רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 בספטמבר 2016

שבת בפלורידה - באוירת ראש השנה

לרגל השמחה הגדולה הכניסה לבית הכנסת החדש של 'בית מנחם' במיאמי ביטש שבפלורידה באתי לשבת למיאמי ביטש למרות שזה קשה מאוד, מדובר בערב ראש השנה וכל רגע שלי בבית הכנסת בפלטבוש חשובה, אבל גם לא יכולתי לוותר על הרגע הגדול לראות את בית הכנסת בשגשוגו ברגע הגדול שלו, מכיר אני את בית הכנסת יותר מעשרים שנה מאז שהבן שלי מתפלל שם, אני בן בית במקום הזה התפללתי כאן עשרות פעמים, לא ספרתי במשך כל כך הרבה שנים, לא יכולתי לסרב להזמנת הרב והבן לבא,  אז ישבתי במטוס יחד עם החזן ר' יצחק מאיר הלפגוט שבא גם הוא במיוחד להתפלל בשבת הגדולה יחד עם מקהלה מיוחדת שהגיעה מניו יורק לשמוח בשמחת בית הכנסת

האוירה היא כבר אוירת ראש השנה, ולכן גם הבלוג היום באוירה הזו, בנוסף היארצייט של אבי ז"ל היום מלאו 36 שנה מאז הלך  לעולמו, כך שהכל ביחד, מחייב אותי לעשות היום משהו יותר מכל יום רגיל אחר

במשך שנים דיברו על בניית בית הכנסת אבל זה לא הלך להם, הם רצו לבנות מקוה וגם זה לא הלך, עד אשר בני שיחי' תפס את הענין לידיים ובנה את בית הכנסת שהיה בעבר וימשיך להיות מרכז לתורה וחסידות במיאמי ביטש

בית כנסת זה זכה לרב גדול ועצום אחד מגאוני דורנו, מי שבקי לא רק בחסידות אלא גאון אדיר בנגלה, הוא היום סמל לרבני אמריקה, מן המיוחדים שבה

כאמור אני עכשיו לקראת שבת, ואי"ה ובל"נ אספר לכם על השבת הגדולה בערב ראש השנה

ובינתיים שבת שלום

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.