רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 20 בנובמבר 2016

*"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא"* - הלכות והנהגות ליום ראשון יט' חשון התשע"ז מפי *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א* מתוך הסידור ליום חול *אמרי פי*

לע"נ הצדיק רבי חיים פינטו הגדול זצוק״ל
א. עורה הנבל וכינור אעירה שחר (תהילים נז, ט). ומובא ב"קול יעקב" שלא יסמוך האדם על דעתו שיקום לבד, אלא יעשה לו איזה הכנה כדי שתעיר אותו משנתו. וכמו שמצאנו בגמרא (ברכות ג:) כינור היה תלוי למעלה ממטתו של דוד, וכיון שהגיע חצות לילה בא רוח צפונית ומנשבת בו ומנגן מאליו, מיד הוא עומד. ולכן יעשה כל שאפשר להתעורר בזמן.
ב. וידועים דברי הזוהר הקדוש (לך לך, צב ע"ב) דאמר רבי אבא לבעל הבית שלו, לפי שאני נוהג לקום בחצות לילה ממש, לכן אני צריך תרנגול שיעיר אותי משנתי. ואמר לו בעל הבית אינך צריך תרנגול להעיר אותך, כי יש לי סימן בביתי מתי הוא חצות ממש, כי משקל זה שלפני מטתי אני ממלא מים בתחילת הלילה, והוא מטפטף טיפה טיפה דרך נקב דק שבו. ובחצות הלילה ממש מתרוקנים כל המים מן הכלי, ומתגלגל ויורד זה הכלי הדבוק במשקל ונוהם ועושה רעש, ואז נשמע קול הרעש בכל הבית ומעורר את בני הבית משנתם, ואז הוא זמן חצות לילה ממש. וזקן אחד היה לי שהיה קם בכל חצות לילה ועסק בתורה, ולכן עשה תחבולה זו כדי שיתעורר משנתו (על פי דברי המתוק מדבש).
ג. מובא ב"כף החיים" (לרבנו חיים פלאג"י זצוק"ל סי ג אות כח) וז"ל, ומה טוב אם יהיה לו שעון המעורר אותו בקולי קולות, דוגמא לכינור שהיה לו לדוד (וטוב שייחד האדם שעון מעורר שהוא בשביל הקימה בבוקר לדבר ה', כך נהגו אבותי זצוק"ל.
ד. מיד שיתעורר משנתו יאמר "מודה אני" וכו' אף בלי נטילת ידים, משום שאין בה שם משמות הקדושה (הובא ב"מגן אברהם" סימן ד, ס"ק כח) וכן בסדר היום.
--- *לימוד שתי משניות יומי*---
לע"נ הצדיק רבי מאיר שלום אבוחצירה בן פרחה - ה"בבא מאיר" זצוק״ל
*פסחים, פרק ז' משנה ט':*
הַפֶּסַח שֶׁיָּצָא אוֹ שֶׁנִּטְמָא, יִשָּׂרֵף מִיָּד. נִטְמְאוּ הַבְּעָלִים אוֹ שֶׁמֵּתוּ, תְּעֻבַּר צוּרָתוֹ וְיִשָּׂרֵף בְּשִׁשָּׁה עָשָׂר. רַבִּי יוֹחָנָן בֶּן בְּרוֹקָה אוֹמֵר, אַף זֶה יִשָּׂרֵף מִיָּד, לְפִי שֶׁאֵין לוֹ אוֹכְלִין:
*פסחים, פרק ז' משנה י':*
הָעֲצָמוֹת, וְהַגִּידִין, וְהַנּוֹתָר, יִשָּׂרְפוּ בְשִׁשָּׁה עָשָׂר. חָל שִׁשָּׁה עָשָׂר לִהְיוֹת בַּשַּׁבָּת, יִשָּׂרְפוּ בְּשִׁבְעָה עָשָׂר, לְפִי שֶׁאֵינָן דּוֹחִין לֹא אֶת  הַשַּׁבָּת וְלֹא אֶת יוֹם טוֹב:
*זכות הלימוד תעמוד לרפואת והצלחת מו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בן הרבנית זהרי.*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.