רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 19 בספטמבר 2016

ווארטים


״אכן, אדם הוא עולם קטן... אם הוא חושב שהוא עולם, אזי הוא קטן, אך אם הוא חושב שהוא קטן, אזי הוא עולם!״

פעם הייתי קורא בשבת עיתונים ישראליים כדי להתעדכן מה קורה בארץ .
היום אני קורא אותם כדי להתעדכן מה קורה בפייסבוק ....

אב שבחן את בנו בפרשת השבוע בשבת האחרונה. על מצוות השבת אבידה. הסביר הבן כי מי שמצא כסף ללא סימן הרי אלו של המוצא: למה שאל האב? כי הואיל ואין סימן. בעל האביב התייאש ולכן זה שייך למוצא.
אם כך מה הדין מי שמצא כסף באומן? הרי בברסלב אין יאוש

אלוקים ברא את *החמור* ואמר לו: "תהיה חמור, תעבוד קשה מהזריחה עד השקיעה, תשא על גבך משקולות, תאכל דשא, לא תהיה חכם ותחיה 50 שנה"
ענה לו החמור: "ריבונו של עולם, אני אהיה חמור, אבל לחיות 50 שנה זה יותר מידי. אסתפק ב-20 שנה."
נענה אלוקים לבקשתו של החמור.
אחריו, ברא אלוקים את *הכלב* ואמר לו: "אתה תשמור על בני הבריות, תהיה חברם הכי טוב, תאכל את השאריות שיתנו לך ותחיה 25 שנה."
נאנח הכלב וענה: "ריבונו של עולם, אני אהיה כלב, אבל לחיות 25 שנה ככלב, זה יותר מידי. אסתפק ב-10 שנים."
אלוקים התחשב ונענה לבקשתו.
למחרת ברא אלוקים את *הקוף* ואמר לו: "הייה קוף, קפוץ מענף לענף, הצחק את האנשים ותחיה 20 שנה כקוף."
חשב הקוף וענה: "ריבונו של עולם, אני מוכן להיות קוף אבל לחיות 20 שנה כקוף זה יותר מידי. אבקשך להוריד מחצית מחיי."
התחשב אלוקים ואישר לו 10 שנות חיים.
לבסוף, ברא אלוקים את *האדם* ואמר לו: "תהיה אדם, שלוט עם שכל על כל פני כדור הארץ ותשתמש בו אתה כדי לשלוט על כל העולם ותחיה 20 שנה."
ענה לו *האדם*: "ריבונו של עולם, אני מוכן להיות אדם אבל לחיות רק 20 שנה זה מעט מידי. תוסיף לי בבקשה את ה-30 שנה שהחמור ויתר, את 15 השנים שהכלב לא רצה
ואת 10 השנים שהקוף דחה. ואז אהיה מרוצה להיות אדם!"
חשב אלוקים וכך עשה.
ומאז חי האדם 20 שנה *כאדם* , מתחתן, מקבל משכנתא,   מביא ילדים,
עובד כמו *חמור*  30 שנה, כשהילדים עוזבים את הבית הוא חי לבד כמו *כלב*  15 שנה וכשמגיע לפנסיה חי לו 10 שנים כמו *קוף* .
הוא קופץ מבית לבית של הילדים  ועושה צחוק מעצמו על מנת להצחיק את הנכדים .
*זו המציאות של החיים..*

שמעון פערעס האט זיך אויפגעוועקט אין שפיטאל נאך זיין סטראויק און פרעגט זיינע ארומיגע ווי בינעך
זאגט מען אים אין רמב"ם שפיטאל
זאגט ער "כ'קאן אים גוט א וואוילער בחור געווען , ער טוט נאך אלץ אין דאקטעריי ?! "

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.