רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 באוגוסט 2016

בעקבות השתלחויותיו של בעל השמלה הרקומה בפרחים

הרב חיים אמסלם

כשאנחנו מדברים על גיור זרע ישראל וצאצאי יהודים, ושהגיור יעשה על פי ההלכה, ברור שהכוונה בראש ובראשונה ולפני הכל שהגר מתכוין באמת ובתמים וברצון חופשי להיכנס ליהדות [תהיה סיבתו אשר תהיה] וכניסה ליהדות פרושה שלא ימשיך לחיות כבעבר כחיי גויות, יעזוב את דתו הקודמת, וככל יהודי הוא יצהיר על כניסה לעול מצוות, זוהי קבלת המצוות שהגר מתבקש לעשותה כמובן, ובודאי בברית המילה אם הוא איש ובטבילה בין באיש בין באישה, באמצעות בית דין כשר לכך שבראש הרכבו עומד ת״ח הראוי גייר. 
גם הרב עוזיאל וכל הרבנים שאימצו את דרכו והלכו לאור פסקו [עשרות רבנים] לכך התכוונו, אלא שפרטי ההלכות מגוונים ורבים וניתנים לשיקול דעתם של בית הדין, אף רב כולל הרב עוזיאל עליו השלום לא הסכים ולא יסכים לגיורי כאילו ודלת מסתובבת. 
העולם החרדי קיצוני, רוצה בעצם לחרד את הגר, דבר שהוא בלתי ניתן, לעומת הגישה המקרבת והמאירה פנים במיוחד למי שהוא מצאצאי יהודים ״זרע ישראל״. 
 הגדרת ״קבלת מצוות״ והגישות היוצאות ממנה הם הם המחלוקת בדורנו, רבנינו הספרדים הקילו לעומת רבנים אחרים שהחמירו, ובנוסף נתנו משקל מכריע לשיקול דעתו של בית הדין כמבואר בבית יוסף יורה דעה סימן רס״ח ״הכל כפי ראות עיני בית דין״. 
הבעיה חמורה במיוחד בדורנו דור קיבוץ הגלויות בו אין לנו את הלוקסוס להחמיר כי בנפש האומה הדבר.גיור ״זרע ישראל״ וצאצאי יהודים ובני אנוסים המעונינים לשוב ליהדות, והשבתם לצור מחצבתם, על פי ההלכה, זו היא משימה לאומית, ומצוה עצומה של השבת בנים אובדים הביתה. 
זו היא תכלית הבטחת התורה של קיבוץ הגלויות, זהו מהשלבים החשובים ביותר של הגאולה. 
הקשחת העמדות בענינים הללו כמוה כנעילת דלת בפני גרים! 
הרי חז״ל חשו לנעילת דלת בפני לווים ותיקנו ״פרוזבול״ ובזה בעצם עקרו איסור מן התורה, אז קל וחומר שאנחנו מוזהרים למצוא כל דרך שלא לנעול דלת בפני גרים, וכמו שכתבו התוספות במסכת יבמות דף מ״ז ע״א. 
זו הסיבה המרכזית שדוחפת אותי לחזור לזירה הפוליטית, ולהרים את הדגל הקדוש הזה, לנוכח שלוות הנפש והשתיקה, סביב נושא חשוב זה שהוא בנשמת אפה של האומה, ואני לא מדבר על נשואי התערובת ומניעת ההתבוללות, או איבוד מאות אלפים ואולי מליונים מעם ישראל, הזולגים לנו בין הידיים עקב מדיניות הלכתית, לא נכונה שבמקום לקרב רק מרחקת, גורמת חילול השם, אני מדבר על אימוץ גישה לא מתאימה לדורינו, ופוגעת בעם ישראל בעצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.