רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 21 בספטמבר 2016

*לשקר אין רגלים*

בתחילת השבוע פורסם פאשקוויל, ובו כתב אישום חריף נגד המרא דאתרא הרב אשכנזי שליט"א.
הכותב, שניכר מסגנון כתיבתו המחוצפת שהינו קרוב לאחד מאלו ה'טוענים לכתר' וד"ל, מתיימר לקרוא ל'דיון פנימי בטרם יהיה מאוחר' בקרב תושבי הכפר, וזאת עקב טענות קשות (בעיקר) כנגד מה שנראה כפסיקות הלכתיות מוטעות של הרב אשכנזי שליט"א.
הכותב מדגיש ש'אלו הן עובדות *מאושרות ובדוקות*' (ההדגשה במקור) מתוך מקרים רבים אחרים.
מבין הטענות השונות המובאות באותו מקום, וודאי שהטענה החמורה ביותר שמביא היא לגבי אופן מילוי בור הטבילה במקווה הנשים, וז"ל הטענה:
_"הרמ"א מילא את בור מי הטבילה של הנשים ללא שום ליווי של דמות רבנית בעלת ניסיון בתחום זה, בשעה שאין לו כל ניסיון בעניין זה ושום ידע רציני ומוסמך ומבוקר בנושא; ולעומת זאת אביו הגרמש"א זצ"ל – שבלי ספק ידע טוב ממנו והיה מנוסה ממנו - בהתחלה הביא מומחים כל העת, ולאחר מכן תמיד נתן לעוד אנשים להיות איתו, כדי לוודא שהדברים יתבצעו כתיקונם! זאת שערורייה שלא הייתה כמותה בשום קהילה בישראל. הדבר אף מצוין בספרי הפוסקים שרצוי למלא מקווה טהרה במעמד כמה רבנים"_.
טענה זו חמורה במיוחד, משום שהיא מאשימה את הרב שליט"א בחוסר יראת שמים, ובעיקר, *מוציאה לעז* על מקווה הנשים בכפר, שזהו דבר שאין להמעיט בחומרתו, ובפרט, שלטענת הכותב, הוצאת הלעז הזו היא עובדה *מאושרת ובדוקה*.
מפאת חומרת הטענה, פנינו לרב אשכנזי שהכחישה לחלוטין, וסיפר שביקש מהרב אלעזר שי' רייטשיק מקראון הייטס, שהינו מומחה למקוואות שנים רבות, שיבוא להיות לצידו בשעת מילוי הבור.
על מנת לוודא זאת, שוחחנו עם הרב רייטשיק, שכמובן אישר בפנינו את דברי הרב שליט"א, ואף ציין לשבח את אופן עבודתו של הרב בשעת המילוי, ואת התייחסותו הרצינית ביותר לכל דבר הקשור בענייני המקווה.
הרב רייטשיק אף שלח לנו מספר תמונות השמורות עימו מהמקרה המדובר, ומצו"ב לתועלת הציבור.
כמדומה שניתן ללמוד מטענה זו מהי אמינות הכותב גם בשאר טענותיו, שהרי אם בעניין כ"כ חמור לא טרח להרים טלפון לרב שליט"א או ליו"ר המועצה הדתית ע"מ לברר את העניין, ודבר זה לא מונע ממנו לכתוב ש'אלו הן עובדות *מאושרות ובדוקות*', ו"שערוריה שלא הייתה כמותה באף קהילה מישראל", אף שבזה מוציא לעז על המקווה ושם רע על הרב בבחינת "מכה רעהו *בסתר*", כ"ש בשאר דברים.
מובן לכל שזהו חלק מאותו מסע דה-לגיטמציה הנעשה ע"י אנשים אינטרסנטים, המנצלים את העובדה שאנשי הכפר פוחדים להגן על הרב בשמם ובגלוי, מחשש פן יבולע להם ולהרחבות בתיהם וד"ל, ומסיימים בטוב.
אברכים שאכפת להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.