רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 באוגוסט 2016

פואד: לפעמים אתה כמעט מת כדי לדעת שאוהבים אותך

מאירה פלורין כ״ו באב ה׳תשע״ו (30 באוגוסט 2016) חדשות כללי, מבזקי חדשות - טודיי, עוד בחדשות
בתמונה: בנימין פואד בן אליעזר ז”ל (קרדיט: לע”מ)
היום (שלישי) הובא למנוחות חה”כ והשר לשעבר, בנימין (פואד) בן אליעזר ז״ל, שהלך השבוע לעולמו והוא בגיל 80. בן אליעזר נכנע במאבק על בריאותו, לאחר שנים רבות של פעילות ביטחונית ופוליטית למען ישראל.
בן אליעזר נולד בשנת 1936 בעיר בצרה שבעירק, בשנת 1950 עלה עם הוריו לישראל, גדל והתחנך על אהבת ישראל בקיבוץ מרחביה.
בשנת 1954 התגייס לצה”ל, שם זיהו את ה”פייטר” ושלחו את פואד לחטיבת גולני שם שירת כחייל וכקצין.
במלחמת ששת הימים פיקד על מבצעים שונים של סיירת שקד, ובמלחמת יום הכיפורים היה סגן מפקד החטיבה.
בהמשך שירותו היה אחראי על הקמת צבא דרום לבנון צד”ל. הוא השתחרר מצה”ל כקצין בכיר בדרגת תת אלוף. אך ל”פייטר” זה לא הספיק ומיד עם שחרורו מצא את מקומו בחיים הפוליטיים.
הקריירה הפוליטית של בן אליעזר נסקה בשנת 1992 עם בחירתו של יצחק רבין ז”ל לראשות הממשלה, אז מונה פואד לשר הבינוי והשיכון. רבין נתן בו את אמונו וסמך על כשרונו ביחסיו עם הערבים וכך בשנת 1994 יצא בשליחותו של רבין לטוניס והיה למעשה השר הראשון שנפגש והחל דיאלוג עם יאסר ערפאת.
באופן טבעי המשיך פואד במקביל לעבודתו הפרלמנטרית בפיתוח קשרים קרובים מאד עם נשיא מצרים דאז חוסני מוברק.
בשנת 1999, לאחר שנבחר אהוד ברק לראשות הממשלה התמנה פואד לסגן ראש הממשלה ולשר התקשורת ובהמשך גם לשר הבינוי והשיכון ובשנת 2001, כשהוקמה ממשלת איחוד לאומית, מונה בן אליעזר לשר הביטחון.
בשנת 2014 הכריז בן אליעזר על כוונתו להתמודד על נשיאות המדינה, אך שלושה ימים בלבד לפני הבחירות לנשיאות, פרש בן אליער מהמרוץ בעקבות החקירה שנפתחה נגדו בחשד שקיבל מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים, מבלי שדיווח על כך ותוך שהוא מכחיש בכל תוקף את החשדות כלפיו, וטוען מאז ועד ליומו האחרון, למסע הכפשות שנוהל נגדו.
מצבו הרפואי של פואד היה קשה בשנים האחרונות, כבר לפני כחמש שנים אושפז פואד בבית החולים ״אסף הרופא״ במצב קשה מאוד בעקבות סיבוך בריאותיו והוא אף עבר מוות קליני, אך ניצל בנס.
הדאגה והאהבה אליו הגיעו מכל עבר וחצו מחנות, פואד כפי שגם נלמד מההספדים שספדו לו חבריו השבוע, נחשב לאחד הפוליטיקאים האהובים והחביבים, ואף את חוש ההומור המיוחד שלו העריכו כאשר ידע גם בעתות לחץ לרכך את המתח באוויר, זה היה אחד מכישרונותיו.
כאשר הרופאים בקשו אז מבני משפחתו להגיע בזריזות ולהיפרד ממנו, ובאולם המרכז הרפואי כבר המתינו צוותי התקשורת הרבים להודעה הרשמית, פנו בני משפחתו בבהילות, לכבוד קדושת האדמו”ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט”א, בבקשה שיתפלל בשבילו לנס, ואכן התרחש נס. נס תחיית המתים.
את החיים שלו בעקבות מצבו הקריטי עת התאשפז בזמנו באסף הרופא “הציל הרב הצדיק פינטו”, כך סיפר פואד בפני כל קהל שומעיו מיד עם שחרורו מבית החולים.
פואד בתפקידיו הרבים בממשלה, כשר הביטחון, הבינוי, והתשתיות, היה בקשר קרוב וחם מאוד עם כבוד האדמו”ר פינטו שליט”א.
במסיבת ההודיה שערך לכבודו האדמו”ר פינטו, בה נכחה כל צמרת הפוליטיקה והעסקים מהארץ וגם מחו”ל, כתב האדמו”ר פינטו ספר תורה מיוחד לזכותו של בן אליעזר.
פואד סיפר באותו מעמד לעיני המצלמות: “אנשים חושבים שאני הוזה, לא, אבל ראיתי כבר את השמיים ראיתי את הלובן, ראיתי שאני כבר נמשך למעלה, זהו- וחזרתי“, סיפר בן אליעזר בהתרגשות.
“הפרופסורים שליוו אותי קראו לבני משפחתי והציעו להם ללכת ולהיפרד ממני כי זה הלילה האחרון שלי“, בהמשך גולל פואד את מה שהתרחש בחדרו בבית החולים, “הנשימו אותי במשך שישה ימים, ביום החמישי הופיע הרב הצדיק פינטו, ישב ליד מיטתי ובכה, למחרת בבוקר התעוררתי“.
צפו בווידאו:
טודיי מדיה
בהמשך, בראיונות טלוויזיוניים רבים, היה אומר פואד למראייניו, בהומור המיוחד שלו, כי הוא החבר כנסת היחיד מבין כל ה- 120 ח״כים, שהיה כבר למעלה וירד למטה, בזכות תפילות הרב פינטו.
בראיון טלוויזיוני נוסף אמר פואד ברגש ובדמעות “כי הרב פינטו הציל את חיי, הרופאים אמרו שהסוף קרוב וביקשו שהמשפחה תבוא להיפרד, לילה שלם התפלל ובכה ליד מיטתי ומיד אחר כך קמתי לחיים, החזירו אותי מן המוות לחיים“.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.