רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 7 בספטמבר 2016

התוצאות של צפת: הפיכת חב"ד לכת דתית רדודה והוצאתה מהציבור החרדי

מאת נתנייתי-צפתי לשעבר

הרב שאולזון. בשבועות האחרונים אתה זוכה לעשות חסד וצדק עבור הרבי שהשקיע בחב"ד כוחות מעל הטבע כפי שראה כל אחד והנה בעשור האחרון בשיטתיות ובהדרגתיות השתלטה על חב"ד כת חמדנית והביאה טיפין טיפין לדרדור איום בכל השטחים כאשר רק כיום נחשף לציבור מטרתם הסופית שהיא – שליטה, יוקרה והרבה כסף.

במאמר הבא אני רוצה לשתף אותך ר' חיים ואת עשרות אלפי קוראיך בתיאור כל התהליך מה בדיוק מסתתר כאן מאחורי הגיוס ההמוני הזה ואיך הדברים התדרדרו לאן שהתדרדרו.

עד לפני עשרים שנה היו בחב"ד רק סוג אחד של ישיבות – ישיבות רגילות. הרבי הקפיד על כך שכל סוגי בחורי חב"ד מכל סוגי הבתים וכל סוגי הרמות ילמדו באותם ישיבות ואפילו דרש וקבע שגם בעלי תשובה ילמדו ביחד באותם ישיבות. כמובן כתב הרבי שלתלמידים חלשים בלימוד ובהנהגה יתייחסו בצורה אחרת ורמת השיעורים תהיה שונה אבל הכל באותה מסגרת ישיבתית. דבר זה למעשה שמר מכל משמר על כל חסידי חב"ד שכולם יגדלו באותו כיוון במסגרות של ישיבות עם אותם המשפיעים אותו סגנון לימוד של גמרא ישיבתי וכו'.

בנפרד הקים הרבי את בית הספר למלאכה. בית ספר זה נועד לאנשים מחוץ לחב"ד שאינם לומדים בתומכי תמימים שילמדו במסגרת דתית חסידית. במרוצת השנים היו הרבה תלמידים חבדיים שגם הם למדו שם אך הם ידעו במפורש שאינם זוכים ללמוד בתומכי תמימים ורק כאשר הם התעלו הם עזבו את בית ספר למלאכה ועברו לתומכי תמימים [וזה היה מגמה שהרבי דרש שהמשפיעים בבית ספר למלאכה ישימו עין על הבחורים שמתעלים ויכניסו אותם לתומכי תמימים].

לפני כעשר שנים נפל דבר בחב"ד. משפחת וילשנסקי פתחה עוד סוג של ישיבה. אם בהתחלה סוג הישיבה הזה הייתה ישיבה לכל דבר אלא שהיא נועדה לבחורים יותר חלשים כך שבעצם היה מדובר בישיבה, עם השנים לאור תקציבים שמנים המוסד הזה שינה פניו לגמרי והוא ממש לא ישיבה אלא סוג של בית ספר חרדי חסידי ללימודים גבוהים יותר כאשר זמן לימוד הגמרא ביום אינו עולה על כשעה בלבד.

אט אט משפחת וילשנסקי על ידי תלמידי הישיבה שמשמשים כמסיונרים של המשפחה, תמכו ועודדו הרבה הורים ונוער לעבור ללמוד בישיבה הזו בשם 'חנוך לנער'. הישיבה הזו לא נועדה לקדם אלא להחזיקם ביהדות בלבד.

הבחורים שיוצאים משם לא מסוגלים כמעט לעלות לישיבות גדולות ויותר מזה ההנהלה אף לא מעודדת זאת.

אז מה עושים?

פתחו בית ספר אורט – ישיבה טכנולוגית שהיא למעשה חותמת את כל מה שקיבלו התלמדים בישיבה הקטנה ובכך הם הופכים רשמית להיות ישראלים חסידיים שומרי תורה ומצוות.

כן האמת תאמר חלק מהבחורים בטכנולוגי מצליחים לעזוב את המקום ולעלות להסתגל לישיבה רגילה אך לא זו הרוח השולטת שם ב'ישיבה'.

בצורה כזו בעשר השנים האחרונות מאות רבות של בחורים עזבו לגמרי את מסגרת הישיבות שהיתה מאז ומתמיד ומצאו את דרכם ישירות רק לחנוך לנער וחלקם לטכנולוגי. מאות משפחות בניהם כתוצאה מזו בכלל לא שייכים לישיבות וזאת בדחיפת ועידוד 'משפיעים' ובחורים צעירים שמדרבנים כל אותם ילדים ליפול ב'חנוך לנער'.

הסיבה כאמור היא תקציבית בלבד.

אולם התקציבים של חנוך לנער והטכנולוגי לא הספיקו ווילשנסקי לקח גם את הישיבה גדולה שלו. הוריד את הרמה הלימודית שם עד לאפס והפך גם אותה לישיבה מעודדת גיוס כאשר כל בחור שייכנס לשם יהפוך באופן אוטומטי לחייל בצהל וכמו כן הוא יתחייב להוציא מכספו כסף ללמוד אח"כ מקצוע או תחום לימודים אחר במכללות של המדינה.

אך לתאבון הצפתי אין גבולות. הוא ממש מבקש להשמיד כל חלקה טובה בחב"ד. לא רק את תלמידי צפת. וזה סיפורה של ישיבת נתניה.

מתוך שלל המוסדות הישיבתיות של חבד קיים מוסד מיוחד בחב"ד שהוא מוסד למצויינים והוא ישיבת חב"ד נתניה.

מוסד זה ראש הישיבה הרב משה אורנשטיין הגה אותו לפני שנים וביחד עם צוות אידיאולוגי שמר על ישיבה זו מכל משמר כדי שהבחורים יצמחו יתעלו מעלה מעלה בלימוד התורה ובהנהגות חסידיות. מוסד זה הוא מהבודדים שאין שם 'לימודי ליבה' וכל כולו רק התעלות בלימוד הנגלה והחסידות ויראת שמים מיוחדת במינה.

מוסד זה היה אמור להצמיח את דור הלומדים של חב"ד. את דור העובדים של חב"ד.

אך?

הפלא ופלא.

למעלה מתשעים אחוז ממוסד מיוחד זה עולה לישיבה גדולה של חב"ד צפת..

איך הדבר הזה נהיה? הרי הדבר הוא למגינת ליבו של הרב אורנשטין והצוות.

התשובה מזעזעת וחמורה:

ישיבת חב"ד צפת שותלת בתוך ישיבת חב"ד נתניה מה שנקרא בחב"ד 'שלוחים' כלומר בחורים אחרי קבוצה שבאים לישיבות קטנות כדי לסייע להנהלת הישיבה, אולם בנתניה קורה משהו מוזר. המשפיעים בצפת לוקחים אישית בחורים ומכניסים אותם לתוך ישיבת חב"ד נתניה כדי שהם יהיו שטינקרים פנימיים וישתלטו על בחורים ויחדירו להם בראש להכנס רק לישיבת חב"ד צפת.

בשנים האחרונות מושתל בתוך ישיבת חב"ד נתניה בחור רציני ואיכותי בשם בורביץ שאפילו הוא לא מבין שהוא בסך הכל משמש כמרגל של צפת שמקבלים ממנו דיוחים מפורטים על הלך הרוחות בישיבה ועל מצב התמימים ואיך לנטרל כאלה שמתנגדים לצפת וכד'.

עכשיו, מה בעצם קורה לבחורים מנתניה שעולים לישיבה בצפת? האם הם ממשיכים ללמוד ולהתפלל? ממש לא.

בצפת הם מתגאים שהם הופכים להיות מדריכים ומפקדים בקעמפ אורו של משיח או בשמו כיום 'אורו'. קעמפ זה אינו אלא כור היתוך שכל הילדים בחבד יהיו בבו היום צפתים. ומה זה צפתים? בחורים שלומדים ליבה וילמדו מקצועות חול ויהיו במסלול מלא בצה"ל.

הרב אורנשטיין אומר מפורשות להורים כי מרבית הבחורים מנתניה שעלו לצפת כולם עזבו את לימוד התורה ושם במקום להיות רמי"ם ומשפיעים ושלוחים כפי שהיה אמור להיות הופכים להיות בחורי בינונים ומטה שהייעוד שלהם ללמוד מקצוע ולהיות בצבא.

התופעה הזו שהיא אחת התופעות  שמזכירות פעולה של כתות דבר שחייב לזעזע את כל חסידי חב"ד. לתת את הגיבוי המלא להרב אורנשטיין שיוציא מתוכו את כל אותם גידולים צפתים שיושבים בישיבתו וכוונתם אך ורק לקחת ממנו את כל פירות הגידולים ולהפוך אותם לעמי ארצות שצפת עושה עליהם קופה רצינית מהמימסד במדינה ואולי אף מגופים אירופאים אחרים.

הרב שאולזון כל החומר שכתוב כאן יודע אותו כל צפתי מצוי והם לא יעיזו להכחיש זאת כי זו אמת מוכרת אלא שהגיעו מים עד נפש כאשר קבוצה כוחנית ערמומית זו השתלטה על חב"ד ומבקשת לקעקע ולהרוס את עולם הישיבות החבדי בעד נזיד עדשים ושליטה כוחנית בלבד והם משתמשים בבחורים תמימים שאוהבים אקשן והווי חברתי.

שימו לב קוראי הבלוג של הרב שאולזון:

בדרך זו תוך עשור שנים חב"ד עוזבת לגמרי את הציבור החרדי. משאלתם של שונאי חב"ד המתנגדים מתממשת ישירות על ידי משפחת וילשנסקי וכל גרורותיה ועושי דברה.

בתוך עשר שנים בית כנסת חבד של יוצאי צפת יראה בלי ש"ס מרבית חבד לא ידעו לפתוח דף גמרא. קהילות חבד יהיו ברמה תורנית של קיבוצי המזרחי הדתי שמלבד כמה שיעורי הלכה הצריכה ושיעורי השקפה הציבור הכללי לא בעצם יושב ופותח ספר.

בתוך עשר שנים לא יהיו בחב"ד קרנות גמ"ח, קמחא דפיסחא אלא יהיה רק דבר אחד - תקציבים למוסדות. לימודי חול. השכלה גבוהה. לכולם יהיו משרות שמנות וכל אורח החיים החבדי הקהילתי ישתנה ללא הכר.

מי לוקח על זה אחריות?

כמובן חסרי האחריות מצפת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.