רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

מספר האמייל האדום החדש מספק מידע חדש ואיכותי! והפעם: קטעים מ2 מכתבים ארוכים שהגיעו על שורש בעיית הגיוס בחב"ד המשיחיסטית הדרך החדשה שפתחו לזלזל בחב"ד המקורית

לכבוד המייל האדום.

קודם כל אני מתפלא בכלל שפרצו לכם למייל. המצב כיום בצפת שבכלל לא מעניין אף אחד הגיוס. להיפך היום השיחה בחדר האוכל בישיבה היא בכלל כמה מיוחד להיות בצבא. היום אברכים שמגיעים לפעמים לזאל עם מדי צבא זוכים להערצה, תמיד הם מוקפים תמימים ששומעים מהם כמה אין כל בעיה ולהיפך זה רצון הרבי.

האברכים האלה ראשם ורובם בחיי השעה והבחורים רואים בהם דמויות להערצה.

פעם הדמויות היו שלוחים בערים רחוקות, או משיחיסטים מוקצנים שהולכים עם סטיקר על הכובע, אבל היום מה שמעניין זה כמה כסף אפשר להרויח בצבא. זה מה שבחורים משדברים.

אז הבעיה היא בכלל לא וילשאנסקי אלא כבר זה נגמר. הוא כבר לא הבעיה. ואמר לי מישהו בקריה שגם אם הרב וילשאנסקי  ילך בעצמו לצבא ויבטל את גזירת הגיוס הבחורים יעשו נגדו הפגנה! כי הם מרוצים מזה.

וכאן שורש הבעיה..

ענין לימוד התורה ושליחות נמחק בצפת לגמרי. אין כזה ערך. הערך זה התוועדויות ולהיות מדריך בקעמפ ובכלל שמחות של תמימים שמתחתנים. בקיצור זה כבר מזמן הפך להיות רק דבר רדוד.

הרבי הוא באמת דמות כמו אצל הספרדים דמות של צדיק שצריך לנשק את התמונה ולהתוועד כמה צריך לאהוב אותו כמו דמות רוחנית גדולה שנותנת ברכות ויש לו הרבה ספרים שלומדים בהם כסגולה.

[לא הבאנו כל המכתב רק קטעים בלבד]

את המכתב השני ראה בנפרד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.