רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

שיטת שוד הקרקעות של הפלג מגיעה אליהם - גוזלים זה את זה

מאת שניאור מרקוביץ - מרכז החדשות

כידוע, אנשי הפלג רגילים לעשוק קרקעות באלימות ובחזקה. רבים מהמעשים לא פורסמו, אך כמה מהם כן התפרסמו באתרים בהרחבה, מהם אלו דלהלן.
לפני כשנה השתלטו אנשי הפלג במודיעין עילית על שטח השייך לחברת קרית ספר במטרה להקים שם סמינר, אז חברת קרית ספר עשתה את המתבקש ושלחה טרקטורים שהרסו את הבניה בשטח השייך להם, ובעקבות כך "הואילו" בפלג להגיע למו"מ עם בעלי הקרקע ולחתום איתם על הסכם מסודר וחוזה שכירות כראוי.
לפני כחצי שנה ניסו להקים בית כנסת על שטח אותו גזלו מבית ספר "אבי עזרי" במדיעין עילית.
ואך לפני כחודש השתלטו על קרקע השייכת לחיידר "מנחת חינוך" בנוה יעקב המסונף למוסדותיו של הגרא"י סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק, והניחו עליו קראוונים לתלמוד תורה החדש שלהם.

כעת מתברר כי דרך גזילת הקרקעות היא לחם חוקם, ובעת הצורך גוזלים גם מאנשיהם את קרקעותיהם. המדובר הוא שוב בתלמוד תורה בשכונת חפציבה במודיעין עילית של מר חיליק בלוי מדוברי קוויי הנייעס של אנשי עץ, המתחרה כזכור תחרות קשה ומרה עם תלמוד תורה דעת זקנים עליו השתלטו הפלג לפני כשנתיים.
ובכן, בשכונת חפציבה קיים בית כנסת "אוהל רחל" על שמה של אשת הגר"ש אוירבך, שהוקם ע"י אנשי עץ לאחר שהבינו ב''ה כי לא יוכלו להמשיך להתריס בבתי הכנסת של הציבור החרדי, אזי הלכו והקימו לעצמם בית כנסת נפרד בשטח הפקר עליו השתלטו ואותו הכשירו לבית הכנסת.
בלוי, המתגורר בשכונה החליט כי השטח עליו השתלטו מקימי בית הכנסת (הרב ד' והרב ה') גדול מאוד, וכי מספר המתפללים אינו מצדיק שטח כה גדול, ולכן השתלט בכח על המגרש הסמוך לבית הכנסת ושאותו הכשירו מקימי בית הכנסת למטרת התרחבות בהמשך, והקים עליו את התלמוד תורה החדש שלו.
גבאי בית הכנסת ניסו לעשות מהלכים להפריע להשתלטותו על השטח, והתחילו לצקת במקום בטון להרחבת בית הכנסת, אולם הנ"ל דאג שהיציקה תוסר בכח.
כעת ישנו סכסוך מר בין בלוי וצבי כהן ידידו, מקימי התלמוד תורה, לבין גבאי בית הכנסת ורב הפלג בשכונה הרב אהרן מיטלמן, הדורשים מבלוי לפחות את השתתפותו בעלות הכשרת הקרקע המסתכמת בעשרות אלפי שקלים שנפלו על כתפי הגבאים, ובלוי מסרב וטוען כי הכשרת הקרקע אינה נצרכת לו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.