רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 בספטמבר 2016

אנשי הפלג מנסים לקעקע את החינוך החרדי הטהור

מאת שניאור מרקוביץ' מרכז החדשות

היום נחשף, כי אוריאל קוק מראשי הפלג הירושלמי, מסייע למשרד החינוך בתוכניותיו לחדור אל החינוך החרדי ולבצע את הרפורמות במוסדות התורה. כזכור כבר לפני מספר חודשים הורו גדולי ישראל כי אין לשתף פעולה עם המחוז החרדי במשרד החינוך ללא אישור על כל מגע איתם מאת ועדת הרבנים לענייני חינוך.

היום שיגרה המפקחת רונית זיו מהמחוז החרדי במשרד החינוך למנהלי המוסדות הזמנה ליום עיון לגננות, רכזות ומנהלות הגנים שתחת פיקוחה,  בהזמנה היא מציינת כי תכני יום העיון אושרו ע"י הגר"ע אוירבך, מרבני הפלג הירושלמי.

בתכתובת שצירפה להודעתה, היא מביאה את ההתכתבות שלה עם אוריאל קוק, בו היא מבקשת ממנו לבדוק
את התכנית, ואת תשובתו כי הוא העביר את התוכנית לעיונו של הגר"ע אוירבך והוא אישר אותה.
כאמור באישור זה לתכנית ישנה פריצת גדר חמורה לחרם שהוטל על המחוז החרדי, ופתיחת פתח לסכנה של התערבות משרד החינוך במוסדות התורה. מסתבר, שבמשרד החינוך יודעים היטב ממי ניתן לקבל אישורים למה שרוצים ללא שום בעיה רק לצורך תאוות השילטון, ועל כן פנו אל המנהל איש הפלג הירושלמי המוצהר, שאגב, מתריע מידי פעם בפעם מעל גבי עיתון הפלס על הפרצות הנוראות בחינוך החרדי.

בתגובה לפירסום הדברים, פירסם אוריאל קוק הנ"ל הצהרה מחוצפת, בה הוא "מסביר" כי הוא לא הכניס את המחוז החרדי למוסדות הפלג הירושלמי שלדבריו מתנזרים מכספי המדינה, אלא רק למוסדות החינוך שבסמכות גדולי ישראל שליט"א, כמובן ללא שקיבל מהם כל אישור.  להלן נוסח תגובתו של קוק שנמסרו לאתר כיכר השבת:
"כל בר דעת יודע כי ציבור הפלג הירושלמי נשמע לרבותיו, וילדיהם למדים במוסדות שהקימו על טהרת הקודש שהם ללא התערבות המחוז החרדי ומשרד החינוך, ובשל אותה עובדה, אין בהם ימי עיון כשם שאין תקצוב של משרד החינוך וכו'".
"תלמודי התורה שבראשותי משרתים ופונים מאז ומתמיד לכלל הציבור הליטאי, ובשנה האחרונה יותר מאי פעם, ציבור האברכים ששולח את ילדיו למוסדות שבראשותי, נמנים על המגזר הליטאי שנשמע לדעת גדולי ישראל המאשרים לקיחת תקציבים ממשרד החינוך"
"ובזאת אבהיר קבל עם ועולם; כששטחנו בשעתו לפני מורי ורבי הגר"ע אוירבך את הטענות הנשמעות נגד התנהלות המחוז החרדי ועל התערבותו בתכני החינוך, הורה לנו מורינו הגר"ע בזה הלשון; אמנם נכון ומוסדותיך פונים לקהל יראי השם הנשמעים לרבותיו - לקחת תקציבים ממשרד החינוך, אך אני מורה לכם בזאת, כי ביום שתראו כי אין יותר בידיכם את היכולת להתנגד להתערבויות המחוז החרדי בחינןך הטהור, עליכם לעזוב אותם ולהתנתק באופן מיידי מתקציבי משרד החינוך. במצב כזה, תעברו לחינוך על טהרת הקודש שלא מתוקצב ע"י המדינה והשם יהיה בעזרכם שתצליחו לממן את רשת המוסדות כולה".

יצויין עוד כי בניגוד לטענותיו של קוק במסמכים ניתן לראות בבירור כי התוכניות נערכות ע"י המחוז החרדי במשרד החינוך, וכי מדובר על התוכניות בעיר בית שמש, בה הפלג לא הקים תלמוד תורה, לצערם של אנשי המקום, ובני הפלג שולחים את ילדיהם בעיקר למוסד בהנהלתו של קוק שם.
עוד דווח לנו מתושבים בבית שמש, כי היום אף הגיע פיקוח מטעם משרד החינוך לתלמוד התורה של קוק בבית שמש, והתקבלו על ידו ללא שום עיכוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.