רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 18 בספטמבר 2016

*אחרי שנים של שחיתות וחידלון - פרצה התקוממות בקהילת ויז'ניץ בביתר נגד מנכ"ל המוסדות בעיר דוד זיידה; גבאי ביהמ"ד התפטרו, הציבור ממורמר וכועס.* *האברכים והעסקנים מציבים דרישה להחלפתו המיידית.*

מאת ויזניצער

השבוע זה הגיע לשיא: כחמש עשרה שנים מאז שהוקמה הקהילה בגבעה B בביתר, עדיין אין להם בית  כנסת ראוי.
כבר שנים רבות נבנה בניין המוסדות אך הוא רחוק מסיום. עסקני הקהילה טוענים בתוקף, כי אין לאף אחד מושג לאן נעלמו הכספים הרבים שנתרמו במהלך השנים, עננת החשדות והשמועות חוגגת, כשדבר אחד ברור לכולם - מה שהיה לא יכול להימשך יותר.
הניצוץ שהבעיר את הגזרה החל בסדרת אירועים הקשורה לבית המדרש שבנייתו מתארכת שנים ע"ג שנים. אמנם בערב פסח האחרון סיימו לרצף את בית הכנסת, אולם במקום שיתחילו להתפלל במקום, העדיף מנכ"ל המוסדות להשכיר את בית הכנסת לאירועים פרטיים של אנשים מחוץ לקהילה.
בעקבות הצעקה שקמה בציבור, נאלץ המנכ"ל להיכנע לדרישות להתפלל בבית הכנסת למרות שלא הסתיימה העבודה. "אם המקום מתאים להשכרה, הוא יכול להתאים גם לתפילות השבת", טענו המתפללים.
אלא מסתבר שכל השימוש במבנה טרם סיומו, כולל השכרת המקום לאירועים - היה נגד דעת התורם שנטל על עצמו לאחרונה את השלמת הבניין. הנדיב זעם על ההפרעה לעבודה באמצעה ועל השכרת המקום לשמחות, ואיים בהפסקת התרומות.
בעקבות כך, שבה קהילת ויז'ניץ לנדוד ולחפש מקום תפילה חילופי, מה שהביא להתפטרות גבאי ביהמ"ד, שקצו שהתנהלותו של זיידה כלפיהם. "אפילו את מפתחות ביהמ"ד המנכ"ל לא נותן לנו".
עסקני הקהילה גם זועמים על המנכ"ל זיידה, שבמקום לנהל במסירות את ענייני אנ"ש, הוא מעדיף לעסוק חלק נכבד משעות היום בעזרה למלחמותיו של אחיו האופוזיציונר מנחם זיידה, לדבריהם הדבר בא על חשבון צרכי הקהילה. "שיעזוב אותנו לנפשנו וייתן לקהילה להתפתח. הוא עשה מספיק כסף ומריבות על גבינו. הגיע הזמן שיילך הביתה".*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.