רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

יכה יוסי את יוסי - הפלג במודיעין עילית מתכתש ורודף זה את ילדיו של זה

מאת שניאור מרקוביץ - מרכז החדשות

לאחר שבס"ד הבינו בפלג כי לא יוכלו להמשיך לחסות בצל המוסדות של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ובמקביל להתריס כנגדם באופן תדיר, התפרדו ב''ה אנשי העץ מקהילות הקודש. אולם מתברר כי יצר המחלוקת המריבות והרדיפות נותר טמון בלבבם, והוא משמשם כעת במאבקם זה עם זה על מגוון נושאים, כגון המריבות וההתכתשויות בין הפלגים באשדוד שדיווחנו בעבר.

כעת מגיעה למערכת ידיעה על התכתשות חריפה במודיעין עילית. ואלו הם הפרטים: לצד תלמוד תורה "דעת זקנים" שהיה בנשיאות מרן הגר''ח קניבסקי שליט''א והפלג השתלט עליו, נפתח בשנת הלימודים החדשה תלמוד תורה חדש ע''י עסקני עץ במקום ובהם אחד משדרני קוויי הנייעס של הפלג מר יחיאל בלוי.
זאת לאחר שאותם עסקנים החליטו כי תלמוד תורה דעת זקנים אינו צועד מספיק לאור ההשקפה החדשה והמוזרה שהמציאו בפלג, ועל כן פתחו תלמוד תורה חדש שבו לא לוקחים כסף מהמדינה בצורה רשמית (בניגוד לת"ת דעת זקנים של הפלג שנוטל תקציבים באופן סדיר ובצורה רשמית מע"ג השולחן).
הת"ת החדש גייס כ-50 תלמידים, מתוכם כ20 תלמידים מת''ת דעת זקנים. בתגובה הודיעו בדעת זקנים להורים כי מי שישלח את ילדיו הקטנים לת''ת של בלוי שכעת יש בו רק את השכבות הנמוכות גן וכיתה א', ייזרקו ילדיו שבכיתות הגבוהות מהת''ת. כך העיפו מהת''ת לדוגמא את בנו של הרב כ' ממקורביו של הרב אהרן מיטלמן רב הפלג בשכונת חפציבה, שהיה פעיל במיוחד בסיוע להקמת הת''ת של בלוי, ועוד.
רבני הפלג שניסו להיכנס לתמונה התקשו להגיע לפתרון והכריזו על הקמת בית דין מיוחד המורכב מכמה מרבני הפלג בהם הרב צבי שנקר, הרב אשר דויטש והרב יהושע ארנברג שאמור להכריע בסכסוך הקשה בין שני התתי''ם, אולם הלחצים הגדולים עליהם לא מאפשרים עדיין קיום מושב בית דין בנושא.
כך בפלג רודפים ילדים תמימים שאביהם בס''ה בחר לשלוח את אחיו לת''ת קצת יותר 'מחמיר' לטענתם. נקל לשער מה היו תגובות הפלג וזעקות ה'רדיפות' אילו זה היה קורה בת''ת הנאמן לגדולי ישראל.
חשוב לציין כי נאמנו של הרב אוירבך הרב יחיאל אונא משמש בחיידר דעת זקנים כמפקח רוחני שאמור לשמור על הת''ת על פי דרכו של רבו, אולם על פי המידע שבידינו לא עשה דבר בנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.