רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 28 בנובמבר 2016

כנס הנשים פורצות הגדר ותמיכת הפלג המחבלי

מאת שניאור מרקוביץ - מרכז החדשות

השתתפותו של מר בועז נקי בכנס נשות "לא נבחרות לא בוחרות" מחוללת סערה בציבור החרדי, ומעוררת שאלות על הקשרים ההדוקים בתוך שולי הציבור החרדי בין אנשי הפלג לציבור ה"חרדים החדשים". בתגובות על השתתפותו, ראשי וראשות מפלגת הנשים וקבוצות הפשרנים מביעים ומביעות שמחה ואהדה להשתתפותו של נקי בכינוס ההזוי שלהן, ונראה שהם אכן שואבות עידוד רב לפעילותן. (מצו"ב תמונה נוספת מהשתתפותו באירוע).

להלן מקצת מתגובותיהם: גברת פייני סוקניק מפעילות הנשים הבולטות וממדליקות המשואה ביום העצמאות כותבת על נקי: "חושבת שהוא היה הוגן מאד. דיבר לענין והביע את דעתו. אני מציעה שיתוף פעולה בינו לבין נבחרות בנושא זכויות העובדות והעובדים". הגברת אסתי שושן, אף היא ממובילות נשות לא נבחרות לא נבחרות ובעלת עבר "עשיר" בתחום קריאת התיגר על הציבור החרדי כותבת: "הרב נקי היה כוכב הערב, ממש אהבתי כל מילה שאמר למרות שלא הסכמתי איתו. אלו האנשים שלנו, אלו הדעות הרווחות ואני אוהבת אותנטיות. בשיחה פרטית הוא אמר לי: אתן חייבות לטפל בעושק הנורא של הגננות". גם הגברת אסתי רידר ממובילות ההזויות כותבת: "אני מקווה שיבוא לכל הכנסים והמפגשים. ויביא חברים" - "אין לך מושג כמה נהניתי ממנו. השאיר טעם מתוק מדבש".

גם איש מפלגת טוב הידוע מר אלי פרידמן משבח את נקי וכותב: "אני מכיר את האיש ולמרות המרחק ההשקפתי בינינו אני חושב שהוא באמת איש נפלא ואיש שיחה מרתק". יצויין כי מר פרידמן הנ"ל ידוע זה מכבר כאוהד של הפלג ורואה בפלג "בשורה" ליוזמות הפסולות אותן הוא מקדם, כך בתוך מאמר שפירסם לפני כשנה בו הוא מפרט את השינויים ה"מבורכים" מבחינתו בחדירת ישיבות תיכוניות למיניהן, אקדמיה, ועוד לציבור החרדי -  הוא מסביר על חשיבות מפלגת הפלג וה"בשורה" שהיא מביאה בעקבותיה, לדבריו: "גם כאן התרחשו תהליכים שלא היו מעולם, היו ניסיונות לצאת מחוץ לקופסה, נכון שלא הכל צלח, בעשור האחרון רצה תנועת טוב הצליחה בביתר ובבית שמש ואח”כ מתה".
"בבחירות האחרונות רצו 2 רשימות עצמאיות בביתר והצליחו, בנוסף רצה רשימה עצמאית בטלז סטון והצליחה, אנשי הפלג הירושלמי רצו בשלוש ערים והכניסו נציגים, אלי ישי פרש מש”ס עם כוח לא מבוטל, נשים רצו באלעד “אם בישראל” ולכנסת “לא נבחרות לא בוחרות”, כל אלו דברים שלא היו מעולם אשר מעידים על התפתחות ויציאה למרחב". כך דברי מר פרידמן.
כידוע רבים מאנשי טוב הצביעו לפלג, ובשל כך ניזוקה מפלגת טוב. הקשר בין המפלגות מתבסס על רצון להביא לפירוקה של המסגרת החרדית, שיהיה 'איש הישר בעיניו יעשה'. זה גם מה שעומד בבסיס עמידת הפלג מאחורי קמפיין 'ההתפרקות החרדית' כביכול, להשפיע ולהביא לפירוק המסגרת. אנשי טוב מעוניינים בכך בשביל המגמות שלהם, ואילו אנשי הפלג מקווים להיבנות מההתפרקות, מעין 'הפרד ומשול'. זה היוצר את בסיס הקשר בין הפלגים שבשולי החברה החרדית, כאמור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.