רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 בנובמבר 2016

רבם של המחבלים הרב צבי פרידמן: מסורת הרב שך - להפוך מכוניות

מאת טוביה גרוסמן - מרכז החדשות


השבוע התקיימה עצרת בישיבת הרב שמידע מגרודנא באשדוד, ביארצייט של מרן הרב שך לזכרו. העצרת הקיימה בצל הפילוג המבעבע בין פלג השמידעיסטים בראשות הרב משה שמידע לבין פלג הנחומיסטים בראשות הרב נחום רוזנבלט.

העצרת התקיימה כביכול על הרב שך, אך עיקר המטרה היתה לדבר על הפילוג באשדוד ולתקוף את הנחומיסטים. כפי הנראה מהנאומים, הרי שהנואמים הונחו גם להרבות שבחים על מנהיג הפלג הירושלמי הרב שמואל אוירבך, עקב כך שהוא תומך בהרב שמידע.

אחד הנואמים היה הרב צבי פרידמן מבכירי רבני הפלג, אלא שהוא הפליא לעשות בתוך דבריו בדברים חדשים שלא שמעתן אוזן מעולם, כשתיאר את מעלת הפלג והקשר להרב שך, והסביר כי ההתפרעויות האלימות של הפלג בהפגנות וכו' היא הדרך שהם קיבלו מהרב שך, (בעוד הרב שך דיבר כסדר נגד הפגנות), וכה אמר:

"כתוב, מה בין תלמידיו של אברהם אבינו לתלמידיו של בלעם הרשע, כשיש "תלמידיו" אפשר לראות מה יצא מהם ואז אפשר לדעת מה היה הרב שך. אם יש לו תלמידים כאלה שמוכנים למסור נפש, לשבת בבית סוהר, לשבת על כבישים, להפוך מכוניות, להפריע לנתניהו בניו יורק באו"ם שמה שעשו הפגנות, זה התלמידים! מאיפה התלמידים האלה? הכל נהיה מהרב שך! צריכים לדבר על הרב שך? הנה רואים, הכל בא ממנו!".
בדרשה היו כמובן עוד סיפורי בדים על גזירות ורדיפות, מאלו הצצות חדשות לבקרים במוחותיהם של קברניטי הפלג לצורך המשך שליטתם בעדתם המצטמקת והולכת. אך אחרי שרואים את הקטע הנ''ל, שוב פטורים אנו מלהתייחס אליהם, שכן בא זה ולימד על הכל.
מצורף בזה הדרשה המלאה והתמליל המלא, כפי שהוציאו תלמידי הרב שמידע, וגם הקטע הנ''ל בפני עצמו חתוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.