רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 בדצמבר 2016

"הצילו את חתני. לקחנו אותו לבתנו הכי חסידית וארבעה חודשים אחרי החתונה הכל השתנה". מכתב קורע לב שהגיע למייל האדם

"לכבוד האחראים על צעקת הגיוס של התמימים שלנו.

מכתבי זה עבר הרבה טיוטות, אם בכלל לכתוב. יש לי בתוך המשפחה  משהו שאני לעצמי מכנה אותו "טרגדיה כאובה", שקשה לי לשוחח עליה עם ידידות ובטח שלא עם קרובי משפחה. אני חוששת שזה ייפגע בי ובמשפחתי, התייעצתי עם המשפיע שלי והיא אמרה לי שאני חייבת לפרסם זאת, אך לא בשמי הפרטי והמשפחה, משם שהדבר יכול לגרום פגיעה בשלום הבית של בתי.

אז החלטתי לשלוח את הדברים לאחראים על מחאת הגיוס ואני בטוח שמי שיקרא את הדברים שיוצאים מלב כואב יבין עד כמה המצב שלנו דורש טיפול:

יש לי בת חסידית ביותר. מאד מקושרת. ממש לא שגרתית בכך שתמיד היא עסוקה במבצעים ובפעילות, וכמובן כבר שנים לא פספסה אף תשרי אחד אצל הרבי מה"מ. מה שנקרא אצל הבנות מה'שפיציות'.

כמובן שבשידוכים חיפשנו לה בחור שיתאים לה, בחור שירצה בחורה חסידית כמותה ובחור שגם יגיע למצב הרוחני.

ואכן כשמצאנו את השידוך לא הייתה מאושרת ממני, כי חששתי אולי בגלל שהיא כל כך חסידית היא תתקשה למצוא בחור שיתאים לה.

החתונה התקיימה ואכן כשהכרתי קצת את חתני הבנתי שמצאנו את מה שחיפשנו.

אחרי חודשיים בתי מספרת לי כאגב, כי בעלה עומד להתגייס והוא שוקל להיכן. אני בהתחלה לא קלטתי במה מדובר, חשבתי שזה משהו חלקי, זמני, כמה חודשים וזהו. משהו שפשוט החוק מחייב לעשות. אמרתי לה בסדר, מה הבעיה.

אבל אחרי חודש, אני שומעת את חתני משוחח בקול לא לו, על אופציות שונות הקיימות כיום בצה"ל. אופציה אחת אחרי כמה שנים אתה יכול להגיע למשכורת של 17000 ש"ח לחודש, אופציה שנייה היא כזו וכד'. בהתחלה לא חשבתי על זה כדבר יוצא דופן, בכל זאת אברך חושב איך ביום מן הימים להרוויח כסף, אך לאט לאט סביב זה נסובו השיחות ששמעתי ממנו.

עד שיום אחד ביתי מבשרת לי כי בעלה התגייס לשחר כחול. מה זה שחר כחול? זה לא רק לעשות צבא ולחזור הביתה ב-12 בצהריים, אלא  זה להיכנס עמוק לתחום של היי טק ואפשר לצאת עם משכורת ענק כעבור כמה שנים.

אני לא אאריך ואקפוץ כמה חודשים קדימה.

חתני כיום כשמגיע לשבתות אלינו, הכל השתנה אצלו. מ"תמים" חסידי ומעלה, הוא הפך להיות אדם קצר סבלנות, אדם שכל סעודת שבת משוחח עם אחד הבנים שלי על מפקדים בצבא, על אופציות למיניהם, על חיל המודיעין בצה"ל איך הם לוכדים פיגועים לפני שהם מתבצעים. וזה פשוט הנושא.

ואני שואלת את עצמי, מה קורה כאן? מי נותן זאת? איך יכול להיות שבתי אומרת לי שהמשפיע שלו נתן לו אור ירוק לכך?

האם אנו באמת עומדים לפני אסון רוחני?

אני לא יודעת למי לפנות ואני מפנה את הדברים אליכם, אולי אתם תתחילו להרעיש ולהתריע בכל האמצעים שבידכם כדי שהדבר שאני חווה מול עיני לא תעבור עוד אחת ועוד אחת.

החותמת בכאב
אמא מאנ"ש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.