רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 בספטמבר 2016

מחאה כפולה - מאת הרב טוביה בלוי

הנני מוחה בכל תוקף ומגנה גינוי נמרץ את הפגיעה השפלה והאיומה בכבודו ובשלומו של ש"ב ידידי הגה"ח הרב משה הבלין שליט"א ומשפחתו החשובה. אין שום צידוק לפגיעה בכבודו ובשלומו של הזולת וכל-שכן של רב חשוב בישראל, אחד מגדולי מרביצי התורה באה"ק, אשר גם צעדיו המוטעים באים מכוונה טהורה להגדיל תורה ולהאדירה.
יחד עם זה הנני מוחה נגד הניצול הציני של מאורע חמור זה על-ידי בעלי אינטרסים כבסיס להצדקת המעשה הנורא לא פחות של החתמת תמימים (תרתי משמע) על מיסמך המבטל באופן מיידי את היותם בני ישיבה יחד עם התחייבות ברורה בלתי חוזרת לערוק מישיבות תומכי תמימים ולהתגייס לצבא כעבור תקופה, אשר לפי הפרשנות המסנגרת ביותר (במכתבו של הרב אליעזר וילישאנסקי אלי) היא לא יאוחר משנה וארבעה חדשים מיום חזרתם ארצה, כך שעל פי הוראת בעל-דין אין כל אמת בידיעות על דחיה לגיל 24 או 26 (תמים שהוא היום בגיל 19 שנה ייאלץ להתגייס לא יאוחר מהגיעו לגיל 21 שנה וחצי). כל זה בניגוד מוחלט לדעתו הקדושה של כ"ק אדמו"ר זי"ע.
הנני מוחה גם נגד ההסתה  הדימוגוגית כאילו כל השמעת זעקה בנידון מהווה פגיעה בכבוד בי"ד רבני חב"ד, ובמיוחד כאשר רוב חברי ביה"ד אינם מודעים כלל לעובדות שפורטו לעיל.
בשולי הדברים יאמר ברורות:
כאמור בראש דברינו – המעשה הנפשע של בריונים הפורצים לרשות היחיד של רב גדול וראש ישיבה באלימות – ראוי לכל גינוי ומחאה, יהיו המניעים אשר יהיו, אך עלינו, חסידי חב"ד החרדים לשמה הטוב של חב"ד ולכבודו של כ"ק אדמו"ר זי"ע, לדעת באופן ברור כי ה"הסכם" עם צה"ל ממיט חרפה על חב"ד, נוסף על היותו מנוגד רצון קדשו של הרבי, ומעורר זעם רב אצל כל אחד ממיליון היהודים הרואים עצמם במלחמה קשה מול השלטונות הרוצים ופועלים לגייס יותר ויותר בני ישיבות לצה"ל.
לפיכך, יהיו הכוונות הטובות של יוזמי ההסכם אשר יהיו, עליהם לערוך חשבון נפש אמיתי ונוקב על ההשלכות הנוראות של ההחתמה של תמימים על מיסמך הכניעה המביש מכמה וכמה בחינות ומכמה זויות, עד כדי עיכוב ביאת משיח כפשוטו, רחמנא ליצלן!
ויהי רצון שנזכה תיכף ומיד סוף סוף לקץ גלותנו הפנימית והחיצונית בהתגלות מלכנו משיחנו נאו!
בברכת כוח"ט לשנה טובה ומתוקה וגאולה שלמה בקרוב ממש
הרב טוביה בלוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.