רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 באוקטובר 2016

המייל האדום שו"ת לגופם של דברים - האם הגיוס בחבד הוא בדיעבד או כבר לכתחילה ומה זה תיכון

אנו כאן במייל האדום לאחר כמה דיווחים שקיבלו על עצמם כמה מהגורמים בדבר לעצור את הסחף ואת מסע הטרור בעד הצבא ולעג ומלחמה נגד מי שפותח את הפה (כותב לנו אחד מתוך רבים "שלא תזכירו את שמי יש כאן מסע טרור שמנוהל ע"י כמה משפיעים ואף שלוחים בישיבה [הוא כותב לנו את שמותיהם אך אנו לא מפרסמים שמות לפני בירור לכן איננו מפרסמים]). אולם לפני שנחליט מתי ואיך לפרסם את שלשת הפרקים המוכנים לנו כבר (פרק 3 על צורת ההתנהלות של ההנהלה בדחיית בחורים כדי שייפלו לגיוס וכן מסע ההתרמה האכזרי למרות תקציבי הענק), הרי אנו חייבים להתייחס כאן לכ60 מיילים ששאלו אותנו שאלות ענינניות על הגיוס וכן על מה שנכתב בפרק השני על הפיכת ישיבה ל'תיכון'.

אנו כרגע נהיה על תקן של תגובות עניניות ללא ירידה לפסים אישיים. לגופם של דברים ולא לגופם של דוברים.

מייל מס' 1:

אתם חושבים שגיליתם את אמריקה כאשר הבאתם מסמך שבית לוי יצחק צפת הוא תיכון, אבל אתם משקרים כי באותו אתר יש גם ישיבה של גור שהיא תיכון וכן ישיבה של מתנגדים ועוד ישיבות, אז למה בחרתם להאשים את צפת זה מראה שאתם חרטטנים שמחפשים כותרות ואל תזרו חול בעינים לקוראים.

מייל מס' 2:

כל המושג הזה תיכון זה רק בשביל תקציבים ולא אומר כלום, ההנהלה יודעת בחכמה איך לעקוף את הדרישות האלה ואף תמים בישיבה לא מרגיש בזה בכלל תפסיקו לחפש כותרות צהובות.

מייל מס' 3: כשקראתי בהתחלה שהישיבה שלנו היא תיכון באמת נבהלתי, אבל אחד מההנהלה הסביר לי שזה רק פורמלי ואין כאן שום דבר אמיתי. תמיד היה ככה והרבה ישיבות הם ככה. יש כמות בחורים שהיא עושה את לימודי החול עבור כל הבחורים בדרך כלל זה בעלי תשובה או אמריקאים שבין כך לומדים לימודי חול והם רושמים את כל הבחורים וכך הישיבה מרוויחה את התקציב ולא מפריע לאף אחד. ואם לא הייתם כותבים זאת אף בחור לא היה יודע מזה בכלל.

תשובתנו:

בקהילה רגילה, הרי יש לקהילה הרבה רמות של מסגרות לימוד. קחו למשל את חסידות בעלז, האדמו"ר מבעלז ביחד עם צוות גדול מאד עובדים מידי כמה שנים איך לבדוק את כל סוגי הבחורים שבחסידות ולפי זה קיימות כמה רמות של ישיבות. יש את האיכותיות והטובות ויש את הרגילות ויש גם ישיבות כמו שהיו בקוממיות או במקומות אחרים. ולכן ברור שהמוסדות לאיכותיים הם ישיבות ללא תיכון שבאמת אין להם תקציבים רבים כי שם יש רק לימודי קודש ברמה גבוהה. שם ההורים משלמים יותר כי הם יודעים שהישיבה הזו על רמה, אולם לבחורים מסוג שונה אכן האדמור והצוות החינוכי מקצים מוסדות ששם באמת הם נרשמים כתיכון ושם כבר יש כן לימודי חול במינון כזה או אחר.

אבל אתם ישיבות צפת וקרית גת מתיימרות להיות ישיבות האיכות הרגילות ששם גודל הדור הבא של למדני חב"ד. כאן בעצם אתם עושים פעולה שאפילו הציבור האלטיסטי שלכם נמצא ברמה ירודה מאד.

נדמה לכם שתצליחו לשמור זאת מפני המשרדים? תאמינו לי אנו מכירים לא מהיום את המערכת מבפנים. מערכת של מוסדות החינוך מכירים את כל הפולשטיקים של החרדים והכל נעשה בידיעתם למען מטרות שהם מציבים לעצמם.

אז נכון שהיום אמריקאים או מי שלא יהיה עושה זאת, אך יום בהיר משהו משתנה בממשלה מישהו נכנס למשרד החינוך והכל משתנה לגמרי. ואז יהיה מאד קשה להפרד מתקציבים ובמיוחד מהענין של הצבא.

מייל מס' 5:

אני כותב לכם כתלמיד בישיבה הרב אלישביץ [שאביו מלמד גם בקרית גת] הוא אחד מהמסבירנים הגדולים בעד הצבא וכל הזמן מסביר כמה זה טוב להכנס לצבא ואין בזה כל בעיה. אחרי שבחודש אלול הרב וילשנסקי הסביר את מעלת ההסכם הרב אלישביץ הסביר לנו את הדברים בצורה מאד יפה וכך הסביר:

הצבא זה בסך הכל כמו מקום עבודה. היום הצבא אין לו אידיאולוגיה וכל השיחות שמצטטים לא שייכות לנושא כי זה היה מדובר בצבא של מלחמת יום כיפור או מלחמת ששת הימים אז הרבי באמת דיבר נגד שבחור ילך לצבא, אבל היום כל הצבא השתנה בכלל וזה מקום עבודה פשוט ונותן הרבה אפשרויות לבחור אחר כך להתפתח במקומות אחרים והצבא לא איכפת לו כלום וכל הפקידים רק רוצים לעצום עינים כדי שיאמרו שגם החרדים מתגייסים, אז למה שלא נלך לשם?

תשובתנו:

הרב אלישביץ לא רק שהוא טועה טעות מרה אלא הוא כמובן מטעה בכוונה. אם היית קורא את כל מה שכתבנו בחודשים האחרונים היית מבין שמגלים לכם רק קטע קטן מאד, לא מדובר כאן על הצבא ולא מדובר כאן על עבירות.

מדובר כאן על מערכת היחסים של החברה הדתית החרדית מול החברה הכללית.

שים לב הדבר שמחזיק כיום כל אחד זה הכוח החברתי. הכוח החברתי של הישיבות יוצר מצב שאנשם מתחתנים מחנכים ילדים לפי הרוח שהם גדלו בה. הצבא מייצר כיום עוד חברה חדשה. הוא משקיע בזה עשרות מליונים ואתה חושב שהרב הזה יודע מה הוא מדבר?

אנו נדהמים כאן במייל האדום לראות תופעה חמורה ביותר. בהתחלה חשבנו שמדובר על בדיעבד, אך מתוך עשרות מיילים שאנו מקבלים מתברר שכבר מזמן לא מדובר על דיעבד אלא על כך שאנשים נחשבים בצוות מסבירים לבחורים כמה חשוב כדאי ועדיף להיות בצבא. וזה כבר תופעה חדשה שחייבים לתת עליו האת הדעת.

אין ספק שכל מי שיעבור את תהליך הצבא יוצא משם אחרת לגמרי. מדובר בהפקרות ממדריגה ראשונה שאנשים שהם נוגעים בדבר בלי להניד עפעף זורקים בחורים למצב חברתי חדש שסופו כולנו יודעים מה הוא.

מייל מס' 6:

כתבתם באחד הפעמים שהרב חיים הלל שפרינגר הוא בעד הגיוס וזו טעות מרה הרב חיים הלל שפרינגר הוא מאד נגד הגיוס וזה לא יפה מה שכתבתם עליו.

תשובה:

במייל אדום לא נכתב אף פעם שמו של הרב חיים הלל שפרינגר אולי מישהו אחר כתב לא אנחנו. בכלל אנו כמעט לא כותבים שמות של אנשיים פרטיים לפני בירור מעמיק אתה יכול לבדוק זאת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.