הרה"ח
עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת כי תבוא שנת ה'תנש"א
סימן יד ,
בכל הנזכר לעיל
נוסף לימוד מיוחד בנוגע להגאולה , שצריכה לבוא תיכף ומיד ממש
[ על פי
כל הסימנים ] , השלימות דתבוא אל הארץ [ וקיום מצות ביכורים בפשטות ] תהיה בגאולה
האמיתית והשלימה , כפי שהיה כימי צאתך מארץ מצרים , כמדובר בפרשת ביכורים , כיון
שזהו ענין הכי עקרי שהזמן גרמא – כי על פי כל הסימנים היתה הגאולה צריכה לבוא כבר
לפני זמן רב – מובן שה-וענית ואמרת לפני השם אלקיך , ובפרט בחודש אלול כאשר רשאין
כל מי שרוצה להקביל פניו והוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות
לכולם – צריכה להיות במיוחד הבקשה [ בקול רם ] עד מתי ?! , , , שתבוא כבר הגאולה
בפועל ממש ! והיות שה – וענית ואמרת בא מיהודי – שהוא ביכורים להשם , כולא חד עם
הקדוש ברוך הוא , והענית ואמרת נאמר לפני השם אלקיך
[ כולל
בפירושו לפני – בפנימיותו , כנזכר לעיל ] – מובן שה – וענית ואמרת יש בכחו להביא
את הגאולה בפועל [ כפי שה – ונצעק אל השם בגלות מצרים וישמע השם את קולינו גומר ויוציאנו
ביד חזקה גומר ויביאנו גומר ויתן לנו את הארץ הזאת ] , עד יתירה מזה – שטרם יקראו
ואני אענה , היות שישנה המציאות דקורא [ יהודי ] , והוא נמצא במצב דיקראו , אין
הקדוש ברוך הוא ממתין עד שתהיה הקריאה בפועל , אלא טרם יקראו ואני אענה , ואף על
פי שידוע פתגם רבותינו נשיאינו [ שנדפס ומפורסם ] , שלא ברצוננו הלכנו לגלות ולא
ברצוננו נצא מהגלות , אלא ברצון השם וכולהו – הרי זה מדובר כפי שיהודי נמצא עם
הרצון הפרטי שלו [ רצוננו , שהוא נפרד חס ושלום מרצון השם ] בעולם הזה הגשמי
בעובדין דחול וכולהו , אבל כפי שיהודי הוא חד עם קודשא בריך הוא , ובפרט בחודש
אלול [ שאז יש מצב דאני לדודי ודודי לי ] אין לו את רצונו הפרטי , אלא בלשון המשנה
– עשה רצונו כרצונך כדי שיעשה רצונך כרצונו – רצונו של הקדוש ברוך הוא הוא רצונו
של יהודי ורצונו של יהודי הוא רצונו של הקדוש ברוך הוא – יש בכחו של יהודי ל [
פעול על הקדוש ברוך הוא ל ] בטל את הגלות ולהביא את הגאולה תיכף ומיד ממש ! – ענין
הגלות הרי אינו שייך ליהודי כלל וכלל , כיון שמקומו של יהודי הוא – סמוך על שולחן
אביו , לפני השם אלקיך בבית המקדש , וזה שהקדוש ברוך הוא עשה גלות הוא בכדי לעורר
את עבודתו של יהודי לגלות בעולם שהוא ביכורים להשם , וישראל וקודשא בריך הוא כולא
חד , ועל ידי זה – לבטל מיד את הגלות , ולהוציא את כל הענינים הטובים והנעלים
שנמצאים בגלות , עד – לעשות מגולה שתהיה גאולה [ על ידי גילוי האל"ף דאלופו
של עולם – הכוונה העליונה – בגלות ] , המעלה דתשובה שבאה על ידי הירידה בגלות ,
ואף על פי שאחטא ואשוב כולהו אין מספיקין בידו לעשות תשובה – אבל הקדוש ברוך הוא
שלח את בני ישראל לגלות [ לא ברצוננו הלכנו לגלות כנזכר לעיל ] – אלא זה בא על ידי
זה שנורא עלילה על בני אדם רק בכדי להעלות את בני ישראל למעלה יותר , ובמילא , על
ידי וענית ואמרת של יהודי יש בכחו לבטל את ההעלם והירידה לפי שעה דגלות , ולהכניס
את האל"ף – אלופו של עולם , לגלות בזה את – הגאולה האמיתית והשלימה , ויהי
רצון , שעל ידי ה – וענית ואמרת דיהודי , שמבקש וצועק להקדוש ברוך הוא , אנא רחם
והוצא כבר את בני ישראל מהגלות , והבא כבר את הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח
צדקנו – ויהי רצון מהשם שזה יפעל את פעולתו , ויביא את הגאולה תיכף ומיד ממש , וכל
בני ישראל , וכל אחד ואחד מישראל , הולכים – תבוא אל הארץ אשר השם אלקיך נותן לך
נחלה וירשת וישבת בה , ולקחת מראשית כל פרי האדמה גומר , וענית ואמרת – שיהיה תיכף
ומיד ממש בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.