רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 28 בספטמבר 2016

הצד השני - ההסכם לא בשביל כסף

לכבוד הרב שאולזון
כל ישיבות חב"ד עם ההסכם. תורת אמת . קרית גת . מגדל העמק . צפת . נצרת עילית .רחובות . נתניה . בני ברק . ראשון לציון . תל אביב . בית שמש . לוד . אתה לא יודע שזלמן גופין משפיע בישיבה שקוראים לה מרכזית אבל שנים רבות היא לא מונה יותר מחמישים אנטים קיצונים. אתה משרת את הנוכלים שלא תורמים לעמך ישראל אלא רק אגואיסטיים לעצמם ולמשרתם. בו ל770 ותראה עצמה של התקשרות. עזוב את העבר. אתה לא מעורה. אתה נשארת תקוע עם הלוזרים. היגיע הזמן שתצא בעצמך לחקור. על אף שבנוגע  לוילישנסקי אין לו תקנה. אבל כל הישיבות שמניתי לעיל הם יהודים טובים מאוד. ואף אחד לא עשה את ההסכם עבור בצע כסף. אולי וילישנסקי. אבל זה משתלם לכולם בחורים נושמים יותר ולומדים יותר טוב בגלל ההסכם. פחות דאגות. אתה לא חייב להמשיך את השירות לאנטים. הם ל"עולם לא יצליחו לדאוג לכלל . יד החסידים תמיד על העליונה. בעזרת השם

חיים שאולזון משיב:

השאלה אינה מי עם ההסכם ומי לא, השאלה היא, אם ההסכם טוב, וכאן הבעיה, ההסכם לא טוב, גם ולמרות שטוב לרגע נותן הרגשה כאילו פתרו בעיה, אבל כאשר בודקים את התמונה כולה נמצא שיש כאן כל כך הרבה סכנות, שלא נוכל לצאת מהן
ברגע שמוותרים על מעמד של 'תורתו אומתנו' אתה נופל לידי הצבא הם מחליטים מעתה מתי תלך לצבא, גם אם נכון שיש הסכם, אבל זה לא שוה כלום הם יכולים בכל יום להחליט אחרת
בנוסף אף אחד אינו יודע מה יהיה עתידו מתי יתחתן באיזה גיל, ומה יעשו כל אלו שיגיע זמן הגיוס ועדיין יהיו בחורים, האם נסכים שיילכו לצבא? האם זה מסתדר עם דעת המשפיעים המרכזים עם דעת הרבי שכתב כמה וכמה פעמים שעד שנתיים או לפחות שנה אחרי החתונה אסור לחשוב בכיוון הזה בכלל, חייבים לשבת וללמוד
ההסכם הזה מגביל ומונע את המינימום הזה של לדעת מתי אפשר ומתי אי אפשר להתגייס לצבא
המאבק שלי הוא לתקן, לאפשר לכל בחור להחליט בזמן הנכון לעשות זאת. אני לא נגד השירות בצבא, אני עשיתי זאת ועוד אלפים אחרים, אבל עשינו כשהרגשנו שאנו בשלים לכך, ולא כאשר הצבא רצה. אי אפשר לקבוע גיל מפני שאינך יודע מה יקרה אז כשחותמים אתה לפחות 6 שנים קודם וזו סכנה גדולה להתחייב על גיוס כזה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה