רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

הרבנות לא הכירה במסמכי גיור שעליהם חתום רב ותיק מארה”ב

מאת הרב חיים אמסלם

ביטול גיור למפרע או אי הכרה בגיור שנעשה בבית דין כשר ועל פי ההלכה, הוא מהדברים החמורים ביותר.
הרבנות הראשית עושה ככל העולה על רוחה, מעוותת את התורה ואת ההלכה.
פקיד אחד החליט שהוא לא מכיר בגיורי נשיא בית הדין של אמריקה הגאון הרב גדליה דוב שוורץ, הוא היה בעבר איש הקשר שהרבנות סמכה עליו, ולמה? ככה! 
מי שמבין מי הוא הרב שוורץ מבין שזו ממש רעידת אדמה.
הרב גדליה דב שוורץ הוא מוותיקי הרבנים בארצות הברית, אב בית דין בבית הדין הרבני של אמריקה ופוסק הלכה הנחשב לסמכות באגף המרכזי של האורתודוקסיה. כל זה לא מספק את הרבנות הראשית לישראל, שבכמה מקרים לאחרונה החליטה לא להכיר במסמכים בחתימתו המעידים על יהדותם של מתגיירים. מדובר בארבעה מקרים שבכולם הדחייה לא נומקה. בכך מצטרף הרב שוורץ לקבוצה של רבנים, בהם גם בכירים כמו הרב יחזקאל לוקשטיין והרב אבי וייס מניו יורק, שנתקלו במדיניות אפופת מסתורין של הרבנות הראשית מול מתגיירים ומול רבנים שאינם משתייכים לארגונים החרדיים. מדיניות הרבנות מול רבני חו"ל, שהחלה תחת הרב הראשי הקודם שלמה עמאר ונמשכת גם כעת, הגיעה בשנים האחרונות לדיונים בכנסת ובבית המשפט. בעקבות עתירת ארגון עתים לחשוף את רשימת הרבנים המוכרים, הרבנות פרסמה מוקדם יותר השנה רק רשימה חלקית והדגישה כי זו אינה מחייבת אותה. הכרה זו של הרבנות מישראל נחוצה במקרים כמו אלה של ניקול, אזרחית ארה"ב שעברה גיור אורתודוקסי אצל הרב לוקשטיין, ובחודשים האחרונים כאשר ביקשה להתחתן בישראל עם בן זוגה הישראלי, גילתה כי בית הדין הרבני בפתח תקוה מסרב לתת לה אישור יהדות, משום שאינו מכיר ברב לוקשטיין. רק עקב סערה ציבורית שפרצה אושר גיורה הספציפי של ניקול והיא ובן זוגה נישאו השבוע בישראל.

הרבנות השתגעה לגמרי מפני שהלכה פשוטה וידועה שאפילו תלמידים קטנים יודעים שאפילו שלשה הדיוטות שעשו גיור גיורם גיור ותקף ולא ניתן לבטלו כמבואר בהרמב״ם בהלכות איסורי ביאה פרק י״ג הלכה י״ז, ובשולחן ערוך סי רס״ח סעיף י״ב, ואפילו היו בגיור הרבה ריעותות כמבואר שם.
כ״ש גיורם של רבנים חשובים וידועים ורבני קהילות מוכרות.
והלכה פשוטה לכל בר בי רב דחד יומא מל וטבלל הרי הוא כישראל לכל דבר וקידושיו קידושין [יבמות מ״ז ע״ב] ואפילו חזר לסורו ועבד עבודה זרה, ואפילו מיד [הרשב״ץ ח״ג סי מ״ז] .
אלו הם מחללי השם, ומביאים חרון האף על ישראל, ותהי עונם על עצמותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.