רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

ש"ס רודפת את אורחות החיים של עדות המזרח

מאת הרב חיים אמסלם

העדה המרוקאית על מנהגיה ואורחות חייה בפרט, ושאר העדות הספרדיות בכלל, נרדפות זה שנים על ידי האליטות הרבניות של ש״ס, כולם זוכרים את האמירות הבוטות שלא כדאי לחזור עליהם ״מרוקו מרוקו מרוקו״....
מפני הכבוד ובעיקר מהפחד והאימה שהטילו אף רב לא העז לענות, אף אחד לא רצה למצוא את עצמו מושמץ, גם כשהגיעו הדברים לבזיונות ועלבונות לרבנים גדולים כמו הרבנים משאש מחיפה ומירושלים שפסקו או חשבו אחרת, שתקו  כי חששו מהליטאיות הספרדית האימתנית והאלימה, ומלאו פיהם מים שמא יבולע להם.
הגיעו ימים שעליהם נאמר ״ופרקת עולו מעל צווארך״ ואיש לאהליך ולמנהגיך ישראל, והנח להם לישראל שאם אינם נביאים בני נביאים הם, כל עדה תדבק במנהגיה, ותשמע למורי דרכה, הלאה הדיקטטורה.
די בשימוש הפוליטי הכוחני להשלטת פסיקה אחידה על הכלל, אין כאן עבדות ואין כאן שליטה יותר.
הרב יצחק יוסף היה בשבוע שעבר באשדוד בבית כנסת מרוקאי, וכדרכו בחר שם באזני האוזניים המקומיות להצהיר  ש״כל המרוקאים צריכים לעשות כמו פסקיו של אביו״ , ישבו הקהל ה״יעני״ מרוקאי שמעו ושתקו.
אביו הרב עובדיה היה גאון וגדול בתורה ללא כל ספק, אולם אף על פי כן, עוד בחייו לא שמעו לו כולם בזה, וכל שכן וקל וחומר עתה, מוטב לו לרב הראשי שנבחר רק בזכות אביו לעשות את מטלות תפקידו, ולהפסיק את התעמולה נגד מנהגי העדות בכלל והג׳יהד נגד העדה המרוקאית שנואת נפשו, ולכל מלחכי הפינכא מבני מרוקו, הרימו ראש וזיקפו קומה, כי שולחננו גדול משולחנם, ואנחנו נסמכים על אבותינו ורבותינו ראשונים כמלאכים, שתורתם קדמה ליראתם ולא שימשה מעולם קרדום לחפור בו ממון וכבוד שררה וכוח פוליטי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.