רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

הבלין בהפקירא ניחא להו

למערכת "בעולמם של חרדים" השלום והברכה.

מה שקורה בצפת זה רק תוצאה ומסובב מהמלחמה שלהם כל השנים במשפיעים שדיברו על עבודה ועל השכלה. תמיד במשך כל השנים הם פשוט נלחמו באנשים שהם עובדים ולא משנה מי. וצחקו וביזו בעלי השכלה כמו ר' יואל כמו המשפיע ר' מיילך צוויבל ע"ה. אפילו את הרב גרינגאלס שכ"ק אדמו"ר התבטא עליו "ער איז מיין מקובל" הם לעגו ובזו לו כאילו הוא כלום.

הם חינכו בחורים בכלל לא על דרך הרביים. אלא דרך חדשה של ברסלב של צחוקים של ריקודים והדבקות. באחד השנים כאשר ר' זלמן גופין ישב עם כמה משפיעים והם ישבו ואמרו למה רוב הבחורים בצפת, הוא ענה יגיע יום שתראו כי זה הכל שקר. אני מכיר את המשפיע שלהם הוא למד אצלי הוא לא חונך נכון ער איז א בלופר בעצם. 

מדובר בחינוך מתמשך של בזיון כל המוסדות שרבינו נשיאנו הקים, חינוך במשך שנים של צחוק מבית דין רבני אנ"ש, חינוך של הרבה שנים של בזיון שלוחים ראשיים שמסרו נפשם בשנים ההם לצאת לשליחות, חינוך במשך עשרים שנה ללעוג מכל מי שיודע ללמד המשכים כמו תרס"ו וע"ב. לשבת ב770 ולשיר שירי ריקנות על קדושת בית חיינו ובו בזמן להרביץ מכות אכזריות לאחד המזכירים לחוזר ר' יואל, להלחם מי שנכנס לשיעורים שלו והעיקר זה לצחוק וללעוג.

מה כל זאת מביא? המשפיע ר' זלמן כבר ראה זאת בעיני רוחו שזה יביא להפקרות מוחלטת מה 'שקורה אן.

נכון, גם בקרית גת נכנסה הרוח הזו, אבל אנו יודעים כי הצוות נלחם מאד וממזער את התופעה שהרב הבלין עשה. למעשה הרב הבלין טוען שעשה זאת רק בשביל וילשאנסקי ולא בשביל ישיבתו, אבל נכון ר' זלמן מאד רואה בעין חמורה את המעשה של הרב הבלין שחבר לאינשי דלא מעלי שנלחמים בבית דין רבני אנ"ש, נלחמים במשכילים ועובדים ובעיקר נלחמים ממש בשלוחי הקודש שהם הדבר שעליו רבינו השקיע כל עצמותו.

אני פונה מעל בימה זו לכל מי שקורא דברים אלו: חזרו בתשובה. כל החינוך שלהם לא בדרכי רבותינו נשיאנו כלל וכלל.

מה שהם הולכים לצבא בגלל שאינם מאינים בכלל בשליחות ולכן אין לאברך משלהם מה לעשות לאחר חתונתו כי אם להביא כסף לביתו ותו לא מידי.

חוץ מכסף וכבוד לא מעניין אותם כיום מאומה. רואים גם בקבוצה שהתמימים שלהם הכי פחות לומדים ורק מנסים להשתלט על בית חיינו במכות ואיומים וכל מיני סיסמאות של צעקות בלילות.

לכן לסיכום: הביעה כבר אינה הצבא, הבעיה כל שיטת חינוכם העקומה שענינה להשתלט על חב"ד על ידי עבדי בהפיקרא ניחא להו. ובלשון רבינו באחד ממכתביו הק': השם יתברך יציל את תנועת חב"ד מהקמים עליה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.