רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 20 באוקטובר 2016

הכיסופין לפלא יועץ בקהילתו של האדמו”ר הרב פינטו

השבת, כ׳ בחודש תשרי, הינו יום ההילולא של הרב הקדוש, בעל ״הפלא יועץ״ רבי אליעזר פאפו זצוק״ל.
יום זה נחשב יום קדוש עבור קהילת קודש ״שובה ישראל״- קהילתו של כבוד האדמו״ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט״א.
במשך למעלה מ-20 שנה, נהג כבוד האדמו״ר, ביחד עם מאות מתלמידיו ורבבות מחסידיו, לצאת לאותו מסע מקודש לציונו של רבי אליעזר פאפו זצוק״ל, שבבולגריה.
השנה, כידוע, מסע זה בוטל בעקבות החלטתו האכזרית של בית המשפט המחוזי, המבטלת את שחרורו המוקדם של כבוד האדמו״ר. ואולם, חרף ביטולו של מסע מקודש זה, בקהילת קודש ״שובה ישראל״ לא שוקטים על השמרים ותלמידיו וחסידיו של כבוד האדמו״ר פועלים, בהנחיית רבם, למען קידושו של יום ההילולא של רבי אליעזר פאפו זצוק”ל.
ביום חמישי האחרון, נסעה קבוצת אנשים מצומצמת, מטעם האדמו״ר, הכוללת תלמידים ורבנים של הישיבות של הקהילה וכן, מספר חסידים של האדמו״ר, כשליחים מטעמו של האדמו״ר, לבולגריה, לציונו של רבי אליעזר פאפו זצוק״ל להתפלל, להדליק נרות ולהכניס ספר תורה לכבודו, כפי שנהג לעשות כבוד האדמו״ר מידי שנה.
כמו כן, הורה כבוד האדמו״ר לתלמידיו ולחסידיו, לרכוש 5,000 עותקים של ספרו של רבי אליעזר פאפו ״פלא יועץ״ ובמהלך השבוע, חולקו כולם על ידי תלמידיו, לכל מי שקיבל על עצמו לקרוא וללמוד מהספר ״פלא יועץ״ במהלך השבת, שכאמור, זהו יום הילולתו של רבי אליעזר פאפו.
איגרת מיוחדת נכתבה ע״י כבוד הרב ונשלחה לרבבות מחסידיו, בארץ ובעולם, בה כתב האדמו״ר דבר תורה מיוחד במינו, אודות תורתו ומעלתו וקדושתו של רבי אליעזר פאפו.
מספר קטעים מתוך האיגרת
בראשית דברנו נביא מדברי רבנו זצוק”ל בספרו הקדוש “אורות אילים” (מסכת שקלים פד): “גם אני שפל אנשים אבקש מאת ה’ עושה צדקות עם כל בשר ורוח, יעשה עמי צדקה וחסד ויזכני שאחדש חידושים רבים לאמיתה של תורה, ואכתוב רובי תורה במועצות ודעת להדריך זרעי וכל בית ישראל בדרך הישר והטוב, ויהיו דברי נאמרין בבתי מדרשות ויהיו דברי ערבים ומקובלים לשומעיהם ויעשו דברי פירות לעשות נחת רוח ליוצרנו. אנא הקל אב הרחמן מלא שאלתי ‏זאת אם לא בזכות, ברחמים.”
וממשיך רבינו זצוק”ל, “וגם אל כל יודעי ספר אשר בכל דור ודור אבקש זאת מאתכם, יעשו עמי חסד של אמת וישתדלו לקרוא דברי בפה מלא, ואתם בני וכל זרעי אחרי כבדוני בזאת ולמדו היטב, ובפרט דברי התוכחה והנהגות טובות וצוואות אשר אנוכי מצוה אתכם, תשתדלו לדרושם ברבים ושיאמר עליהם קדיש, אולי אבנה מאיזה אדם שיכנסו דברי באוזניו ויהי לי למשיב נפש… ואם אזכה לחזות בנועם ה’ ולבקר בהיכלו ממי שאקבל ממנו טובה אשתדל לשלם לו במיטבא ולבקש רחמים עליו בני ועמי שמעוני ותחי נפשכם.”
וכך מוצאים אנו עוד בדברי רבנו זצוק”ל בעניין זיכוי הרבים בספרו “חודש האביב” (ברכות לא): “אין לך הנאה גדולה כמזכה את הרבים, ויפה שעה אחת של קורת רוח בעוה”ב מכל חיי העולם הזה.” וכן בהקדמתו לספרו הקדוש “פלא יועץ”: “ונכספה וגם כלתה נפשי לזכות את הרבים, לרצון לנחת רוח לבוראי יוצרי ועושי.”
בהמשך כתב כבוד האדמו”ר פינטו שליט”א
והנה מדברי רבנו זצוק”ל אשר הוא מאיר עינינו מיום בחרותי, להשתדל לילך בדרכו ולהשתדל להרבות תורתו בעולם, ולקבל על עצמנו את הקבלה אשר רבנו זצוק”ל קיבל על עצמו כדמובא במדרש פרשת אחרי מות, וכפי שהביא בהקדמת ספרו הקדוש ה”פלא יועץ”, “אם אין לאדם מצוה קבועה לדורות מה הנאה יש לו, ועל כן בחרתי אני במצוה זו לזכות את הרבים”. ובכח מצוה זאת אנו משתדלים לילך ולחזק את תורת רבנו זצוק”ל, ולהרבות כבוד שמים בכל כוחנו גם בימים של חורף, שהשטן בעצמו נלחם בנו בדרכים קשות ובדברי שקר וכזב, משתדלים לילך בדרך רבנו הקדוש זצוק”ל, אשר גם מסכת חייו הייתה מלחמה על דרך ה’ ועל הדרך הישרה שבה ישכון אור.
בשיחה עם חסידיו של כבוד האדמו״ר אודות הזיקה והקשר המיוחד שיש לרבם הנערץ עם הרב הקדוש רבי אליעזר פאפו, וקביעת יום הילולתו כיום קדוש מאוד עבור הקהילה, אמר לי אחד מחסידיו בעיניים דומעות ומלאות כאב: ״כמו  שרבי אליעזר פאפו והקהילה היהודית, סבלו מרדיפה איומה של השלטון, כך גם הצדיק שלנו כבוד הרב, שהוא הצדיק של הדור, סובל מרדיפה אכזרית והתעמרות של השלטון.״

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.