רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

הסיפור היומי - התפוחים ואלול

יהודי צדיק הלך בדרך
היה כל כך רעב ועייף עד שלא ידע את נפשו מרוב רעב
התחיל כבר להחשיך פתאום ראה עץ תפוחים
התיישב מתחת לעץ והתחיל לאכול…
תפוח ועוד תפוח אכל ואכל עד שנרדם
בבוקר כשהתעורר, ראה שהוא בחצר של בית
על פי ההלכה זה נחשב גזל גמור
אותו יהודי צדיק, לא ידע את נפשו מרוב צער
החליט ללכת לבעל הבית להתוודות בפניו ולבקש ממנו סליחה
הלך דפק על הדלת
בעל הבית פתח את הדלת
והיהודי התחיל לספר לו,
תקשיב הלכתי בדרך הייתי כל כך עייף ורעב
ראיתי עץ תפוחים, אכלתי ואכלתי עד שנרדמתי,
כשקמתי ראיתי שאני נמצא בתוך חצר הבית שלך
אז באתי לבקש ממך סליחה ומחילה שזה לא יחשב לי כגזל.
ענה לו בעל הבית "אני מוכן למחול לך אבל בתנאי אחד"…
אמר הצדיק, "כל מה שתגיד אני מוכן לעשות"
ענה "תקשיב, יש לי אחות שעדיין לא התחתנה,
אם תתחתן איתה אמחל לך".
אמר הצדיק, "ישתבח הבורא, אני מחפש כלה, אני מוכן להתחתן איתה"
ענה לו בעל הבית, "כן אבל יש בעיה אחת"
"מה הבעיה"
"הבעיה שהיא לא רואה"
"לא רואה????"
אמר, " אוי! טוב בסדר אתחתן איתה העיקר שתמחל לי"
ענה בעל הבית כן, אבל יש כאן עוד אח שגר ממול,
לך אליו שהוא גם יסלח לך.
הלך לאח השני, דפק על דלתו והתחיל לספר את הסיפור מהתחלה, הלכתי בדרך, הייתי עייף, אכלתי תפוחים עד שנרדמתי, באתי לבקש ממך סליחה
ענה לו האח השני, "בתנאי אחד, יש לי אחות שעדיין לא התחתנה, אני רוצה שתתחתן איתה".
אמר הצדיק, כן שמעתי, אני יודע, היא לא רואה
ענה האח, כן, היא לא רואה אבל היא גם לא שומעת.
מהההההההההה????? לא רואה, גם לא שומעת?
טוב בסדר, מוכן להתחתן איתה, העיקר שתמחלו לי.
אומר האח השני, כן, אבל יש כאן עוד אח, לך דבר גם איתו, שגם הוא יסלח לך.
הלך לאח השלישי דפק על דלתו, התחיל לספר את כל הסיפור מהתחלה, ביקש סליחה שלא ייחשב לו כגזל
ענה האח השלישי
אבל בתנאי אחד, יש לי אחות אני רוצה שתתחתן….".
קטע אותו הצדיק ואמר, "כן שמעתי, אני יודע, היא לא רואה והיא לא שומעת"
ענה האח, "כן, נכון, היא לא רואה, היא לא שומעת, אבל היא גם לא מדברת".
"מהההההההההה????? שמע ישראל! לא רואה, לא שומעת גם לא מדברת?"
ריבונו של עולם, מה בסך הכל עשיתי, הייתי רעב ולא ראיתי שאני בחצר פרטית. מה חטאתי לקבל אישה שלא רואה, לא שומעת וגם לא מדברת….
בסופו של דבר ענה, "טוב בסדר, מוכן להתחתן איתה, העיקר שתמחלו לי".
ואז האח אומר, כן, אבל יש כאן עוד אח, לך דבר גם איתו, שגם הוא יסלח לך.
הלך לאח הרביעי דפק על דלתו, התחיל לספר את כל הסיפור מהתחלה, ביקש סליחה שלא ייחשב לו כגזל
ענה האח הרביעי
אבל בתנאי אחד, יש לי אחות שעדיין לא התחתנה,
חסר סבלנות
קטע אותו הצדיק, כן, כן שמעתי, אני יודע, היא לא רואה, היא לא שומעת והיא גם לא מדברת
ענה האח, "נכון. זה רק מה שסיפרו לך?"
אמר הצדיק "כן".
המשיך האח "היא לא רואה, לא שומעת, לא מדברת…
אבל היא גם לא הולכת".
מהההההההההה????? שמע ישראל! גם לא רואה, לא שומעת, לא מדברת ובנוסף גם לא הולכת?
ריבונו של עולם, מה בסך הכל עשיתי, הייתי רעב ולא ראיתי שאני בחצר פרטית.
בסופו של דבר ענה הצדיק, "בסדר, מוכן להתחתן איתה,
אבל גם לי יש תנאי"
מה התנאי?
ביום החתונה אני מבקש שתשימו בינינו מחיצה כך שלא אראה את הכלה, אחרת לא נראה לי שארצה להתחתן איתה".
הגיע ערב החתונה אותו יהודי היה בצער, הרימו את החופה עם מחיצה כפי שביקש החתן הצדיק.
כולם בחגיגה ובשמחה ורק הוא לא רואה את הכלה.
מהרהר על מר גורלו עם הכלה הכבדה
כבדת השמיעה, כבדת ראייה, כבדה בדיבורה
נגמרה החתונה הגיע הביתה, התיישב על הספה מהרהר בעצב, אלוהים, מה חטאתי רציתי לבקש סליחה ומחילה שלא יחשב לי כגזל ומה אני מקבל, אישה לא רואה, לא שומעת, לא מדברת, גם לא הולכת… מה יהיה איתי…
לפתע שומע קול ענוג של אישה מדבר אליו
"תרצה לשתות משהו חם?"
מבוהל הוא מסתובב אל עבר הקול
רואה אשה יפהפיה
שואל אותה "מי את???????"
היא עונה "מה זאת אומרת, אני אשתך!"
"אשתי??????"
"מה את מדברת?"
"כן!"
"מה את רואה?"
"כן!"
"את גם שומעת?"
"כן!"
"את גם הולכת!"
ממאן להאמין, הולך בכעס אל האחים שלה, אומר להם
"אתם שיקרתם לי שאחותכם לא רואה, לא שומעת, לא מדברת, לא הולכת… למה?
והיא יפת מראה
למה אתם ככה מתייחסים אליה"
ענו לו, אכן כן.
כשבאת שנמחל לך על הגזל
חשבנו שרק אדם כמוך צדיק ראוי לקחת את אחותנו הצדיקה לאישה
אחותנו לא רואה דברים שאינם ראויים,
לא שומעת דברים שאינה אמורה לשמוע,
לא מדברת דברים בטלים ולשון הרע
ולא הולכת למקומות שאינם ראויים
רצינו עבורה רק אדם צדיק כמוה, שלא ילך שבי אחר היופי החיצוני שלה.
החודש הזה חודש הסליחות והתשובה
שנזכה ללכת בדרכם
וכפי שנאמר בפרשת השבוע שֹׁפְטִים
שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ
שערים הם פתחים גם בגוף
שנזכה לראות בעין טובה לשנוע לכף זכות לדבר דברים מוארים וללכת בדרכים טובות-אמן אמן ואמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.