רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 בנובמבר 2016

ביהמ"ש דחה את טענותיו להגנה מן הצדק של הרב מצגר הנאשם בקבלת שוחד

מאת נעמי צורף

ביה"מ המחוזי בירושלים דחה את טענותיו להגנה מן הצדק של הרב הראשי לישראל לשעבר, יונה מצגר, הנאשם בקבלת שוחד.

מצגר הועמד לדין לפני שנה ומיוחסות לו עבירות  חמורות של שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה. לפי כתב האישום, הכולל 5 פרשיות שונות, סכומי השוחד שנטל לכאורה הרב מסתכמים בכ-8 מיליון שקל ומתוכם הוא נטל לכיסו כ-5 מיליון שקל.

אולם במסמך שהגישו בחודש יוני האחרון פרקליטיו של מצגר, עוה"ד טל גבאי ויהודה פריד, נטען כי יש להורות על ביטול כתב האישום שהוגש וזו מכמה טיעונים שונים. בין היתר, כי "אין בעובדות המנויות בכתב האישום כדי לבסס הן את עבירת השוחד והן את עבירת קבלת דבר במרמה". בהודעה אף נכתב כי "התנהלה חקירה מגמתית, רשויות החוק הלכו שבי אחר עד המדינה מתוך רצון לבנות תיק נגד הרב הראשי לישראל".


השופט משה יועד דחה את הטענות הללו וציין כי הנאשם ויתר המעורבים אינם שייכים לאותה קבוצת שוויון: "עובד הציבור מקבל השוחד עומד מבחינה משפטית, ערכית ומוסרית על מישור שונה מיתר המעורבים, שכן המטרה המרכזית של האיסור הפלילי לקבל שוחד הנה להבטיח את טוהר המידות בשירות הציבורי ואת אמון הציבור בו. אין בכך כדי למעט מהחומרה שיש לייחס למעשיו של מי שנותן שוחד של מי שמתווך למתן שוחד ומי שמעורב בעניין בדרך אחרת. אולם, מקבל השוחד הינו בסופו של יום השחקן הראשי על הבמה".

מעבר לכך, לנאשם מיוחסת מעורבות מרכזית בכל שמונת האישומים, בעוד שיתר המעורבים והחשודים קשורים לחלק מאישום אחד או לכל היותר לחלקים משני אישומים.

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עוה"ד דינה ויטמן ואילה גלברד-יעקב, הודיעה לבית המשפט כי בכוונתה להעמיד לדין חלק מן המעורבים בפרשה בכפוף לקיום ישיבות שימוע האמורות להיערך בחודשים נובמבר ודצמבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.