רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 22 בספטמבר 2016

הגיע הזמן לשנות את ההסכם!‎

לכבוד

הגה"ח הרב משה הבלין
חבר בית דין רבני חב"ד
שלום וברכה!

ככל אנ"ש ער אני לויכוח בין אנ"ש אודות ההסכם, ולצערי אני רואה שגם אלו שצידדו בהסכם מכמה וכמה טעמים, גם הם נהפכו למתנגדי ההסכם ובצורה יותר חריפה. אודה ולא אבוש אני תמכתי בהסכם וחשבתי שאכן זה פתרון, אבל כשראיתי את מה שזה גרם מבחינה תודעתית בין אנ"ש וגם מחוצה לו, הבנתי שהסכם כזה אסור לו שיהיה. ואני עדיין לא מדבר על התועלתיות שבהסכם.

אין לי ספק וספק ספיקא, שכל יוזמי ההסכם מעניין אותם האם הדבר הוא לרצון של הרבי וכולנו רוצים לכוון לדעת עליון. אני אפילו לא מפקפק בזה לרגע. אני מניח שבעקבות הלחץ האמיתי מאותם בחורים שהיו מועמדי גיוס הלכו על ההסכם, בלא שלקחו את כל השקלולים, ויש דברים שהתרחשו בעקבות הפרסום והתבררו רק לאחר מכן מה שלדעתי לא היה ידוע קודם.

לכן נפשי בבקשתי ובשאלתי לכבוד מעלת החברים בבית דין להתאסף שוב ולדון גם יחד עם המשפיעים ועם החוזר הגה"ח ר' יואל שיחי' שמונה על ידי הרבי למשפיע על הקבוצה, ולחשוב להביא לפתרון אמיתי שיתאים אכן לתמימים לפי הכללים שקבע הרבי.

כולם מבינים שההסכם היה נחוץ לאלו שכבר קבלו את צווי הגיוס ועל כך אין ויכוח, אבל לגבי ההמשך  אני מציע בכל הכבוד הראוי, וכמי שכל השנים חונכתי ומקיים זאת על ציות מוחלט לבית דין, שבדבר הזה שעתיד כל אנ"ש והתמימים תלוי בו ובעקבות כל מה שנוצר מכך, הגיע העת לדון. לצערי אני שומע את השיחות בין אנ"ש והתמימים ונוצר בלבול עצום וטשטוש ערכים, כאשר הנוער הצעיר לא מבין מה קורה, וזה עצמו מהווה סכנה עצומה, ואני כבר שומע תמימים  שאומרים לעצמם שאם בין כה וכה חותמים על גיוס כדאי ללכת לצבא מיד בגיל 18.

על חברי הבית דין בעצה יחד עם המשפיעים וכל הישיבות  יקבלו החלטה משותפת ומעוגנת לפי כל הכללים הבסיסיים.
אני בטוח שמהלך כזה יכבד את הבית דין בעיני חב"ד ובעיני כל העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.