על דבר שאפשר להשתמש בו אף לדברים המותרים - שזה איסור, אין דבר כזה ביהדות. 

2. הטכנולוגיה רק מתקדמת יותר ויותר, ואי אפשר לאסור כל יום מחדש, ולמחרת כשיצא החידוש הטכנולוגי הבא יתבטל האיסור הקודם אוטומטית. זה אף גורם זלזול בתלמידי חכמים ובגאוני הדור. צריך ללחום בבעיות עצמן, ולא באמצעי הבעיה. 

3. גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה - לא הועילו חכמים בתקנתה. אחוז גבוה של חרדים נמצאים, משתמשים, נדרשים ונצרכים לרשת. סתימת העיניים בזה היא נזק, וזהו דבר שאי אפשר לאסור כי לא יעמדו בזה, כמו רכב שהוא גם מזיק גדול, האם התוצאה היא שאין לנסוע ברכב? 

4. הרבי הדגיש כמה פעמים שההיתר רק לאינטרנט עם סינון חזק, וכמובן שאין היתר להחזיק סתם מכשיר כזה. הוא אף הוסיף שכמו ברכב יש אנשים משוגעים ומטורפים שאסור להם להיות על הכביש, כך גם עם המכשירים יש כאלה שאסור להם להחזיק במכשיר, כי הם לא יודעים ולא מבינים כיצד להשתמש בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.