רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 22 בספטמבר 2016

מאה אלף ש''ח חולקו לאלף אברכים שלמדו 'אור החיים'



לראשונה בעולם, מעמד היסטורי ורב רושם התקיים במוצ"ש פרשת כי תצא "מעמד האלף לך שלמה" למעלה מאלף אברכים גדשו את ביהכ"נ המרכזי שיכון ה' בני ברק בראשות הרב מרדכי בונים זילברברג שליט"א המ"ד שיכון ה' ורב בית הכנסת.
המעמד האלף אורגן ע"י הרשת העולמית להפצת תורת האור החיים הקדוש. המונה למעלה מ30 סניפים של כוללים יום שישי בכל רחבי הארץ, מצפון עד דרום, העוסקים והוגים בתורת האור החיים הקדוש זצוקללה"ה.
המעמד החל בשעה 9 וחצי כחצי שעה לפני כן כבר צבאו מאות על דלתות בית הכנסת ונהרו ברחובות השכונה ובשעה 9 וחצי באולם היה גדוש מפה לפה, כמו כן כל האולמות הסמוכים ("חדר לרר", "חדר קידושים" ועזרת הנשים) הכל היה מלא עד אפס מקום.
הלימוד נמשך כשעתיים בחברותות ובתענית דיבור גמורה. בספר "אור החיים" על התורה בפרשת כי תבא. אחד האברכים העיד: "קשה לתאר את ההרגשה העצומה שחשתי בלימוד תורתו של האור החיים הקדוש... כל אחד שהיה ועבר באקראי מחוץ לבית הכנסת נמשך כמו מגנט אל האווירה המחממת הזו רק כדי לחוש ולטעום את העוצמה האדירה הזו...", ממארגני המעמד נמסר כי חולקו מלגות לאברכים הלומדים ע"ס מאה אלף ₪, מתן שכרה בצדה ללומדים.
בסיום הלימוד נשא דברים הגר"מ זילברברג שליט"א וציטט את דברי רבנו האור החיים בפרשתן על הפסוק "ושמחת בכל הטוב" שאם היו בני אדם יודעים ערך התורה ומתיקותה היו משתגעים ומתלהטין אחריה וכו'. וכן בירך את התורמים שיזכו עוד ועוד לזכות את הרבים ובכל הברכות שבתורה. מיד לאחרין עלה הרב ברק בן ניסן שליט"א, יוזם ומנהל הארגון, שהודה לבורא עולם שזיכה אותו להתעסק בלימוד והפצת תורת האור החיים הקדוש, והעיד שהבטיח על קברו של הצדיק שלא יהיה יהודי בעולם שלא ידע מאמר מתורתו של רבנו. וכן וחידש על הפסוק "מה אהבתי תורתך כל היום היא שיחתי" הי"א ר"ת ידברו אור החיים. בסיום דבריו הודה לכל הלומדים וציין את גודל מעלת לימוד תורת האור החיים הקדוש שמסוגל לפעול לישועה, הצלחה, רפו"ש, זיווגים, זרע של קיימא וכו'. וציטט מהספרים הקדושים שההתעסקות בתורת האור החיים הקדוש מקרב את הגאולה. אחד האברכים זיכם את המעמד: "לא בכל יום מזדמן ש1000 איש צועקים ואומרים "כי התורה כוללת את כל הטובות שבעולם".

לגלריה כנסו כאן:


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.