רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

תומך תמימיך - הפתרון (1)! מכתב גלוי למשפיע הדגול ר' זלמן גופין מכפר חב"ד

את הדברים הבאים אני כותב בהתרגשות אחרי סליחות. לא נרכל כאן על וילשנסקי והבלין למרות שבעת סכנה אין חולקין כבוד אפילו לא לסליחות ומפרסמין את האנסין והגזלנין כדי להציל רבים ומותר לעניות דעתי גם בשבת ור"ה לפרסם עליהם את פשעיהם כדי להרחיקם מכל היזק.

אך אכתוב מה שעלה ברעיוני תוך כדי אמירת הסליחות.

כחרדי שגדל בשנים ההם בירושלים זכיתי להכיר את משפיעי חב"ד הגדולים. ההתוועדויות בבית כנסת חבד במאה שערים לא משות מזכרוני. אחד המיוחד שידע להביא את אורה של חבד המקורית לציבור הירושלמי, היה המשפיע הרב ששונקין ע"ה. מלבד שהיה חבדצקער ברמח ושס"ה, היה לו 'ראש גדול' הבנה של התקופה והבנת הסביבה. ולכן ידע להסביר את החבדיות שלו גם לבחורים חרדים.

אחד הדברים החביבים עליו היה תיאור ה'תמימים' בלובביץ' דאז. בחיל ורעדה היה מתאר את כל מה שלא מש מזכרונו. הסדרים. המאמרים. המשפיעים והעובדים שהיו. והיה אומר "העיקר של הישיבה היה שיצאו בעלי מסירות נפש ולא פרופסורים בלימוד". 

ועוד היה אומר: המושג של תמים זה היה של בחור שיהיה כל שנות בחרותו מנותק מכל הוייות עולם הזה. והיה מספר כי פעם החפץ חיים ראה כמה 'תמימים' ושאל בהתפעלות: מאיפה האור העדין על הפנים שלהם. 
כאשר נשאל ומה יהיה כאן במדינה, איך יעשו שגם כאן יהיה 'תומכי תמימים' היה עונה: בלובביץ' היו כל הסוגים. היו משוגעים. היו עובדים. היו בעלי-בתים, היו בעלי תאווה. היו למדנים. אך דבר אחד לא היה - פוליטיקאים. גם הרש"ב וגם הריי"צ היו מרחיקים טיפוסים פוליטיקאים מהישיבה שלא יתקרבו, (למרות שיכלו להועיל לישיבה בכל מיני 'סידורים'). וגם כאן בארץ אם לתמימים לא יתקרבו פוליטיקאים יוכלו לצאת גם כאן תמימים.

והסביר: כל תנועה אידיאולוגית שמערבבים בה אפילו 'טרופ' אחד פוליטיקה נוצר מהתנועה הזו 'האטום' [כך אמר]. פשוט 'פצצה'. זה מה שקרה עם הקומניסטים. לקחו אידיאה ואיזמים נאצלים ועירבבו שם מער ניט ווי א טרופ פוליטיקע ונהיה מזה תנועת הרס רצחנית שמשתמשת בתמימות ובאידיאולוגיה לצרכים חולניים.

לדאבוני. זה מה שחשבתי באמירת הסליחות על התמימים דהאידנא. כאלה תמימים לראות אותם בתחנות מרכזיות עם התפילין. לראות את האמונה שלהם ולפתע פתאום השתלט עליהם איש צר ואויב צמד פוליטיקאים ולוקחים את כל הכוחות והורסים לדראון עולמים.

[אני לא אתאפק ואכתוב מה ששמעתי בשם מאיר פרוש [ר' מאיר מקוה שזה לא יזיק לאגו"י. עד הבחירות אתה כבר תסתדר איתם] שאמר שמכיר הרבה פוליטיקאים, אבל יש פוליטיקאי אחד יחיד ומיוחד וזה וילשנסקי. הוא בבחירות יש אצלו צווי דינים. יש את הבחירות עד השעה 2 בצהריים שעוד לא מגיעים דיווחים של סקרים. עד אז הוא אומר להצביע משהו אחד. אך ברגע ששומע ב2 בצהריים שמפלגה מסויימת עומדת כן לעבור את אחוז החסימה מיד קורא לכל הבחורים לנסוע הבית לרוץ להצביע ודואג להקליט זאת ולשמור כי כשהמפלגה הזו תעבור את אחוז החסימה הוא יוכל לומר - הנה אמרתי להצביע לכם. אומר מאיר פרוש כזה פוליטיקאי שאומר להצביע ל2 מפלגות זה זן מאד מיוחד]


אני רוצה הפעם לפנות אל הגאון החסיד הרב זלמן גופין והפעם כדי להביא את הפתרון למצב:

ר' זלמן! ניסיתי להאזין לעשרים דקות של הקלטת שבא אתה מדבר בהגיון רב, באיפוק ובשפה אחראית. הבנתי שיש לי כאן עסק עם יחיד בדור השקר. 'יש לך את זה' איך שאומרים.

אבל אני חייב לומר לך משהו כואב. אתה אחד האשמים למצב שהתדרדר! אתה  שיש לך את הישיבה הותיקה המקורית של חב"ד בארץ, הרי מלפני עשר שנים סגרת את שעריה בפני הנוער המשיחי של חב"ד. הפכת את הישיבה שלך למקום שרק ציבור אליטיסטי יכול להכנס. ובכך נתת לדוב השמן מצפת את בשר הבחורים התמימים כדי שיוכל לאכול את בשרם ולחלק למשפחתו!

אתה בקלטת טוען ובצדק כי אתה הולך בדרך הישר שהתווה הליובאויטשער. אם כן, למה אתה זורק אלפי נשמות תמימות ממשפחות פשוטות לבית הכלא של משפחת וילשנסקי הנוכלת שמשתמשת בבחורים כאלה יקרים לצרכים פוליטיים שפלים שבשפלים. מאן דהו הראה לי דף מסרים שעובר עכשיו בין כל המשפיעים של צפת ולפיו יש דרך כיצד להסביר לבחורים איך ללכת לצבא ולענות להם על כל שאלותיהם כדי שיחתמו. 

כלומר מתנהל שם משטר טוטאליטרי ערמומי ושפל כמו בכת. כדי להחטיא לטמא את הבחורים האלה. [ויש עמדי חומר בענין ששמעתי מאחד מאד קרוב שם אבל אני לא רוצה לחשוף אותו כי הם מסוגלים להעליל עליו הכל].

אתה ר' זלמן, הוכחת שאתה אמיץ. הבה נראה כיצד אתה פותח בשנה הקרובה את שערי הישיבה שלך גם למשיחיסטים. שבור את המאזן החדש והאכזרי שוילשנסקי - שאתה לא מזכיר כלל את שמו וזה מובן - נהנה מזה. את כל תורת השקר הנוכלת שלו בנה בגללך ורק בגללך!

הרב גופין בזמן של חשבון נפש. קח את הפתרון לידים! לא עוד לבכות! עת לעשות! הבנתי שהרבה מן הישיבות הקטנות הקיימות כיום מתנהלות ברוחך וזה דבר מצויין, תן להם הנחיה חדשה. לפתוח את ישיבותיהם לכל סוגי הבחורים בחב"ד וכך לפתע פתאום תראה איך משהו משתנה. כל אותם ילדים תינוקות שנשבו ממש שאין להם איפה ללכת ונאלצים ללכת לרשת המוסדות הערמומית של הכת משפחת אלפרון בראשות אסא וילשנסקי [כדברי הגמרא במסכת סוטה שהתפרסם כאן].

אם קטן אתה בעיניך ראש שבטי ישראל אתה הרב גופין!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.