רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

על חברת טלזר 019 והועדה לענייני תקשורת

שלום ושבוע טוב לר' חיים,

הערה: לקמן כשאכתוב 'כשר', פירושו מאושר על ידי הועדה הנ"ל, ו'לא כשר' פירושו לא מאושר, ללא כל קשר לעניין אמיתי של כשרות...

ראיתי שכתבתה על חברת טלזר (אינני יודע אם באמת עיקר עיסוקה עם עובדים זרים) ש'מטריפה מספרים כשרים', וכתבת כל זה כותרת שכל מה שמעניין את הועדה הנ"ל הוא רק כסף כסף ועוד כסף.
באמת איני מחבב את הועדה הנ"ל יותר ממך, אבל בכל זאת נראה לי שהיית צריך להסתכל על זה בעין יותר ביקורתית.

א) לפי דברי הגורם בחברה, הסיבה שלא חתמו על הסכם הוא ש"וועדת הרבנים לענייני תקשורת דרשה מחברת 019 סכומים שאנחנו לא יכולים לעמוד בהם. אנחנו חברה קטנה ווירטואלית ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו העברת אחוזים מכל קו כשר לוועדת הרבנים לענייני תקשורת". ורישא לאו היינו סיפא, ברישא הוא מדבר על "סכומים", בסיפא על "אחוזים", ולכל מי שמבין קצת מתמטיקה, ברור שאחוזים הוא דבר פרופורציונלי, לכן כל חברה יכולה להרשות זאת לעצמה.

ב) עוד סתירה פנימית שמופיעה במאמר המקורי ולא העתקת: אותו גורם טען ש"הסוכנים אינם מאפשרים לבחורי ישיבה לנייד את מספר הטלפון הכשר", אלא שעל פי שירות הלקוחות של החברה, החברה כן מכירה את הבקשות הללו ואפילו יודעת להפנות את הלקוחות לסוכנים החרדים.

ג) "מרבית הניודים מבוצעים לתכנית 'תואם כשר', בה מוצע ללקוחות קו לשיחות ולהודעות SMS בלבד, ללא אינטרנט. לרוב מדובר באברכים או בחורי ישיבה שמחזיקים טלפון תומך כשר בגלל המחיר הזול משמעותי ממחיר טלפון כשר שמוצע במחירים לא הגיוניים, הם פשוט מעדיפים קו נורמלי בלי אינטרנט מאשר האפשרות לרכוש טלפון יקר". מי קונה את הסיפור הזה? מכשיר תומך כשר פירושו שעובד עם סים כשר, אז למה שיעבור לתכנית לא כשרה? ואם הטענה היא המחיר, אז דווקא לפי הכתוב באתר שלהם הם יותר יקרים: "שיחות ומסרונים ללא הגבלה (מוצר כשר)" עולה 29 ש"ח לשנה הראשונה ואח"כ עולה ל39 ש"ח, כשקו כשר ממוצע עולה 25 ש"ח!

ד) תגוב הועדה שלא כתבת: "הרב יונתן לפקוביץ, ממנהלי וועדת הרבנים לענייני תקשורת טוען כי מעולם לא ביקשה כסף מחברת טלזר וכי המו"מ לצירופה של טלזר לקומה הכשרה היא באשמת "טלזר" שהפרה סיכומים מול הוועדה. לפקוביץ מוסיף ואומר כי הוא מוכן לחתום על הסכם מול חברת 'טלזר' ללא עלות בכל רגע נתון. לדבריו, מטרת החברה היא להרוס את הקומות הכשרות ולא לחדור לשוק התקשורת החרדי." מוכן לחתום על הסכם ללא עלות ומעולם לא ביקשה כסף, איני מיתמם, אבל שחברת טלזר לא מעוניינת בהסכם, זה נראה הגיוני. וכמובן הקונוטציה השלילית לא מקובלת עלי...

ה) "חוששים שוועדת הרבנים לענייני תקשורת תחל להילחם בחברה." איך תילחם? חרם? בלאו הכי מכיון שאין להם הסכם עם הועדה אז אי אפשר למי שנאמן לועדה להצטרף, אז מה יעשו כבר?

מלבד זאת, מעניין מה יהיה אם יהיה הסכם: המספרים שכבר 'הוטרפו' יחזרו להיות כשרים? ואם לא יהיה הסכם, מה יעשו בועדה להתגבר על זה? אולי יקימו איזו מערכת לברר אם מספר באמת שייך להם (למשל מספר טלפון שמתקשרים אליו, מקלידים את המספר המבוקש, ומקבלים תוצאה אם הוא כשר או לא)? אפשרות אחרת, שכל מוסדות החינוך יצויידו במכשיר 'טרף' וינסו לשלוח מסרון לניידים של ההורים... (ואולי זאת התשובה לנקודה ה).

שבוע טוב, כתיבה וחתימה טובה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.