רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 בספטמבר 2016

מבט של עסקן חרדי על העסקונה החדשה של המשיחיסטים מצפת

מאת  חרדי כואב

ר' חיים

אתמול בליל שישי ישבנו כמה חבר'ה על טשולנט באחת המעדניות. היו שם חבר'ה משלומי אמונים, מגור, מדגל והנושא היה האירוע ההיסטורי של ביקור הרב שטיינמן בחתונת גור. לדברי החבר'ה - זה מוכיח שעדיין יש לעסקונה החרדית תקווה. כאשר מרגישים מלחמה באוויר יודעים להתאחד ובענק. ומכך הנושא עבר מיד ל'איך חיים שאולזון ניתח את זה'. ומכאן הערב היה סביב חיים שאולזון ועל 'בעולמם'. [אגב שמועה מעניינת שמעתי שם ואתה בהחלט יכול לראות זאת כמחמאה שלא כל אחד זוכה לזה. בשעתו בתשמ"ט או תשנ"א היתה איזו פרשיה עם ר' שלמה זלמן אויערבך [היום נוהגים לכנותו רשכבה"ג ועמוד ההוראה - וזה מאד נכון ומי אם לא הוא מגיע לו התואר, אבל אז קראו לו "ר' שלמה זלמן" בלשון חיבה. את הסוגריים האלה אני כותב בשביל הצעירים שבין הקוראים] ואז בין הדברים אומר ר' שלמה זלמן זצ"ל לקרובו לייזרזון -  'אבער וואס שאולזון וועט שרייבן'... ].

כיום, אמר שם חסיד גור, אין כבר עיתונות לוחמת. הכל כסף. כמה שקלים ואתה מקבל עשר עמודים צבעונים בשבועונים החרדיים ולא משנה אם אתה מזרחיסט או אפילו מהקרן לידידות. אבל חיים שאולזון נשאר אחד שאפשר דרכו לעורר קצת את הקהל.

ואז עברנו לדבר על פרשיית חב"ד. הדברים ששמעתי שם אמורים לזעזע את כל הקוראים כי מסתבר שישב שם אחד שהיה צמוד בבחירות לאחד מהעסקנים הבכירים באגודת ישראל ויודע מה קורה בדיוק כיום בחב"ד והדברים אמורים לצמרר ונשאר רק את ר' חיים שאולזון שיכנס חזק למקום שיכול לההרס וכבר הרוס.

כשאותו עסקן באגודת ישראל [לא אזכיר שמו כי עד היום הוא לוחש בחבד ואינו רוצה להתלכלכך] התחיל לגשש בשנה לפני הבחירות מי הם העמדות כוח כיום בחב"ד הוא גילה דבר מעניין. כי המשיחיסטים הם הרוב של העמך ה'בררה'. הם לא האליטות והאשכנזים לא מתחתנים איתם, אבל זה כמו בברסלב הננחניקים והברלנדים מול הברלסבים המקוריים. הם התחילו לחפש מי זה בעצם המשיחיסטים שאפשר דרכם לסגור פינות וכאשר התחיל שלב הפגישות הוא גילה כיום שהמשיחיסטים שמוצגים כאידיאולוגים כאמיתיים, הם מנוהלים בסך הכל על ידי חמש שש נערים פוחזים וריקים בוגרי ישיבת צפת. הם מנהלים את אינפו את עיתון משיח והם ה'לוחשים' והמאיימים על הרבנים.

מדובר אומר אותו מקורב ב'באנדה ליצים', כמו שאומרים אצלנו. זה לא עסקנים שיכולים לשקם משפחה או לעזור, הוא אומר, זה פרחחי-רחוב שראו כל התאוות והם או נפגעו מהמימסד הישן או ממשפחות הרוסות שישיבת צפת הצילה אותם וכך הם הפכו להיות ראש המדברים וזאת למרות שלא רק חסידות אין להם אלא המשיח שלהם זה סתם בדיחה. הם עצמם, סיפר לי המקורב, עושים בינם לבין עצמם צחוק ממשיח ומהמשיחיסטים ומדברים בצורה כזו איך לעבוד על הציבור החבדי.  אמר לו צעיר שמנהל את עיתון המשיחיסטים 'הציבור שלנו נחלק לשני חלקים, מסביר אותו אחד, יש את הצעירים שגדלו בצפת, עליהם צריך לעבוד על ידי  קבוצות הוואטצאפ ששולטות שם על כל בוגרי ה'קבוצה'. ברגע שאתה יודע מי דומיננטי בקבוצת וואטצאפ אתה קונה אותו והוא כבר עושה אותך IN בקבוצת הוואטצאפ וכולם כמועד ירוצו אחריך. ויש את החברה המבוגרים מהקהילות הפריפרייה, זה בעלי תשובי'ס וספרדים שעסוקים בפרנסה ולא חושבים הרבה,'אתה רק צריך להגיד "הרבי אמר" ו"מתנגדים נלחמים ברבי" וסיסמאות על משיח ושלימות הארץ, ואתה רואה איך כולם בכיס שלך". 'אני בכמה כותרות טובות בחבד אינפו והמשיחיסטים בכיס שלך', אומר לו מנהל האתר של המשיחיסטים. [אחד מהם 'הסביר' לו: אצלנו הכיפה 'יחי אדוננו' זה כמו דגל המדינה אצל הליכודניקים הצעירים].

זאת אומרת את כל המשיחסיטם מנהלים צעירים פושטקים מוכשרים בלי קו אדום. בלי ווארמקייט ואידישקייט ובטח לא משיח. והמקור זה משפחת וילשנסקי. היא יושבת מאחורה כמו משפחת ה'סנדק' ויודעת למשוך בחוטים בלי להתכלכך, חוץ מהפרשייה כאן, כי כאן זה לגזור קופונים שמנים מאד. המון כסף. המון עוצמה כאן הם נחשפו בגדול. אבל בדרך כלל הם יודעים לשחק משחקים דו פרצופיים. הכח של ישיבת צפת, אומר אותו עסקן, זה בדיוק כמו הכח שהיה לר' לייזר ברלנד בשובו בנים. לקחת את כל הזבל, כל המשפחות הדפוקות, כל מי שלא הצליח בחבד ולתת להם רוח גבית ולומר להם סיסמאות נבובות שרק הם המיוחדים ורק הם ורק הם ולומר להם שהם יותר מהותיקים וכך הם פרי בשל בידים שלך מה שאתה רוצה אתה עושה איתם. בהתחלה הם עשו איתם מלחמות נגד המשפיעים והרבנים הותיקים. ועכשיו זה להוציא את כל הכסף מהם ולהוציא מהם את הנוער וולעשות בו כל מה שמשתלם למוסדות שלהם.

אולם הבעיה האמיתית זה שהם התחברו בשנים האחרונות מאז לפני הבחירות עם משה הבלין. וזה אדם שמלמד אותם מהלכים ערמומיים. הוא מגלה להם את הקוד לפריצת הכספת והם שולחים את הצבא של הילדים שלהם לפרוץ והוא מקבל דיודנדים. הבלין גם אוהב לעבוד בחשיכה מאחורי הקלעים להריץ מפלגות אבל את האנשים התמימים נותנים לו בחינם וילשנסקי והם מסבירים לנערים שלהם שזה ממש מצוה.  זה שני סוגי אנשים שביחד הם פצצה כימית מלוכלכלת ומסוכנת.

וכאן הבעיה הרצינית. החבר'ה האלה אין להם שום קודים אתיים של איכפתיות. לא מסתכלים על העתיד לא של חבד ובטח ובטח שלא מכירים בכלל במושג 'יהדות החרדית'. [בשבילם 'חרדים' זו מילת גנאי, כי החרדים לא הולכים עם אייפונים כאלה והם לא מבינים את העומק של רצון ה' להשתמש בכל הזוהמא ולעלות ולקדש את האתרי אינטרנט בשביל הרבונו של עולם. נו באמת]. לדבריו אותו עסקן קלט שאין כאן אדם שלחיצת יד שלו נחשבת בכלל. הכל לפי מה נעים עכשיו מי משלם יותר ולאיפה הרוח נושבת.

חב"ד היום במילכוד. כשאתה מסתכל על האירוע שהרב שטיינמן נפגש עם הגערר רבי, אתה מבין שברוך השם החרדים במצב מצויין. אם אירוע כזה של עוינות במשך שנים שעירבבה את מרבית העסקונה בארץ, לפתע ברגע האמת הוכרעה, אז יש אימון בחרדים, אבל בחב"ד קורה תהליך הפוך. אחד ממקורביו של חבר כנסת באגו"י אמר: בצפת מגדלים עסקנים שמלמדים אותם דבר אחד: איך לחייך ולהתנשק איתך יפה ובו זמנית לתקוע לך סכין בגב. הם מוכנים למכור את הרבי שלהם בשביל קצת כבוד או כסף ותאוות.

וכאן אתה ר' חיים חייב לא להישבר. אתה פשוט כיום היחיד שעוד אולי אולי יכול משהו להציל. אין לך מושג כמה אנשים קוראים אותך, ואתה בעצם מהיחידים שנותן את הטון בשיח הפנימי של העסקונה. גפני חושב היום 'מה שאולזון יכתוב' ובטח שהעדה החרדית עושים את השיקול הזה ויודעים יפה שתהיה תגובה כואבת אם ימשיכו בשחיתות הדורסנית שלהם מול תולדות אהרן וכד'.

משה הבלין והאלה הגורנשטים מצפת כשהם יודעים שכל יום מצפה תגובה ב'בעולמם של חרדים' הם חושבים על כל צעד מאה פעמים.

הציבור החרדי לא ישתוק לפירצה הזו. זו פירצה שיש לה השלכות ארוכות טווח ובסוף יהיה שכל העסקונה החרדית תקיא את הקבוצה הזו. והנייר שנקרא 'בית דין רבני חב"ד' כמה שכיום הוא לא שווה בשום מגזר שפוי ומכובד, הרי הוא יהפוך בעקבות הפרשיה הזו בערך לארגון 'צוהר' וכל זאת בגלל הברית עם הבלין וצפת.

רק אומר שאני כותב רק על העסקונה והמנהלים של חבד המשיחיסטית ולא על העמך שמדובר באמת בגיטע תמימיתדיקע אידן שהתקרבו לאידישקייט ועובדים קשה על פרנסה ומקרבים יהודים. עליהם באמת רחמנות עוד יותר גדולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.