בשולחן יש שלוש בחינות, נפש - רוח - נשמה. נפש היא אכילה, רוח היא הזמירות, ונשמה היא הדברי תורה (מובא באמרי פנחס).
ולכן ישתדל האדם להעלות עצמו בשעת אכילה ולבלול את שלושתם יחד, ולהעלות את עצמו לדרגה גבוהה בכל אכילה שאוכל. וכדברי "הבית אברהם" אכילה אחת יכולה להרים את האדם עד לשמים, ולהיפך ח"ו להורידו לשאול תחתית.
ולכן ישתדל האדם להעלות עצמו בשעת אכילה ולבלול את שלושתם יחד, ולהעלות את עצמו לדרגה גבוהה בכל אכילה שאוכל. וכדברי "הבית אברהם" אכילה אחת יכולה להרים את האדם עד לשמים, ולהיפך ח"ו להורידו לשאול תחתית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.