רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 18 בספטמבר 2016

חתונת השלום???

מאת ישראל גליס

ארבעה עיתוני בוקר יש בציבור החרדי ואף אחד מהם לא נכנס לדרמה ולפניקה עם הכרזת כמה עיתונאים על "חתונת השלום". שנפלה עלינו כרעם ביום בהיר.
גם בעיתונות החרדית יושבים עורכים ועיתונאים עם שיקול דעת ושואלים את עצמם על איזה חתונה מדובר פה בדיוק ומה קרה פה.
היה נתק בין הרבנים, וכנראה יש לזה סיבה, כשהמרכזית ביניהם הם אנשי החצר משני הצדדים.
אז זקן הדור הוזמן לשבע ברכות והוא נענה והחליט לבוא לחתונה. זה מרגש. שמרן ממרום גילו מטריח את עצמו לחתונה בירושלים, זה מרגש. אבל מפה ועד הכרזה של כמה עיתונאים שזה "חתונת השלום" המרחק הוא גדול מאד.
האם בעקבות החתונה ילמדו בישיבת "שפת אמת" את הספר "איילת השחר"?
האם בישיבת חברון ילמדו "שפת אמת" או את ספריו של ה"בית ישראל", ולא אצל אחד הר"מים בבית?
האם בפוניבז' יהיה גם שלום ושם ילמדו את ספרי ה"מאור ושמש" או כל ספר חסידי אחר?
האם ראש ישיבה ליטאי יוכל למסור שיעור תורני בישיבת ויז'ניץ?
אז על איזה שלום אתם בדיוק מדברים?
אכן, אנו במרכזו של חודש אלול, וכל מחיצות השנאה המדומה נופלים, אבל למה לא ראינו את גדולי התורה מירושלים [ואתם יודעים למי אני מתכוון] ובעיקר הרבנים מעדות המזרח? האם איתם יש כבר שלום?
אל עזרת הנשים נדחפה שרה מהבית היהודי, לא ראינו מהגברים שלהם מתייצבים לחתונה... הרי אמרנו "חתונת השלום"...
תקראו את העיתונות השבועית המסחרית ותבינו איך יוצרים מכלום בלון גדול ומרגש עם תיאור של דמעות אושר שנשפכו כמים ודיון עמוק האם הוא ידע או לא ידע שהראש ישיבה מגיע או שזה היה גם לו הפתעה והאם הוא נדחף לבמה או על הבמה על ידי שושבין אחר...
יצאתי לרחובה של עיר ולא ראיתי שכולם רוקדים לאור השלום הגדול. עולם כמנהגו נוהג, והציבור קם לבוקר חדש וממשיך את ענייניו כתמול שלשום.
גפני תוקף כרגיל, ליצמן רץ לבקר את פרס, פרוש שלא חבר כנסת מחפש לפתור עוד בעיה במשרד החינוך, מוזס בודק את פסי הרכבת למירון, אייכלר עסוק עד למעבר הראש בעזרה לאלפים שפונים אליו ומקלב בודק את חילולי השבת ברכבת לקראת השבת. שכחתי, יש גם את יעקב אשר שאולי אתם לא יודעים הוא משקיע את כל מרצו לפתור בעיות בפריפריה החרדית.
אז שלום לא ראינו על הבוקר אבל אולי יפסיקו לריב ולקחת קרדיט אחד מהשני.
פרשנים בתחנות הרדיו מנתחים את השלום הגדול שרק בחתונות עושים שלום, במצב של היום הם עושים עבודת קודש למען הציבור החרדי ולא היו צריכים להטריח את ראש הישיבה עד ירושלים...
מזל טוב לחצר גור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.