רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

הרב דב ליאור: יש להבליט נוכחות יהודית בהר הבית

מאת מקדשער

בעקבות פירסומים בסוף השבוע בשמו של הרב הראשי יצחק יוסף כאילו רבני ישראל והרב קוק התנגדו לעליה להר הבית, קורא הרב דב ליאור לשוחרי המקדש להמשיך את מסורת גדולי ישראל כמו הרמב"ם הרדב"ז והחיד"א, ולעלות להר הבית, למקומות המותרים שמחוץ לתחומי "העזרה".

לדבר הרב ליאור, הרב קוק מעולם לא אסר את הכניסה למקומות המותרים בהר הבית. ואף הרמב"ם בעצמו עלה למקום. "יש להבליט נוכחות יהודית במקום" אמר הרב ליאור.

הרב ליאור כתב את דבריו "לאוהבי מקום מקדשנו והמצפים לבניינו". "אני מוצא לנכון לפרסם בנוגע לעליה להר הבית, זאת בעקבות פרסומים מסויימים, שכאילו העולים עוברים על איסור חמור בעלייתם".

"כל העולים מקפידים שלא לעלות למקום שיש בו אפילו ספק אם הוא מקום העזרה, רק הולכים מסביב.

"גדולי ישראל כמו הרדב"ז בשעתו, וכן הרב יחיאל מיכל טיקוצ'ינסקי בספרו עיר הקדש והמקדש, וכן 'שיורי ברכה' של החיד"א (או"ח סי' תקצ"א), קראו בשעתם לעלות למקום שמותר. וכן העידו שעלו. גם הרמב"ם בעצמו עלה.

"מרן הרב קוק לא אסר, אלא את המקום שאסור לעלות. אבל לא במקום שמותר לפי ההלכה. כמו כן הרב גורן ועוד רבנים חשובים עסקו במדידות, וביססו את חוות דעתם על בדיקה מדוקדקת, היכן לעלות. ואף אחד לא עובר על שום איסור.

"ביייחוד בתקופתינו זאת, שאנחנו עדים ש"המחבלים" מתנכלים ליהודים, ורוצים לנשל אותנו לגמרי. לא רק מהר הבית, גם מהכותל המערבי ומכל ירושלים. בוודאי שאם יש לנו יכולת הלכתית, שהרי מותר לעלות, בוודאי שיש עניין להבליט נוכחות יהודית במקום הזה.

"והלוואי שנזכה כולנו לראות בגאולת מקום מקדשנו, בקרוב בימינו. אמן.

תגובת מטה ארגוני המקדש

מטה ארגוני המקדש לא מתערב במחלוקות בין רבנים וגדולי תורה. אולם, במטה דוחים את נסיונות ההכחשה וההעלמה של דעת גדולי ישראל התומכים, מעודדים ואף עולים בעצמם להר הבית. 

העליה להר הבית לא פסקה מעולם מאז בנין בית המקדש, כולל בכל שנות חורבן המקדש, אלא כאשר ממשלות אוייב הפריעו זאת. 

פועלו המעשי של הרב קוק לחידוש עבודת המקדש, הכרעותיו ההלכתיות על היכולת בכך, ועליית יוצאי חלציו להר הבית בהכרעתו המפורשת של בנו הרצי"ה, מנוגדנים כליל לטעויות ולהטעיות כאילו הרב קוק אסר את העליה למקומות המותרים שבהר הבית.

במטה ארגוני המקדש אכן פועלים לחזרה בתשובה, מההתרשלות בקיום מאות המצוות התלויות במקדש, כמעט שליש מתרי"ג המצוות, שמסיבות שכבר לא רלוונטיות כיום יש מי שממשיכים להפנות להם עורף. 

יהי רצון שתכלה שנה וקללותיה, ונזכה לשנת בנין המקדש וחידוש עבודותיו בזכות העולים למקום בטהרה, דורשים לשכנו ומייהדים אותו בישיבתם שם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.