רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 בספטמבר 2016

שתיקת הכבשים של ראשי חב"ד על גזירת הגיוס תגרום לחב"ד להפוך לסדום ועמורה

מאת חרדי כאוב

מתוך  אוצר הדמויות שיצרו את היהדות החרדית כאן במדינת ישראל, היה הגאון ר' חיים שמואלביץ זצ"ל. ר' חיים היה מוכר לכולם באימרות השפר שלו, בדרשות המוסר המחממות את הלב והמתוקות מדבש. ר' חיים היה פחות ידוע לקהל הרחב בגאונותו. והרי היה אומר באורח קבע שיעורים במיר. 

אחת האימרות האהובות עליו היתה אודות דברי חז"ל על 'מיטת סדום'. מיטה שהיו משכיבים בה כל אחד ואם היה ארוך מידי היו חותכים את רגליו ואם היה קצר מידי היו מושכים בו עד מוות. 'מה זאת' היה נוהג לשאול (למי שזוכר את ה'מה זאת' של ר' חיים) והיה עונה בסיפור: 

כאשר הסבא מקלם פתח את הישיבה הוא נתן הנחייה שהבחורים ילכו כל אחד עם מלבוש שונה מחבירו שלא יהיה לבוש אחיד לכולם וכמו הכובעים שיהיו בצבעים שונים וכד'. שאלו אותו מדוע? ענה הסבא מקלם: כדי שלא יהיה כאן סדום ועמורה. ופירש ר' חיים: חברה וקהילה שמכריחים את כולם לחשוב ולדבר ולהתלבש אותו דבר, סוף סוף הם יגיעו למעשה הרשעות האיום ונורא של סדום. זה העומק של אותה 'מיטת סדום' שכולם חייבים לומר ולחשוב ולהתלבש בדיוק בדיוק אותו דבר. וזו חברה קלוקלת. חברה מתוקנת היא שאפשר לחשוב קצת שונה. אפשר לומר דעה נוספת. זו חברה של עם ישראל. והיה מביא לכך דוגמאות ואומר חברה כזו יכולה לרגע לשאול תחתית כי כולם ישתקו על עוולות עד שיגיע למעשי סדום.

(סיפור שבדידי הווה: ר' חיים היה נוהג בשבתות הקייציות אחר הצהריים לשבת במרפסת ביתו לאכול אבטיח ולהכין שיעור בגמרא. מפעם לפעם היה מפטפט עם עוברים ושבים כדרכו שהכל בנעימות ומתוך כבוד. פעם ישבנו עמו קבוצת תלמידים ולפנינו עברו כמה בחורים מישיבת גור כשהם הולכים כולם ביחד. לפתע אחד מהם התכופף לסדר את האויזן-זוקן שיהיה ישר. נענה ר' חיים בחיוך: אתם יודעים למה הוא מסדר את המכנסיים בתוך הגרביים שיהיה לגובה וישר? הוא הרגיש רגע שזה לא באותו קו ישר בדיוק כמו כולם, אז הוא חשש שהם יזרקו אותו מהחסידות, אז מיד סידר... זה מיטת סדום).

אוי ר' חיים! בשעתו חשבנו שר' חיים שמואלביץ הוא בדחן, אבל כיום במבט לאחור אני אומר וחוזר ואומר כמה גדולים היו דברי הצחות של ר' חיים!

שימו לב מה קורה כאן בחב"ד! קהילה ענקית מאד מגוונת וצבעונית עם כל מיני קהלים ולפתע פתאום כולם כאחד משתתקים! כמו באמצע חזרת הש"ץ כולם כמו באיזה מקהלה שסולן אחד צרוד וזייפן צוווח קולות נוראיים וכולם מחכים בשקט. קשר של שתיקה. כל אחד מציץ על חבירו לראות האם הוא יכול אולי לצעוק על הפשע האיום של מרידה בליובאוויטשער רבי והרס כל חב"ד.

לסדום דמיתם חב"ד המעטירה?!

אני מתפלא על הגאון ר' משה לנדא. כל העולם מפחד וירא מפניו. אומרים שמהרב לנדא גם הירקנים הכי מסוכנים רועדים לידו. אפילו מנכ"ל קוקה קולה כבר הסביר שזה רב מפלדה. אפילו אפילו העדה החרדית, עולם הפשע ממש, יודעים שעם הרב לנדא צריך לחשוב פעמיים האם להתחיל, וכאן הוא שותק? איפה המשפיעים? איפה הגוורדיה הישנה הרפובליקנים של חב"ד.

מה אתם רוצים יום אחד למצוא את עצמכם ביחד עם המזרחיסטים?

אספר לכם סיפור ששמעתי מבנו של הגאון ר' ברוך שמעון שניאורסון: זה היה בשנת תש"מ כאשר בועד הישיבות היתה את אותה קבוצה שולית אך קולנית של שונאי חב"ד כאשר תמיד היו מנגחים את חב"ד. יום אחד כמה בחורים מחב"ד הסתבכו עם הצבא בגלל שנת הקבוצה. ואז אותו ידוע עמד והגה רעיון בישיבת הועד - בו נוציא את חב"ד מועד הישיבות. שיסתדרו לבד. הרי יש להם 'מהלכים בחוגי הממשלה ובצבא והם קרובים למזרחי'. שנת הקבוצה שלהם רק מפריעה לכולם וגורמת רק בעיות. ר' ברוך שמעון שניאורסון שקלט שמדובר כאן ברצון לזרוק את חב"ד מהיהדות החרדית ולהכריח את בחורי חבד לעשות איזה הסכם עם הצבא  עמד על רגליו והתנגד בכל עוז והרעיון ירד מהפרק. כמה ימים אחרי שמחת תורה דופק בביתו של ר' ברוך שמעון אחד מעסקני חב"ד בירושלים ועמו בקבוק משקה שהליובאוויטשער שלח לו במוצאי שמחת תורה כשהוא אומר לו למסור זאת לר' ברוך שמעון ולומר לו שימשיך לשמור בתוקף על לימוד התורה בישיבות בארץ. העסקן הירושלמי לא הבין במה דברים אמורים, אך ר' ברוך שמעון הבין גם הבין.

תמיד היו קשיים ותמיד היו מלחמות ותמיד צריך להאבק על הישיבות.

ברצוני להסביר לכם מה שאתם בלאו הכי יודעים מה יהיו התוצאות מהסכם זה שאתם בשתיקתכם תביאו על כלל חב"ד בכיה לדורות:

א. האם אתם חושבים שהצבא מורכב מאוסף בעלי בסטות שרוצים ידיים עובדות? תחשוב לרגע ר' זלמן גופין: אם היו מתדפקים בישיבתך עשרים בחורים מפוניבי'ז ואומרים: אנו רוצים להרשם לישיבה ביחד ללמוד באותה כיתה. עם יד על הלב, היית נותן להם להכנס? וודאי שלא. היית אומר הם באים לכבוש לי את הישיבה מבפנים! ואליך כבוד הגאון ר' משה לנדא ינסה כב' לתאר עם יום אחד הרב רובין יגיע לכב' ויאמר לו יש לי הצעה בוא נעשה שחיטה משותפת כאשר תן למשגיחים שלי יד חופשית בהשגחה של כב', האם כב' היה מאשר? ברור שלא!! אז האם אתם לרגע אחד חושבים שהצבא שזה אבן היסוד של החברה הישראלית, סתם נותן לחבדניקים להכנס אליו לצבא? ברור וברור שלא! הצבא מבזר ומפזר את הבחורים האלה במחלקות שונות רחוקות אחת מהשניה במטרה לאבד את כוחם ולשלוט עליהם עם הנחיות ברורות וחדות. אני אומר לכם ברורות בחור חזק ככל שיהיה ברגע שהצבא ברוב ערמומיותו שם אותו במחנה פלוני ואת חבירו שולח לקצה אחר וכך הלאה והלאה. הרי יש כאן מטרה וקו ברור. [וחדשים לבקרים מתפרסמים הוראות והנחיות של מפקדים ליישר את הזקן והתאמת הלבוש וכד' והדברים מפורסמים כל הזמן]

ב. נסו בבקשה לצייר ולתאר איך בעוד עשור שנים, ואולי פחות, יראו אותם מאות בחורים שיבנו בתים בישראל כשהם אחרי צבא. כל הכוח של הציבור החרדי של העזרה ההדדית, של העמידה בגאון על עקרונות ובעיקר הדבר הכי מאפיין את הציבור החרדי ובטח החבדי זה הביטחון שמגדלים ילד מגיל אפס שהאמת רק אצלנו. זה נותן לכל בחור את הכוח לעמוד בפיתויי העולם הזה ובהכרה כי יש דרך אחת ויחידה לעבוד את הרבונו של עולם. זה הדבר שמאפיין את החברה החרדית יותר מכל ובזה היא מתבדלת מהמזרחיסטים שיש לכל אחד מהם מאה דעות שונות ומקבלים את כל הדיעות ויוצרים בילבול. שימו לב כבוד הגאונים והמשפיעים, ברגע שהנוער הזה יהיה כמה שנים בצבא בצורה כמותית כזו ובצורה שהצבא משקיע אין סוף מחשבה בזה, כל הדבר הזה נגמר! אין יותר סגנון חיים שהכרתם במשפחותיכם. זו לא תהיה ירידת הדורות הטבעית, זה פשוט יהיה משהו אחר לגמרי. אתם לוקחים על זה אחריות בשתיקה הנוראית הזו?

ג. אתם המשפיעים והרבנים: שימו לב: כולי עלמא מודי ובפרט השוטה והבעל תאווניק והריקני לייזי וילשנסקי מצפת שהודה בפה מלא ברוב טפשותו שכל יסוד ההסכם [בסוף אמר שזה לא הסכם זה פשוט עובדה בלי שום חתימות. כלומר הצבא מעולם לא התחייב על כלום!] - אותו טיפש מטופש המתאכזר על מורו ורבו, הודה כי היסוד של הסכם עם הצבא הוא אך ורק תקציבים! אתם שומעים רבנים יקרים? האם אינכם יודעים את המאבקים האיומים שהיו על היהדות בגין תקציבים וכמה גדולי ישראל הפסידו תקציבים בגלל העקרונות?  ובראשם! כן האיש הכי חזק בדור האחרון שויתר והפסיד אין סוף תקציבים למוסדותיו בגלל עקרונות היה הליובאוויטשער רבי! הוא הרי האשים בפאברייגנישן שלו בקולו החזק את כל העסקנים שבגלל תקציבים לישיבות מוותרים על מיהו יהודי ועל אף שעל. והנה לפתע דווקא אותם אנשים צוענים הבלין וילשנסקי הם הם שלקחו את כל חב"ד עבור תקציבים עוד יותר מהחרדים? שומו שמים! איך אתם שותקים לאנשים שאומרים בפה מלא [ויש עוד יותר דברים חשאיים איומים] שכל ההסכם זה כסף כסף כסף! ואתם שותקים להם??? למה זה מגיע דבר לליובאוויטשער רבי האיש בעל העקרונות הכי חזק מכולם!

ד. המושג הזה שבחור חותם 'אני לא תורתי אומנותי' זה דבר יותר חמור מלשיר את המנון התקוה! וכי מה זה בסך הכל המנון התקוה, יש שם בעיה של איזה חצי מילה אבל בעיקרון לא אומרים שם כלום וכמה לחמו גדולי ישראל שלא להכניס זאת במוסדות החינוך שלנו ממש בבחינת כתבו לכם על קרן השור אין לכם חלק באלוקי ישראל והליובאוויטשר בראש הקיצוניים שלא הרשה. וכמה תקציבים הפסידו ומפסידים על כך! וכאן פתאום זה לא ממש כתבו לכם בחורי ישיבה שאין לכם חלק בתורה?
אני פונה אליכם מכל לב ובאופן הכי נמרץ - אם הגדולים הם השותקים, הם אלו שצריכים להביא עגלה ערופה! דעו שהעמך וגדולי העסקנים החרדיים מחכים למוצא פיכם ואתם ממלאים פיכם מים, אז אתם חלק מזה!

ואליך ר' חיים שאולזון אני שוב פונה היום: מרגישים אצל העסקנים החרדים שינוי! אנשים מבינים קולטים שיש כבר משהו. הנחרצות שלך מידי יום ביומו לא לרדת מסדר היום עושה אט אט סדק בחומת השתיקה.

שים לב ר' חיים. בינינו, הדרשה של הרב גופין שהביאו אותה בכל מיני מקומות, הראתה שהוא ממש חושש. הוא אכן מאד מאד חריף נגד, אך הוא בעצם זועק אליך ר' חיים אנא עזור לי שאוכל להביע את קולי ואת קולו של החוזר הידוע בכל העולם ר' יואל כהן. יש כאן הרי אבסורד. הוא פשוט בין השורות של דבריו זועק לעזרה. הוא אומר שהוא מתנגד אך מבקש גיבוי! אתה ר' חיים תיתן לו את הגיבוי! אתה עזרת לו לפתוח את הפה, זה ברור לי שזה שהתאפשר לו לדבר זה רק בזכותך, ואתה צריך להמשיך ולהמשיך!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.