רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 בדצמבר 2016

*כישלון לתומכי ספירת קולות-הבוחרים המחודשת בארה”ב*

כאשר רק ימים ספורים נותרו לסיום הספירה המחודשת של קולות הבוחרים במועמד לנשיאות ארצות הברית, עולה כי אין כל שינוי משמעותי בתוצאות, זאת לאחר שמספר רב של מחוזות כבר סיימו את הספירה הידנית, שאת העלויות הכרוכות בכך בהיקף של כמה מיליוני דולרים, ינקו מכספי משלם המיסים האמריקאי, ואת השאר תכסה מי שיזמה את המהלך, ג’יל סטיין.

שטיין גייסה לצורך כך מהציבור התמים אשר חשב בדעתו כך דווח, כי בכוח מהלכיה התמוהים של סטיין ניתן יהיה להעביר את משטר הנשיאות להילרי קלינטון. סטיין כך נודע, גייסה יותר כסף באופן הזה, מאשר לקמפיין הבחירות הכושל שלה ושל סגניתה לנשיאות ארה”ב.

על פי הדיווחים השונים מסתמן כי עד כה דונלד טראמפ קיבל מעל מאה קולות יותר, ולעומת זאת הילרי קלינטון, איבדה נכון לאתמול (שלישי) מעל כ- 40 קולות, כך שמשמעות הדברים היא, שההפרש בין המועמדים במחוזות שכבר נספרו, נותר עד כה ללא שינוי דרסטי ועם יתרון נוסף של כ- 150 קולות 

העובדה שבספירה הידנית המחודשת עד כה לא נמצא כל דבר חריג התומך כהוא זה בטענותיה של סטיין, העלתה את רף הביקורת שהחריפה שבעתיים כנגדה, דבר שגרר מספר תביעות משפטיות להפסקת הספירה הידנית. אולם סטיין מתעקשת תוך שהיא נוקבת בכל מיני תאוריות של פריצות או תקלות במכשירי הבחירה המיושנים לדבריה, דברים שהעלו תמיהות גם בקרב גורמים במערכת הבחירות, מאחר ומכשירי ההצבעה כלל אינם מחוברים לרשת האינטרנט.

סטיין פנתה לבית המשפט הפדראלי, כדי שזה יאלץ ויכפה גם ספירה ידנית חוזרת בפנסילבניה, לאחר שכבר החלו לבקשתה בספירה המחודשת בוויסקונסין ובמישיגן. הדיון צפוי להיערך ביום שישי ובמקביל כאמור בית המשפט ידון בהמשך השבוע גם בשלל ההתנגדויות למהלך הספירה המחודשת מלכתחילה, ופרט שמתוך תוצאות הספירה עד כה, אין כל סימן וזכר לאף אחת מטענותיה של סטיין וחבריה.

מדגם של ספירה מחודשת נערך גם בנבאדה שם זכתה קלינטון, וזאת לבקשת מועמד אחר בשם רוקי דה-לה-פואנטה. אם בסופו של המדגם יתברר כי ישנה סטייה של לפחות אחוז אחד מספירת קולות הבוחרים המקורית, אזי תערך מטעם מדינת נבאדה ללא כל קשר למהלך של סטיין, ספירה מחודשת בכל המדינה, שם זכתה קלינטון באופן דחוק של כ- 27 אלף קולות מתוך סך של כ- 1.1 מיליון קולות הבוחרים במדינה. נבאדה זיכתה את קלינטון בשישה אלקטורים.

בינתיים כך נראה, ג’יל סטיין המועמדת לנשיאות מטעם מפלגת הירוקים נהנית מכל רגע וממשיכה לקבל חשיפה תקשורתית רבה, כזו שלא זכתה לה במשך כל המרוץ לנשיאות. לפיכך, הדבר מעלה ספקות בקרב כמה פרשנים שהביעו תמיהה לגבי האינטרס האמיתי שלה לספירה המחודשת, שבכל מקרה לא תשנה מאומה מהעובדה כי דונלד טראמפ הוא הנשיא ה- 45 של ארה”ב אשר יושבע לתפקיד ב- 20 לינואר 2017.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.