רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 24 בנובמבר 2016

הפתעת הכינוס: ספר חדש - חב"ד במרוקו

מאת חב"דניק

לרגל כינוס השלוחים, יוצא לאור ספר חדש וייחודי - *חב"ד במרוקו* - ובו תיעוד מקיף אודות פועלם של השלוחים ואימפריית מוסדות ליובאוויטש, במדינה אליה נשלחו ראשוני שלוחי הרבי לאחר עלותו על כס הנשיאות. הספר בפורמט אלבומי - 430 עמודים, יוצא לאור על ידי צאצאי *הרב שלמה מטוסוב* - מנהל מוסדות אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש במרוקו ובהפקת והפצת "*חזק*" ואומן הגרפיקה - *בועז שרון*. עורך הספר, הסופר וההיסטוריון ר' *שניאור זלמן ברגר* עמל בשנים האחרונות על תחקיר מקיף נדיר מסוגו, כאשר בידיו הופקד ארכיון רב ערך המתעד את מוסדות חב"ד במרוקו אשר זכו לקבל הדרכות מפורטות מהרבי, ולצד זאת נערכו ראיונות מפורטים עם השלוחים בהווה ובעבר במרוקו וביניהם: *הרבנית רייזל רסקין*, *הרב שלום והרבנית גיטל איידלמן, הרב עזריאל חייקין,*ולאלו התווספו ראיונות עם *הרב יוסף יצחק בן הרב שלמה מטוסוב*, וראיונות נוספים עם אישים הקשורים לחב"ד במרוקו.

אגרות, זכרונות, מסמכים ותצלומים נדירים ורבים מהם בפרסום ראשון, משולבים בספר "חב"ד במרוקו" ויחד יוצרים פסיפס זוהר של עשיה למען היהדות והחסידות במשך עשרות שנים בשליחות הרבי מליובאוויטש. הספר שופך אור חדש על הקשר הייחודי בין הרבי ושלוחיו למנהיגי יהדות מרוקו: *ה"בבא סאלי" ובנו ה"בבא מאיר", הרב שלום משאש* רבה של קזבלנקה ועוד. במהלך הכנת הספר, נעשתה עבודה ייחודית לאיתור מאות תמונות עתיקות גם חדשות, ומהן נבחרו בקפידה תמונות איכותיות ומרהיבות וכולן מודפסות בספר בצבע מלא. הספר בהפקת איכות עכשווית, הודפס בהדפסה משובחת, מעוצב בסגנון מודרני בשילוב סממנים מרוקאיים, ובו מתוארים בשפה קולחת ומרתקת - תיעוד התייסדות אימפריית חב"ד במרוקו, פעילות השלוחים על פי הוראות הרבי, והקשר הייחודי בין הרבי ושלוחיו לאדמו"רי ורבני מרוקו.

ולספר הייחודי, יש מבוא מיוחד; הגאון הגדול, *הראשון לציון ורבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר שליט"א*, אשר בצעירותו שקד על לימוד התורה בישיבת חב"ד בקזבלנקה - עיין בעלים מן הספר טרם ראה אור וצירף מבוא מיוחד בו מעלה על נס את פעילות שלוחי הרבי מליובאוויטש יחד עם אדמו"רי וחכמי מרוקו.



 והעיקר הוא המעשה. הספר מומלץ מאוד הן לחסידים והן למקורבים וניתן יהיה להשיגו ראשית כל בחנויות בקראון הייטס לטובת השלוחים ואילו בארץ הקודש - הספר יגיע לחנויות במהלך השבוע הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.