רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 בספטמבר 2016

דע מה שתשיב נוסח חבד: החב"דניק שסתם את פי הקנאי

מעשה שהיה איתי, מעשה אמיתי: נסעתי פעם למורי ורבי, הרבי מליובאוויטש. במטוס, מה עושה חב"ד'ניק? מניח תפילין לאנשים. שם זה המקום הכי טוב, אין לאן לברוח... ותמיד צץ מישהו שזה לא מוצא חן בעיניו. באותה פעם שנסעתי היתה לי הפתעה מוחלטת. בא למולי יהודי ירושלמי עם פאות וזקן, ואומר לי כולו מזועזע: מה אתה עושה?  אמרתי: מה זאת אומרת מה אני עושה? מניח תפילין! אמר לי: לגויים אתה מניח תפילין? אמרתי, לא! אני קודם שואל אותם "אר יו ג'ואיש" ואז מציע להם להניח. לא הבנת את כוונתי, הוא אומר, הם הרי מחללי שבת בפרהסיא, דינם כמו גויים! אמרתי לו: באמת? אתה רציני? - כן. מאיפה אתה יהודי? - מירושלים, הוא עונה. שמעתי ששם בירושלים אם יהודי כמו "זה" נוסע בשבת - אתם זורקים עליו אבנים וצועקים לו "שבת". יא יא. למה, שאלתי אותו, הרי לגוי מותר לנסוע בשבת, מה הבעיה?.... (הרב יחזקאל סופר. כנס הצאצאים תשע"ו)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.