רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 28 באוקטובר 2016

התדרדורת נוספת - פריצת גדרי ההלכה של אנשי הפלג

מאת טוביה גרוסמן - מרכז החדשות




רבים מקרב הציבור החרדי נזדעזעו לראות את ההתדרדרות החמורה הנוספת של אנשי הפלג, בפריצת גדרי ההלכה לצורך שיווק סתמי. המדובר הוא בהסרטה בעיצומו של יום טוב שמחת תורה, לצורך פרסומו באינטרנט, כאשר הם שלחו זאת לאתרי האינטרנט שיפרסמו ואף בתפוצות המייל שלהם. 

חלק אחד של ההסרטות זה מישיבת הרב מרקוביץ, מהריקודים בליל שמחת תורה בגבעת הישיבה בבני ברק, כאשר הם כתבו שזה 'צולם על ידי נכרי'. כמובן שזה מוזר שהנכרים שם אין להם תעסוקה אחרת ביום חגם של לומדי התורה, רק לעמוד ולהסריט סדרת סרטונים בצילומי תקריב באיכות מעולה וברורה, את המחולות באותה ישיבה. 
יתירה מזו, הצלם התמקד באופן מיוחד בהרב מרקוביץ עצמו, כאשר נעשה צילום תקריב לראות אותו בבירור. כמובן שכל זה נעשה בהוראה ברורה של הנמצאים שם.
בחלק אחר של הסרטונים האיכותיים אף הגדילו להסריט את סעודת החג בביתו של מנהיג הפלג הרב שמואל אוירבך, עם הכיתוב "סעודת יו"ט בבית ראש הישיבה". כאשר ההסבר שצירפו שזה צולם לאחר צאת החג בשעה שהרב אוירבך המשיך בסעודת החג, שהחל אותה סמוך לשקיעה. אבל רק לא הסבירו מי זה שהתיר בנקל לצלם אנשים שאצלם עדיין יום טוב.
כידוע, סוג זה של צילום ע''י נכרי החלה פירצתו בחוג מסוים בארה''ב, שכבר התחלק לשנים, שותפיהם של הפלג כיום. אך גם הם לא הרחיקו לכת עד כדי כך. אם בעבר הופצו סרטונים כאלו בצילומים מרחוק ובאופן כמעט מחתרתי, והיה ניכר שנעשו ללא הדרכה ובהיחבא, אך כאן זה נעשה בגלוי לעין כל.
למותר לציין, שמעולם לא חשדנו בצדקותם של אנשי הפלג, כאשר כל מכירם יודע שכל ה'קנאות' היא כולה שקר, עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס. הם ורבותיהם שולחים אנשים לצבא באמצעות היתר של 'הוראה פרטית', ומשתפים פעולה עם המחוז החרדי נגד דעת כל גדולי ישראל, ומתירים לימודי חול וללכת לאקדמיה, כאשר ביד השניה הם מעלילים עלילות רשע על גדולי ישראל בדברים שרק הם אלו שעושים זאת באמת. אך כאן הם עושים הדבר בפרסום בלי בדל של בושה. 
לא פלא הדבר, שקבוצה זו שכל חיותה היא ממסכת שלימה של רדיפת עולם התורה על רבותיו, ישיבותיו, ומוסדות הצדקה המפוארים שלו, באמצעות שקרים וכזבים כסדר, לא יחוש את ההתפרקות הפנימית שלו וכמו שכתב רש"י בפרשת בחוקותי "הרי שבע עבירות, הראשונה גוררת השניה, וכן עד השביעית ואלו הן: לא למד, ולא עשה, מואס באחרים העושים, שונא את החכמים, מונע את האחרים, כופר במצות, כופר בעיקר".
בקשת רבים, להיות להם לפה, למחות על עומק השפל, הביאנו לציין זאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.