רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 בנובמבר 2016

היכן רבני חב"ד? האינם קולטים את הטרגדיה שההסכם הזה מביא על חב"ד?

לכבוד המייל האדום:

קודם כל אומר אינני חסיד חב"ד, אך אני מעריך את חב"ד ואת האדמו"ר. ולכן שלחתי למייל האדום תגובה.

השבוע ביום שני עלו לאתר בעולמם של חרדים שתי ידיעות ביום אחד שלא היה נראה ביניהם קשר, אבל אני קראתי ופתאום הפאזל הושלם לי:

ידיעה אחת הגיעה מהמייל האדום על דו"ח פנימי בחב"ד המלמד כי מחוק הגיוס נהיה מצב של ארבעים אחוז נוער שוליים שזה הרס לטווח הרחוק מאד. וידיעה שניה בלי קשר כי אכן לשכה סטטיסטית פירסמה את מצב נוער השוליים בחברה החרדית הכללית ומדובר בנוער שוליים באחוזים בין 25 אחוז ל40 לפי קהילות ופריפריות.  ראיתי שיש כאן ממש חפיפה בין הידיעות שאחת משלימה את השניה.

חז"ל אומרים לנו ברוח קודשם: "איזהו חכם הרואה את הנולד". לנו הציבור החרדי יש גדולי תורה שהם חכמי הדור ורואים שזכו לכוון לראות את הנולד. כאשר הרב שטיינמן מחליט החלטה, הוא סיפר והסביר לאחד מחברי הכנסת כי כל החלטה הוא מסתכל מה יקרה על ידה בעוד עשור שנים. ואמר בענווה: אני לוקח אחריות על עשר  שנים עד שם אני רואה. 

חוק הגיוס בכלל וחוק הגיוס של בני ישיבות חב"ד מראה כי הנוגעים בדבר אינם רואים ממטר, איך שזה נקרא ברחוב. הם פשוט מאד מסתכלים רק על עכשיו 

כאמור אני לא מחסידי חב"ד ולא למדתי בישיבות חב"ד אבל כקורא קבוע של בעולמם של חרדים, אני שואל בקול האם אין שם מישהו שרואה לטווח רחוק? איך לא מתעוררים הרבנים שם? לא יכול להיות שקהילה גדולה כזו לא יהיה בה מנהיג שיבין את הטרגדיה העצומה שתבוא מכך לטווח הרחוק. 

אתם אכן לא כמו הרב שטיינמן יאריך ימיו ושנותיו בנעימים, אבל לראות לשלש שנים קדימה. הרי סטטיסטיקות מוכחות כי רק חוק הגיוס כבר הגדיל את נוער השוליים בעשר אחוזים וזה כמעט תוך חצי שנה.

מקווה שתפרסמו את דבריי כי כתבתי אותם לא בכוונת זדון רק למען המטרה של שמירת צביון החברה החרדית בארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.