רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 בספטמבר 2016

במטה ארגוני המקדש מברכים על החלטת ביהמ"ש להתיר תפילות יהודים בשערי הר הבית. בחצות סיבוב שערים עם סליחות

מאת מקדשער

החלטת בית המשפט המחוזי שמותר ליהודים להתפלל בשערי הר הבית, מעוררת שביעות רצון במטה ארגוני המקדש.

במטה בירכו על החלטת ביהמ"ש שקבע כי "תפילה במרחב הציבורי אינה מהווה עבירה". בית המשפט אף הוסיף נימת ביקורת על הערכאה הראשונה וכתב ש"לא כלאחר יד יקבע בית משפט בישראל שתפילה במרחב הציבורי מהווה עבירה לכאורה המצדיקה התערבות שיפוטית".

השופט רון אלכסנדר שלפתחו הוגשו הערעורים על הגבלתם של מספר מתפללים יהודים בשערי הר הבית, חזר על הפסיקה שוב בערעורו של מתפלל נוסף. "תנאי הכרחי, גם אם לא תנאי מספיק, לכל החלטה המגבילה תנועת אזרחים בתחומי ישראל הינה כי, לפחות לכאורה, בוצעה עבירה רלוונטית, בכל הקשור לרצון העורר להתפלל במקום", "מתקשה אני עד מאוד לראות הכיצד יקבע בית משפט בישראל שתפילה במרחב הציבורי מהווה עבירה לכאורה המצדיקה הגבלות במסגרת החלטה שיפוטית", העיר השופט אלכסנדר.

החלטתו של השופט רון אלכסנדר ראויה והוגנת ומחזירה לשפיות את המדיניות ההזויה שנקטה המשטרה נגד המתפללים בשערי הר הבית. מדיניות שבאופן תמוה קיבלה סיוע משופטי המעצרים בבית משפט השלום. 

במטה בירכו גם את עורכי הדין איתמר בן גביר, ומנשה יאדו מחוננו, שייצגו את העוררים והצליחו להביא בפני בית המשפט את האבסורד בהרחקת יהודים משערי הר הבית ללא שעברו שום עבירה. 

בעקבות החלטת בית המשפט, חזרו שוחרי המקדש להתפלל בשער השבטים, ואף זכו במקום לאבטחה של השוטרים. 

הלילה בחצות אף תקיים תנועת "חוזרים להר" סיבוב-שערים עם סליחות יחד עם יאיר קהתי, שזוכה בהחלטת בית המשפט המחוזי.

במטה מקווים שהתקדים יחלחל גם לתוך הר הבית פנימה, ויהודים יוכלו להתפלל בחופשיות ללא הפרעות וללא כניעות לאיומים מצידם של המוסלמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.